[FOTO] Rick - Low & High key

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ArbenLover

[FOTO] Rick - Low & High key

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:46

Naar aanleiding van een schoolopdracht heb ik een Lowkey en een Highkey portret gemaakt van mijn vriend (Rick).
Bij Lowkey is het de bedoeling zoveel mogelijk zwarte/donkere tinten in je foto te hebben, en bij Highkey is het precies anders om, logisch Haha!

Op deze foto's staat Rick trouwens precies zoals hij is, zoals ik hem ken, ben zelf erg blij en trots met het resultaat Bloos

Lowkey;

Afbeelding

Highkey;

Afbeelding

Barst maar los Lachen

Anoniem

Re: [FOTO] Rick - Low & High key

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:11

Nou zus Vork
Je weet al dat ik ze super vind.
Rick staat er idd echt op zoals ie is.
Ik zat te denken, welke vind ik nou het mooist..
Geen idee, vind ze allebei super Ja

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:18

Die low key vind ik erg mooi!
High key vind ik wat minder. Misschien omdat ik daar zelf een ander beeld bij heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:26

Frozenstar schreef:
Die low key vind ik erg mooi!
High key vind ik wat minder. Misschien omdat ik daar zelf een ander beeld bij heb.

Ik vind het juist anders om Haha!

Toch alsnog beide geslaagd Lachen

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:27

Waarom heb je ervoor gekozen om de 2e foto niet in het midden te nemen?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:33

Mag ik vragen hoe je deze twee foto's zo hebt gemaakt?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:10

Je low-key heb ik hier al eens zien staan geloof ik.
Mooie foto.
Aan de high-key kan volgens mij nog wel iets verbeterd worden.
Je wilt zoveel mogelijk lichte tinten op de foto, dus met een wit shirt komt je foto beter uit.
Probeer het gezicht ook iets beter uit te lichten zodat je naast de neus geen schaduw hebt, (misschien met een reflectiescherm?) en dan nog een extra stopje overbelichten.
Verder wel een mooie compositie.

Wat vonden ze er op school van?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:19

adnariM schreef:
Ik vind ze allebei erg mooi! Afbeelding

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar.
Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.
Bericht verwijderd.

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:42

de Lowkey ziet er wel goed uit, misschien kan je hem nog donkerder maken, dan issie nog meer lowkey Knipoog Mooi licht verder!

en highkey moet eigenlijk lichter, je hoort bijna geen contrast te zien.. Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:58

Bij de highkey vind ik het opvallend dat de trui dan weer zwart is... enerzijds misschien een leuk contrast, maar die trui eist mijn aandacht wel op. Knipoog

De lowkey vind ik verder heel goed, alhoewel ik iets meer contrast ook mooi zou vinden. Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:06

Lowkey had van mij iets meer contrast mogen hebben. Deze houding van het model/Rick spreekt me hier erg aan. Erg fijne foto. Ja
Bij de highkey word ik afgeleid door zijn trui. Zoals Sander al zegt: ''Die trui eist aandacht op''.
Het lijkt ook alsof hij iets naar beneden kijkt ipv van in de lens. Klopt dat? Bloos
Wel vind ik de compositie erg leuk.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:08

ik vraag me toch altijd af hoe je dat doet high en low key foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:39

DIT BERICHT IS NIET GESCHREVEN DOOR PAOLIEN, MAAR DOOR DE AUTEUR VAN HET OORSPRONKLIJKE TOPIC (ARBENLOVER), JA MIJN ZUSJES NAAM STOND NOG AAN, LEKKER HANDIG..

Jeetje wat een reacties! Ik zal ze proberen te beantwoorden:

@ wreen : die 2e foto heb ik idd express niet in het midden gedaan omdat ik dit zelf mooier vind, en niet zo standaard van precies in het midden, dit is aparter, en op de een of andere manier heeft het wel wat. Het pakt ook meteen de aandacht omdat hij dus iets naar links zit, en met zijn houding vind ik het precies kloppen.

@ Frozenstar : Beiden foto's zijn in een studio (op school) gemaakt. De lowkey met een zwarte achtergrond en zeer weinig belichting, en de highkey met een witte achtergrond (die door lampen nog witter werd) en veel belichting. Beiden foto's zijn met photoshop ook nog bewerkt, maar de Lowkey is echt nauwelijks verandert. Aan de highkey moest ik nog erg veel doen omdat ik zijn gezicht niet licht genoeg vond. De foto's zijn trouwens gemaakt met een Hasselblad.

@ Kanzi : Ja ik kwam er tijdens de shoot ook achter dat ik wat vergeten was, hij had inderdaad iets wits aangemoeten... Maar achteraf vind ik de Highkey ook wel goed gelukt en stoor ik me nauwelijks aan zijn zwarte trui. Ik ben wel benieuwd hoe de foto zou zijn als hij iets wits aan had, dus misschien doe ik hem nog wel een keer over! Op school vonden ze de lowkey prachtig, zoals hij kijkt, de highkey is nog niet echt beoordeeld (maar mijn vriend vond hem zelf wel gaaf Knipoog).

@ djedda : Ik heb nog een versie staan van de Lowkey (het origineel) en die is inderdaad donkerder. Maar persoonlijk vond ik iets lichter beter omdat zijn oog er beter uitkwam, en dat is het punt die je moet grijpen Lachen Zijn oog is echt het onderwerp. De highkey zou wel lichter kunnen, maar mijn leraar zei juist dat er geen contrast verloren moest gaan. Zelf vind ik hem zo 'af', ook al is het misschien niet helemaal highkey Knipoog

@ Sander_ en Juultj : Misschien omdat ik hem zo goed ken, let ik niet eens op de trui, zijn ogen hebben de mijne meteen te pakken en die laten ze ook niet meer los haha Haha! Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die deze foto voor het eerst zien en de persoon niet kennen, dat de trui de aandacht op kan eisen.
Juultj volgens mij kijkt Rick wel recht in de lens, of dwars er doorheen, maar niet naar beneden volgens mij.

@ de rest, hartstikke bedankt voor de reacties!!!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:43

Ik vind de High-Key erg geslaagd. De Low-Key daarintegen niet. Die vind ik te dof, te soft en te donker. Spreekt me totaal niet aan. High-Key wel. De blik pakt enorm, en de compositie van het model links speelt met de foto. Ik vind de zwarte trui juist erg leuk, eist mijn aandacht niet op. High-Key is netjes, Low-Key kan beter. Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:53

De tweede vind ik de beste, maar het is geen highkey. Wel leuke compositie. Als je highkey wilt werken probeer meer te overbelichten en laat je onderwerp lichte kleding aantrekken. Je doel is, zoals Djedda al zegt zo min mogelijk contrast en geen schaduw.

De eerste foto vind ik de open mond niet mooi, het ziet er wat te gemaakt uit. Ik zou er ook voor zorgen dat die letters niet zichtbaar zijn, en die haren bovenop, want die leiden af. Qua licht vind ik hem best goed, mag misschien nog iets donkerder, maar hij lijkt niet helemaal scherp.

Op beide foto's zit wat glans op z'n neus van het licht, dat zou je kunnen wegpoetsen in PS.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:59

Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar ik vind op het eerste gezicht de eerste foto meer aanspreken dan de 2e. Als ik ze een paar keer bekijk weet ik het eigenlijk niet meer, heeft die onderste toch meer uitstraling. Maar dat effect van heel erg licht en heel egr donker zie ik er niet zo in, vooral niet in de onderste. Ik vind het gewoon mooie foto's met een best pakkende uitstraling.