[FOTO roodborstje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

[FOTO roodborstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:55

Ik maak niet zo vaak foto's en ik heb ook maar een gewone camera maar ik vond deze foto's best leuk geworden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb deze foto's iets bewerkt ik hoop dat ze nu niet "nep" lijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 12-01-07 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto's] > [FOTO]

x_Charlie

Re: [foto's] roodborstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:57

Vidn het wel leuke foto's Knipoog Hartstikke goed gelukt voor een simpele fotocamera!! Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:58

Ik vind ze niet zo mooi, ze zijn erg vaag en het lijken nogal snapshots. Jammer..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:00

Suus gaaf dat je hier foto's van hebt gemaakt Lachen
en ik vind de foto's ook wel aardig goed gelukt, want vogels zijn nou niet bepaald makkelijk mooi op de foto te krijgen Knipoog

Jammer dat de foto's een beetje onscherp zijn, al is de derde wel heel mooi en bij de tweede alleen een zachte ruis Ja

mijn complimenten over de tweede, vind ik echt een prachtige compositie. Jammer dat zijn lijfje zo onscherp is, maar je kunt wel heel mooi zijn vleugel erop zien Lachen

Voor jou camera vind ik het knap de je het beestje zo mooi op de foto weet te krijge Lachen en vind ze niet nep geworden hoor Haha!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:00

1, 2 en 4 zijn niet scherp. Verder erg onduidelijk
Vind de schaduw erg storen en de composities zijn erg centraal
Tjah dit zijn niet echt foto's waar je goed commentaar op kunt geven.

nonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:02

Foto's 1 en 2 zijn helemáál onscherp. 2 is wel hel ''moment'' maar de foto is zo onscherp dat er niks van overblijft.
Bij foto 3 kijkt de vogel de andere kant op.
Heb je bij foto 4 digitaal ingezoomd...? Het lijkt enorm korrelig...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:03

Ik vind ze een beetje onscherp, maar de laatste is wel leuk Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:11

Ga mee met Edda en nonie, leuk onderwerp, maar ze zijn erg onscherp en lijken even snel gemaakt (snapshots) dus.
Foto twee vind ik wel een leuk moment en goede timing, maar de uitvoering is dan weer minder.
Wat voor "simpele" camera heb je?

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:13

Oh suus, liet ze ff aan mijn vader vind Ja
Hij vond het knap gemaakt, vooral de 2de en de laatste *LOL* de compositie's van die twee vind hij erg mooi Lachen en de onscherpte is niet zo erg. bij de tweede hoeft hij niet helemaal rag te zijn, hij beweegt op dat moment en dat laat je zo moooi zien Lachen de vleugel is scherp genoeg, omde veren mooi te kunnen onderscheiden Lachen
complimenten namens hem Tong uitsteken

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:13

Berdien schreef:
Ga mee met Edda en nonie, leuk onderwerp, maar ze zijn erg onscherp en lijken even snel gemaakt (snapshots) dus.
Foto twee vind ik wel een leuk moment en goede timing, maar de uitvoering is dan weer minder.
Wat voor "simpele" camera heb je?

Ik heb een olympus c-315 zoom.

Edda schreef:
1, 2 en 4 zijn niet scherp. Verder erg onduidelijk
Vind de schaduw erg storen en de composities zijn erg centraal
Tjah dit zijn niet echt foto's waar je goed commentaar op kunt geven.

toch bedankt voor je reactie. Zoals ik al zei maak ik eigenlijk nooit foto's maar ik vond ze voor mijn doen best leuk geworden en van jullie commentaar leer ik alleen maar en ook omdat het zo'n leuk vogeltje is heb ik ze geplaatst.

nujaro schreef:
Oh suus, liet ze ff aan mijn vader vind Ja
Hij vond het knap gemaakt, vooral de 2de en de laatste *LOL* de compositie's van die twee vind hij erg mooi Lachen en de onscherpte is niet zo erg. bij de tweede hoeft hij niet helemaal rag te zijn, hij beweegt op dat moment en dat laat je zo moooi zien Lachen de vleugel is scherp genoeg, omde veren mooi te kunnen onderscheiden Lachen
complimenten namens hem Tong uitsteken

leuk dat je ze aan je vader hebt laten zien hij heeft er wel verstand van. Ik voel me zeer vereerd dat hij ze goed vind.

nujaro schreef:
Suus gaaf dat je hier foto's van hebt gemaakt Lachen
en ik vind de foto's ook wel aardig goed gelukt, want vogels zijn nou niet bepaald makkelijk mooi op de foto te krijgen Knipoog

Jammer dat de foto's een beetje onscherp zijn, al is de derde wel heel mooi en bij de tweede alleen een zachte ruis Ja

mijn complimenten over de tweede, vind ik echt een prachtige compositie. Jammer dat zijn lijfje zo onscherp is, maar je kunt wel heel mooi zijn vleugel erop zien Lachen

Voor jou camera vind ik het knap de je het beestje zo mooi op de foto weet te krijge Lachen en vind ze niet nep geworden hoor Haha!

Bedankt voor je reactie. Ik vond ook dat ik ons roodborstje maar eens op de foto moest zetten hij vliegt al zo lang door de stallen heen. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Mireille op 12-01-07 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samen gevoegd tot 1, rest verwijderd

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:23

Ik vind ze echt 3 keer niks.
Zeker omdat je een goeie camera hebt!

Scherpte maakt in mijn ogen wel dégelijk uit. Zeker bij een opvallend onderwerp op de foto.

Probeer volgende keer toch je foto's wat scherper te krijgen. Het is leuk dat je een leuk moment hebt, maar als hij niet scherp is, is dat doodzonde. Ga eens wat oefenen door op bloemen e.d schep te stellen. Ga dan pas aan de slag met bewegende objecten.
Succes.

Oh, en UK is overigens niet voor foto's 'omdat het een leuk vogeltje is'.

Ik hoop dat je wat met de tips uit het topic doet OK dan!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:24

Allemaal niet echt scherp idd, de laatste is dan nog het beste/duidelijkst.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:26

aangezien je (volgens mij) dit nog nooit echt gefotografeerd hebt vind ik het heel goed gedaan hoor Lachen
Idd niet super scherp maar al heel goed geworden Cool

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:32

pamelaatjee schreef:
goede foto's gemaakt

Kan je je commentaar onderbouwen? Daarvoor is UK.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:43

Frozenstar schreef:
Ik vind ze echt 3 keer niks.
Zeker omdat je een goeie camera hebt!

Scherpte maakt in mijn ogen wel dégelijk uit. Zeker bij een opvallend onderwerp op de foto.

Probeer volgende keer toch je foto's wat scherper te krijgen. Het is leuk dat je een leuk moment hebt, maar als hij niet scherp is, is dat doodzonde. Ga eens wat oefenen door op bloemen e.d schep te stellen. Ga dan pas aan de slag met bewegende objecten.
Succes.

Oh, en UK is overigens niet voor foto's 'omdat het een leuk vogeltje is'.

Ik hoop dat je wat met de tips uit het topic doet OK dan!

Ik dacht dat ik maar een gewone camera had. Ik heb hem voor 100 euro bij het kruitvat gekocht. Maar ik zal eens gaan oefenen bedankt voor je reactie.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:14

Je hebt 5.3 MP als ik het goed las. Daar kan je schérpe foto's mee maken hoor Lachen
En ook goedkope camera's kunnen goede foto's maken Ja
Gewoon lekker oefenen.

Mireille

Re: [FOTO roodborstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:11

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar.
Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

+ Kleine tip richting TS: Als je meerdere berichten wilt quoten kun je even de inhoud kopieren steeds en alles in 1 bericht zetten, inplaats van meerdere berichten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:53

Hmm, niet erg scherp & bijzonder. Ook wat ruisig.
Probeer eens wat te oeffenen met scherpstellen en kijk wat er dan van komt Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 12:32

Citaat:
Je hebt 5.3 MP als ik het goed las. Daar kan je schérpe foto's mee maken hoor
En ook goedkope camera's kunnen goede foto's maken
Gewoon lekker oefenen.

5,1 mp

Citaat:
+ Kleine tip richting TS: Als je meerdere berichten wilt quoten kun je even de inhoud kopieren steeds en alles in 1 bericht zetten, inplaats van meerdere berichten.

Oke zal ik doen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:18

Suzanne_k schreef:
Citaat:
Je hebt 5.3 MP als ik het goed las. Daar kan je schérpe foto's mee maken hoor
En ook goedkope camera's kunnen goede foto's maken
Gewoon lekker oefenen.

5,1 mp

Ook dat is zát om mooi scherpe foto's te maken.
Heb je een macro functie? Probeer gewoon alle functies eens uit met scherpstellen, oefen op een beker, boek, whatever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:22

Wat hebben megapixels dan met de scherpte te maken, volgens jou Verward

Foto 1: Over scherpte/onscherpte ga ik niets zeggen, bij geen van je foto's, dat zie je zelf wel natuurlijk Haha! Compositie is redelijk neutraal, dat zorgt in dit geval voor een redelijk saaie foto (IMO). Als de vogel bijv. meer naar links had gestaan was dit al anders geweest.
Foto 2: Leuk moment, weer redelijk neutrale compositie maar door het moment vind ik de foto toch niet saai. Leuk!
Foto 3 en 4: Opnieuw redelijk 'saaie' foto's, ik zou proberen iets meer te durven en gewoon ook eens andere dingen uit te proberen dan het onderwerp steeds in het midden te plaatsen! Succes Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:44

Hoe meer megapixels hoe scherper het beeld zeg maar, net zoals jij een tv hebt met heel veel pixels Lachen
maar dat is niet het enige wat daarmee te maken heeft en dat deze foto's onscherp zijn geworden komt door de sluitersnelheid Lachen ik weet toevallig dat de foto's s'avonds gemaakt zijn en daardoor heb je een slome sluitersnelheid, bovendien is de sluitersnelheid van deze camera al heel laag Knipoog

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:05

WildWings schreef:
Wat hebben megapixels dan met de scherpte te maken, volgens jou Verward

Foto 1: Over scherpte/onscherpte ga ik niets zeggen, bij geen van je foto's, dat zie je zelf wel natuurlijk Haha! Compositie is redelijk neutraal, dat zorgt in dit geval voor een redelijk saaie foto (IMO). Als de vogel bijv. meer naar links had gestaan was dit al anders geweest.
Foto 2: Leuk moment, weer redelijk neutrale compositie maar door het moment vind ik de foto toch niet saai. Leuk!
Foto 3 en 4: Opnieuw redelijk 'saaie' foto's, ik zou proberen iets meer te durven en gewoon ook eens andere dingen uit te proberen dan het onderwerp steeds in het midden te plaatsen! Succes Lachen

Megapixels zijn (geloof ik) 2 dingen. Hoe scherp je foto is. En als je je foto uitvergroot wil, hoe hoger de megapixels, hoe mooier de foto blijft..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:30

ja, maar zoals ik hierboven ook al zei Lachen
de megapixels zijn niet de enige die de scherpte van de foto bepalen Knipoog want het heeft ook te maken met de sluitersnelheid (dat is de belangrijkste van de scherpte zo'n beetje) toevallig weet ik over welke camera het gaat en die camera heeft een slome sluitersnelheid van zichzelf, daarnaast is hij s'avonds gemaakt, waardoor de sluitersnelheid nog wat vertraagd Lachen dus de sluitersnelheid is dubbelvertraagd, waardoor een foto heel snel onscherp wordt, zeker zo'n bewegelijk onderwerp als een vogel Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:02

Ik vind het heeeel jammer dat foto 2 niet scherp is..