[SCH] Pop-art achtige lelie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

[SCH] Pop-art achtige lelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:13

Vandaag hadden wij op school een werkplaatsdag van tekenen. Het duurde van 9 tot 4, dus wel hebben inclusief lunch 7 uur in het tekenlokaal doorgebracht. We moesten natuurlijk aan het werk, dus we mochten kiezen uit 2 opdrachten. De een was een schilderij van Manet waar we iets mee mochten doen en de andere opdracht was een grote vaas vol bloemen, geïnspireerd op een bloemenstilleven die vroeger vaak werd geschilderd als weergave van rijkdom. Een uitbundige grote bos vol kleur en bloemen van verschillende seizoenen. Bij beide opdrachten waren we vrij, zolang je werk maar een afgeleide is van de bloemen of het schilderij.

Ik ben aan de gang gegaan met de bloemen, en gelukkig had ik mijn camera meegenomen. Dus ik heb wat detailfoto's gemaakt uit het boeket en de foto's uitgeprint. Toen ben ik gaan schetsen en uitproberen met verschillende materialen en stijlen en steeds verder ben ik gaan uitbreiden. Ik heb niet de bloem precies nagetekend, maar een beetje naar mijn hand gezet en wat abstracter gemaakt.

Dit is de foto die ik heb gebruikt:

Afbeelding

Mijn eindproduct moest met een achtergrond dus ik ben hierover gaan nadenken. Een lelie met een aquarelverf-achtergrond wordt gauw te flets en een beetje saai. Ik wilde het toen in een pop-art achtige vorm gaan gieten met de 3 primaire kleuren. Kwaliteit wat achteruit gegaan door het uploaden, maar goed Tong uitsteken
Zie hier het resultaat:

Afbeelding

janique

Re: [SCH] Pop-art achtige lelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:20

Wat orgineel!! Leuk idee zo in de drie kleuren.. Naar mijn idee is de geel iets flets? of lijkt dat zo door de foto *krijg zelf namelijk de kleuren ook nooit goed, maar toch* Vind het een leuk geheeltje zo! Lachen

Kim_89

Re: [SCH] Pop-art achtige lelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:22

In het echt is het feller Ja Het is pure acrylverf, echt sterk geel. Mijn werk lag naast het raam, kan misschien zijn door het licht of gewoon door de camera.