[FOTO] Eve_lien op de foto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Eve_lien op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:29

>> Laden van de foto's kan even duren. <<
Foto's zijn 500 x 750
Oh en op sommige foto's ontbreekt mijn zwarte lijntje als kader zie ik net *prutser Clown

Haha ja. Voor het eerst fotograferen geoefend met een mens als slachtoffer en geen paard of hond. Clown
Eerste poging, (ondebouwd) commentaar / (opbouwende) kritiek / tips zijn allemaal dus meer dan welkom Knipoog

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

- edit-
Eigen commentaar:

1 - Vind ik zelf wel leuk, eigenlijk. Clown Ik heb wel het idee dat de grond (aan de onderkant van de foto) een klein beetje scheef is, maar ik weet het niet zeker. Dat stoort.
2 - Leuk, had misschien in photoshop wat warmere kleuren kunnen toevoegen (past naar mijn idee leuk bij het zonlicht xD )
3 - Eigenlijk wat te donker, lijkt ook wat flets terwijl ik toch flink met contrast en levels heb zitten kl*ten in photoshop.
4 - Hij lijkt niet helemaal scherp in het gezicht, kan door (slechte) bewerking komen. Oorbel is volgens mij wat bewogen, of iig onscherp - stoort.
5 - Issie nou scheef, of niet? Clown De foto lijkt wel wat druk achteraf.
6 - Lijkt ook niet helemaal scherp. Met photoshop wat geprobeerd te verbeteren, helaas komt dat de kwaliteit niet ten goede. Misschien wat minder ruimte boven moeten laten en wat meer ruimte onder, zodat je echt ziet dat ze zit (ziet er nu wat raar uit misschien).
7 - Ik had liever wat meer scherptediepte bij de boom gezien, zodat je die echt de verte in ziet gaan.
8 - Vind ik gewoon leuk, anderen misschien wat druk, maar dat is een kwestie van smaak. Kleur is wat minder mooi hier.
9 - Haha ik vind het effect leuk en de compositie. Weer een kwestie van mijn rare smaak. Clown

Berdien

Re: [FOTO] Eve_lien op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:25

Ze kijkt imo wat te bescheten, dat doet afbreuk aan de foto's, en vind ik ze ook niet zo interessant. Sowieso vind ik modellen met handen in de zakken niet echt wat.
Foto 4 vind ik daarom wel heel leuk, die is wat spontaner, blijer.. die heeft wat! Foto 8 had heel leuk kunnen zijn, maar ik vind hem verkeerd scherpgesteld, had haar liever scherp gezien namelijk.
Overige foto's zijn technisch best in orde, maar vind ik gewoon niet boeien Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:43

Hey, Wilhelmina park in utrecht! Knipoog

Sluit mij aan bij Berdien!
4 vind ik de leukste omdat hij idd spontaners is.
7 vind ik qua kleur mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:46

@Berdien: Bescheten? Nagelbijten / Gniffelen Haha ik vind Evelien juist heel spontaan en leuk lachen / kijken, maar dat verschilt kennelijk per persoon Haha!
Foto 8 had ik zelf veeeelste druk gevonden als er was scherpgesteld op Evelien zelf, al die draden ervoorlangs.. daarom vond ik dit juist heel apart. Fototechnisch misschien compleet niet-in-orde, maar het spreekt mij toch aan.

Wat kan ik aan het niet-boeien doen? Ik vind de meeste composities toch niet extreem saai maar geloof best dat er veel verbeterd kan worden.. alleen moet ik wel weten hoe Knipoog

Bedankt voor je reactie! Haha! Ja

@Myra: Zie bovenstaande Haha! Hahah en jep, Wilhelmina Park Haha! Haha! Bedankt voor je reactie!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:00

ze kijkt idd wel wat bescheten en de lach komt geforceerd over.
bij 2 stoort het me dat ze niet recht in de camera kijkt.
4 vind ik veruit de beste uit heel de serie, maar zoals je zelf zei, het is idd jammer van de oorbel.
8 vind ik ietsje te druk, maar langs de andere kant heeft hij wel iets. misschien is het beter als er net wat minder draden waren, maar het idee op zich vind ik heel leuk.
9 vind ik op zich wel leuk, maar ik stoor me een beetje aan de fletse achtergrond. had graag gehad dat ze er wat meer uitsprong

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:19

Eeeeef Haha!

Okee, nu fototechnisch commentaar.
1; Eef staat er wat onwennig bij en alles om haar heen leid me af. Te druk.
2; Lijkt niet zo scherp & te centrale compositie.
3; Doordat je hem van onderen hebt gemaakt vallen haar ogen weg. Hmm, foto spreekt me niet aan.
4; Die is leuuuuuk! Spontaan, goede scherptediepte, erg leuke foto.
5; Gewoon een beetje saai, vlakjes. Maar niet slecht.
6; Ook leuk! Jammer dat hij zo blauwig is, beetje spelen met de witbalans.
7; Wel leuk, maar Eef lijkt er niet zoveel lol in te hebben. *LOL*
8; Lief. Speels. Lachen
9; Nee, vind ik niks. Kwestie van smaak.

Blijf oefenen, gaat helemaal lukken Ja

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:12

Hahaha.
Tja. Ik kan er niks aan doen dat mn lach niet spontaan over komt. (:

En zeven? Ja dat was de boos-foto.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:45

Misschien is bescheten niet het beste woord, onwennig, niet op haar gemak. Dat straalt ze imo uit, zeker op een foto als foto zeven.
Mmm over het niet-boeien.. Dat ligt grotendeels aan het model (sorry Eve_lien Knipoog ), zoals ik al zei, staanfoto met handen in de zakken/bij de zakken zijn niet mijn ding. Spontanere foto's met meer focus op het model, dat zou mijn aandacht meer vasthouden.
Ik weet niet over foto acht, dat vind ik een spontanere foto, iets minder draden en scherp gesteld op Evelien, en je hebt een foto ala foto vier, die ik echt heel erg leuk vind.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:52

Ik ga erin mee dat je handen in je zakken misschien anders had gekund.
Verder straal je inderdaad een beetje onwennigheid/onzekerheid uit vind ik.. Nagelbijten / Gniffelen
Totaal niet beledigend bedoeld ofzo!
Foto's 4, 8 en 9 zijn wel heel aansprekend vind ik! Ja Gaaf gedaan!
De rest vind ik niet erg bijzonder om eerlijk te zijn.

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:24

Eef, dat je op dat enge ding (randje. Knipoog ) durfde te staan (dat randje bij het water). Haha ik was er nooit op gaan staan.

Ik vind het mooie foto's, vind ze juist wel wat uitstralen ! Lekker sfeertje, totaal niet geforceerd lachend imo (misschien heeft het ermee te maken dat ik weet hoe spontaan/gezellig eef is). Verder vind ik dat de foto's mooie heldere kleuren hebben. Ja, mij spreken ze zeker aan !

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:21

Hahaha.
Weten jullie ook weer waarom ik liever achter de camera sta.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:46

Nummer 4 en 6 vind ik wat compositie betreft het sterkst door het lijnenspel.
De meeste andere foto's vind ik te geposeerd en ook lijkt je model niet op haar gemak/ zich niet goed een houding te kunnen geven.
Dit kan je misschien verbeteren door haar wat te laten doen op de foto; ergens tegenaan leunen, aan het klimtoestel gaan hangen, over het muurtje leunen, ergens naar laten kijken, een boek lezen of zo.
Dan krijg je ook een beetje verschillende poses op de foto die er wat meer ontspannen uitzien.
Succes!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:14

mooi egdaan ook met die "wazige" achtergronden, dat vind ik een mooi effect!

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:31

9, leuke compositie, maar met dat 'effect' zou ik haar íétsje meer in beeld laten komen Knipoog . Verder voor de 1e keer(mensen dan ) leuke foto's. Ik vind 8 eigenlijk wel gewoon grappig, dat het touw scherp is en zij niet. Weet niet of het de bedoeling was?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:47

Ik vind de 4de en 6de goed gelukt! Verder vind ik ze voor de rest wat 'mwah'.. Beetje saaitjes misschien! De laatste twee hebben ook wel een leuk effect Lachen

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:17

Ik vind het commentaar van sommigen iets te scherp.
Persoonlijk vind ik foto 2 en 4 het leukste.
Foto 2 omdat daar de zon leuk invalt,
Eve_lien kijkt daar wat vrolijker.
Foto 4 ook omdat ze daar vrolijker kijkt.
De rest is misschien wat onwennig ja,
maar niet iedereen staat dagelijks voor de camera Knipoog