[schild] een dag uit het leven van een student

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[schild] een dag uit het leven van een student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:09

k zit zo te denken, misschien wel leuk om eens achterliggende verhalen van oefeningen en schoolzaken hier neer te zetten Vingers aflikken

Afbeelding

acryl 29 x7 180 gr

Dit is voor school. moet met 'smerig'palet werken. dus vandaar deze oefening en daarom ziet ze er vrij vlekkerig uit omdat dat niet m'n stijl is, al die rare kleuren en vegen en strepen en smerige verftoestanden. de verf van het gezicht is trouwens allemaal metallic, het haar is gedeeltelijk metallic. omdat ik niet wist waar ik moest beginnen heb ik een titel uit de fantasy100 genomen. captured dochter staat voor de dame die geheel en al in beslag is genomen door de liefde die ze voor een zekere kerel heeft opgevat....of zoiets ahem Rolleyes

verder nog een ander dingetje dat een vooroefening is voor een schilderij op 100 x70, vandaar de simpele vormen en het gebrek aan detail.

Afbeelding

acryl 29,7 x 42 180 gr

vrij cliche, maa rwe moesten iets met schaduw doen. had al een paddestoel, maar daar was k achteraf niet zo tevreden over en ik wilde toch iets met symboliek, een vleugje myth en wat landelijke toestanden erin hebben...

en dan tot slot nog iets dat ik tijdens de open dag op school heb gemaakt tussen de bedrijven door. niet veel bijzonders, maar het ontwerp van het beestje is wel grappig en totaal mijn stijl. ik denk dat ik deze na februari eens ga uitwerken.

Afbeelding
acryl 100 x70 200 gr

zo dit waren de frubjes van vandaag met hun verhaal :lol:

Grussels

Silver Storm

AstraGirlie

Re: [schild] een dag uit het leven van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:22

Mooie schilderijen! Aparte sfeer telkens, spreekt me wel aan Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:22

eerlijk gezecht , heb ik beter van je gezien Bloos
dat achterste oog(links) van de eerste tekening klopt niet helemaal qua verhoudingen
nja numer 2. is een vooroefeningetje dus kan k nie veel van zeggen maar opzich licht er wel een lekker sfeertje alhoewel het wel "donker" aandoet
de laaste vindt ik het best Lachen Dromen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 22:09

ghgh.. ja dat is waar... dit is niet het beste
slechts wat 'snel' werk om dingen te oefenen.

tis wel leuk, een oefening voor school gaat anders dan een ding dat ik voor mezelf maak..
t zijn andere onderwerpen
tis ander materiaal
tis een andere omgeving Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:29

Die 2e vind ik echt heel leuk bedacht en ook goed uitgewerkt Ja
Eerste vind ik niet zoo, weet niet waarom maar hij spreekt me niet zo aan..
De 3e vind ik wel weer mooi gelukt, ik doe het je zeker niet na Knipoog

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:50

Nou, vind ze allemaal wel sfeer hebben. Ik vind ze ook niet het beste werk van je, nr. 1 vind ik het minst, maar ik vind nummer 2 erg gaaf. Hoop dat je die gaat uitwerken!!!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:42

de eerste vind ik niet echt goed. Ik denk dat er iets van het gezicht niet klopt, maar kan niet precies zeggen wat het is. ik denk dat de neus zeker niet klopt en misschien iets van de verhoudingen... de kleuren van het gezicht spreken me ook niet erg aan, de achtergrond daarentegen vindt ik wel heel mooi.

nummer twee vind ik heel mooi. ik kan niet wachten tot ik de echte uitgewerkte versie te zien krijg.

op de laatste is niets aan te merken. ik zat me de hele tijd af te vragen wat dat gele was vanachter, tot ik zag dat zijn staart krulde en het het einde was Nagelbijten / Gniffelen