[FOTO] First Time At The Beach

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

[FOTO] First Time At The Beach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:49

Gisteren ben ik voor het eerst met mijn verzorgpaardje naar het strand geweest. Heerlijk even uitwaaien, lekker galopje over het harde zand, en in de steensiberische kou weer terug gereden (want koud was het écht Tong uitsteken ).
Waar ik ga, gaat mijn nieuwe camera (fuji finepix s5600) natúúrlijk mee, en bij dit uitstapje werden er dan zeker foto's gemaakt.

Enige probleem was, dat ik in m'n eentje op een nogal stuiterend paard zat, dus bijna niet de goede instellingen kon vinden, scherpstellen érg moeilijk ging, en de juiste compositie vinden vanaf de rug van je knolletje is toch érg lastig, ben ik achter gekomen.
Toch ben ik erg trots op deze foto's, gewoon, omdat het zo'n heerlijke rit was! Graag wil ik tips, opmerkingen en afkrakingen, kan ik alleen maar van leren, reacties als 'leuk hoor' heb ik namelijk weinig aan Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Helaas is de kwaliteit door verkleinen en uploaden heel erg achteruit gegaan. Hele pixelige vlekken op z'n hals..

Afbeelding
Rare, wazige vlekken komen doordat ik de lens lekker heb zitten 'bevetten' met m'n vingers haha, érg slim. Nót!

Afbeelding
Dit vind ik zelf een heerlijke foto. Toch het paard erop, maar niet echt met het doel gemaakt om hem op de foto te zetten. Jammer genoeg écht niet scherp, en ik irriteer me aan de witte schuimstipjes op zijn hals.

Afbeelding

Afbeelding
Tja, die man was écht niet de bedoeling Na deze foto was de batterij leeg, en van mijn reservebatterijen was ik er onderweg 1 kwijtgeraakt, dus kon geen nieuwe foto meer maken. Dus moest ik het hier maar mee doen. Baal echt ontzettend van die man die daar loopt, maar hij dook ineens op achter Lesters hoofd, had hem niet zien aankomen haha Knipoog

Tips erg graag dus!

Bino_Pino

Re: [FOTO] First Time At The Beach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:00

heb de man voor je weggewerkt Knipoog

[img]http://album.zoom.nl/user/16168/images/592/2499983/MG18A8.jpg.jpg[img]

Foto drie vind ik leuk, alleen jammer van de teugels

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:41

Bino_Pino schreef:
heb de man voor je weggewerkt Knipoog

Afbeelding

Foto drie vind ik leuk, alleen jammer van de teugels

Foto werkzaam gemaakt...Haha!

En mag ik vragen wat je met je camera hebt gedaan in volle galop? Schijnheilig

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:43

bedankt Lachen had het niet door Knipoog
waarschijnlijk in haar zak gestoken en de rits toe gedaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:04

Ik vind de foto's niet echt scherp. Verder stoor ik me aan loszittende riempjes van het hoofdstel Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 09:54

Bino_Pino, als je deze camera in je zak wilt doen, heb je wel héle grote zakken nodig Tong uitsteken Hihi, nee, ik had mijn cameratas gewoon bij me. Klotst wel een beetje tijdens het draven en galopperen, maar werkt goed genoeg voor me.

Super bedankt voor het wegwerken trouwens!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:33

haja Lachen wist niet dat het zo'n grote was Haha! haha
graag gedaan hoor Knipoog moet er toch veel op oefenen Haha!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:09

Probeer eens om wat verder van je paard af te gaan staan, iets in te zoomen en wat met het diafragma te spelen, dan krijg je een wat wazigere achtergrond.
Let verder goed op je horizon en haal je foto's door selecties.
Als ie niet goed is, niet plaatsen. Alleen de besten houden, en dit een paar keer herhalen, zo houd je alleen je beste foto's! Streng zijn voor jezelf! Hiermee bedoel ik dus foto's waarop je paard wegkijkt, niet met z'n oren naar voren staat, onduidelijk, bewogen e.d.
Ik hoop dat je er iets mee kunt! Oefen lekker door zou ik zeggen! Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 17:04

Super, bedankt Mietje! Wist al niet hoe je een wazige achtergrond kreeg, maar met diafragma instellingen dus!
Daar kan ik zeker wat mee! Natuurlijk kon ik op dat moment niet even verder van mijn paard af gaan staan haha, maar onder 'normale' omstandigheden doe ik dat ook wel Knipoog