Bewerking foto's = Verkleinen: HOE?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Bewerking foto's = Verkleinen: HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:38

Hey, Aangezien het hier over bewerking foto's gaat, denk ik wel dat dit hier hoord, anders hoor ik het wel!
Ik heb eindelijk eens leuke foto's getrokken en nu zou ik die graag allemaal volgens een zelfde grote in m'n profiel plaatsen,
En ook redelijk scherp houden natuurlijk. Je ziet hier wel veel mooie profiel's met mooie scherpe kleine foto's!
Nu ik heb dit even geprobeert. (vroeger kon ik best goed met PSP overweg, nu dus niet meer, en ik had geen zin) dus maar met paint gedaan, door paint wordt het zoiezo wat wazig maar met Imageshack.us wordt dit dan weer scherp. (naar mijn ervaring) maar deze keer is mijn Creativiteit niet echt gelukt. Kijk maar in m'n profiel, ik heb precies een mislukt hoofd enzo Tong uitsteken Dus weet iemand hoe je Gemakkelijk,Redelijk snel, iets kan verkleinen. En bewerken. (denk aan randje) Alvast bedankt. Mij leek dat er wel meer mensen dit zich afvroegen, en via de zoek functie niet echt iets gevonden..

Alvast bedankt, Groetjes Soet! Lachen

Anoniem

Re: Bewerking foto's = Verkleinen: HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:39

Ben ik zelf ook naar opzoek ik heb nog niks gevonden alleen die site die ik zei maar daar worden ze ook heel onscherp

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:51

Haha ja, en bij mij lukt die ook niet... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:33

Ik kan ook geen andere vinden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:43

Je kan als je imageshack gebruikt de foto bijvoorbeeld op 320x240 pixels uploaden, dus is hij al kleiner. Je hebt ook 'thumbnail' formaat en dat is 150x112. Dat is denk ik weer net te klein maar 320x240 moet toch goed zijn.

Edit: bewerken kan je gewoon met Photofiltre...dat is gratis en werkt heel makkelijk...Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:46

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:12

Dan moet je de optie voor het veranderen van het formaat gewoon niet aanvinken...en ik zie dat de foto's van je link niet goed zijn. Gewoon Photofiltre gebruiken!

Je opent je foto. Gaat naar 'Afbeelding', 'Afmetingen afbeelding' en dan kan je zelf de gewenste pixels invullen....en dan dus uploaden zonder het formaat te veranderen want je hebt hem dan al in het gewenste formaat gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:19

Is er geen site online waar dat snel en duidelijk kan ?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:21

Nee, naar mijn weten kan het niet automatisch door een upload site gedaan worden. Ja, je hebt MijnAlbum, maar daar kan je het gewenste formaat niet van kiezen. Dus uiteindelijk zijn je foto's nog steeds te groot of juist te klein.

Wat Shalimar hierboven uitlegt, neemt nog geen minuut van je tijd in beslag. Je opent simpelweg je foto in het foto bewerkingsprogramma en verander het aantal pixels naar het gewenste formaat.

Ik doe het wel eventjes voor:
Afbeelding

Hier zie je het aantal pixels. Hoogte en breedte.
Daaronder kun je 2 hokjes aan vinken. Als je zelf het formaat wilt bepalen, klik je op het vakje: Hoogte/breedte verhouding behouden.

Duidelijk genoeg? Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:30

Hey Lachen Dankje. Ja ik denk dat ik het maar even ga down. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:15

Als er nog moeilijkheden zijn, pb me gerust. Lachen

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:27

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:51

@ nanna dat hebben we (olifant & ik) ook geprobeert, maar dan krijgt je eerst en vooral een groote tag er op, ze worden onscherp, het lukt vaak niet, en je kan nog niet kiezen hoe klein ook niet.. '(niet precies)' Maar toch bedankt Knipoog