ik had van de week pastelpotloden gekocht, en ben ze gaan uitrpoberen. Ben er erg blij mee, hoewel ik erg moet wennen want ik tekende altijd in grijs. Op sommige plekken vind ik het zelf een beetje 'dood' geworden omdat het laag over laag werd. De beelden zijn helaas gemaakt met de webcam, maar ik hoop dat jullie me toch adviezen en tips kunnen geven.
Ik had gisteren eerst een blad waarop ik wat uit mijn hoofd had gekliederd.

En vandaag ben ik deze gaan natekenen..

Het best gelukte beeld

deze is erg wazig, maar geeft het beste de rode tinten aan, de andere beelden zijn nogaal licht en hebben een andere kleur gekregen

met mijn rode potlood ernaast, zodat je een idee krijgt van de verkleuring, dit potlood is in het echt helderrood.

Close-up lijf

Close-up hoofd, maar vind in het echt het oog heel veel mooier.

Eigen commentaar:
Vind hem best goed gelukt voor de eerste keer. De kleuren zijn ook in het echt niet echt de kleuren van het paar dop de foto. Vind zelf het midden+achter lijf wat tegenvallen. Op de foto is het paard meer naar voren gekanteld, en ik heb het idee niet de uitstraling van het paard echt goed in de tekening te hebben.
Zou je nu je hier toch bent, misschien je mening willen geven?

volgens mij is dat paard heel erg goed gelukt! Ben ook nieuwsgierig naar een betere foto.
)