[FOTO]oogjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

[FOTO]oogjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:34

Kwam deze foto's nog tegen.
Had ze eigenlijk niet speciaal zo gemaakt.ze kwamen er zo op omdat ze niet echt stilstonden..
Maar ben toch benieuwd wat jullie er van vinden.
Verder snap ik van deze camera dus echt nix..die instellingen enz..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arabian_Girl op 03-01-07 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hipstr

Re: [FOTO]oogjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:35

moooooii Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:37

Ik snap niet waarom dit UK is wanneer je:

a) de foto's zonder reden zo hebt gemaakt
b) ze ergens tegen kwam
c) je niets van instellingen weet
d) ze allemaal nogal onscherp zijn
e) ze allemaal van nogal slechte kwaliteit zijn (mobiele telefoon ofzo?)

Om verder even in te gaan op de foto's: ik zie vier niet-zo-boeiende voorstellingen van een oog van een paard, maar eigenlijk zie ik vooral de groezeligheid van de foto's.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:38

is met digi gemaakt.
had ze gemaakt omdat ik dat leuk vond Haha!
en die camera is niet van mij!!!!!!!!!!
dusja........

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:39

Nouks schreef:

b) ze ergens tegen kwam

Om verder even in te gaan op de foto's: ik zie vier niet-zo-boeiende voorstellingen van een oog van een paard, maar eigenlijk zie ik vooral de groezeligheid van de foto's.

beetje lief blijven hé Bloos

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:43

ik vind die tweede foto wel leuk Pling . had wat scherper gemogen, maar goed dat ligt aan de camera Bloos

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:45

Nouks schreef:

b) ze ergens tegen kwam

UK blijft om te leren, helemaal punt c slaat nergens op want wij zouden haar moeten helpen met het leren van de beste instellingen als ze haar foto's hier plaatst.
Daarbij, bij de verkeerde instellingen heb je al snel onscherpe foto's en slechte kwaliteit.
Waarom vertel je haar dan niet welke instellingen ze moet gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:52

Als ze niets van instellingen weet, kun je haar dat wel vertellen, maar wat kan ze er dan mee? Moet ze toch echt eerst weten wat bepaalde instellingen doen. Daarnaast, misschien heeft toevallig best de juiste instellingen gebruikt. Is alleen hier niet te zien.

En dán is er nog het argument dat ze misschien (af te zien aan de kwaliteit) wel een camera heeft waar helemaal niets (of in ieder geval bijna niets) aan in te stellen valt. Weten wij veel.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:56

Nee, dat weten we ook niet, daarom is het ook wat voorbarig om over instellingen en niks ervan af weten en weet ik het allemaal te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:57

Halloo, dit was rechtstreeks uit de post van de TS. Ze begon zelf over instellingen.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:58

ik vind foto 2 wel mooi, alleen net te overbelicht vind ik.bij de 2 laatste foto's is het jammer dat de voorpluk scheef hangt, en dat je bij de allerlaatste foto dat wondje/schaafje ziet.
veder vind ik het ''grappige'' even snel gemaakte foto's, maar niet speciaal.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:00

Nouks schreef:
Halloo, dit was rechtstreeks uit de post van de TS. Ze begon zelf over instellingen.

Oeps, sorry!!!
Helemaal niet overheen gelezen, sorry sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:01

Natasja91 schreef:
Oeps, sorry!!!
Helemaal niet overheen gelezen, sorry sorry!

Is al goed Lachen

Edit: En daarnaast, er stond hier een verzoek om inhoudelijke posts. Ik verklaar me in ieder geval nader (in tegenstelling tot nog altijd veel andere reacties hier op UK).

Dan heb je ook nog de richtlijnen in het sticky, ik quote even:

Citaat:
Foto's:
1) Fotografie is een kunstvorm en dus zeker toegestaan op UK. Zorg alleen wel dat je nadenkt over de foto's die je hier plaatst. Als je commentaar wil op het onderwerp van je foto's (het nieuwe dekje van je pony, de kittens van je kat) plaats je foto's dan liever op ITP of BB. Topics met prut foto's van uitgaan, je nieuwe schoenen, je telefoon et cetera zijn niet de bedoeling en worden gesloten.

Als dit foto's zijn die de TS gewoon ergens tegenkwam, lijkt het me niet dat ze daadwerkelijk echt heeft nagedacht over de foto's die ze geplaatst heeft.

Citaat:
2) Nummer de foto's in je post even, dat is makkelijker als mensen commentaar of tips willen geven.

Ik zie geen nummers.

Citaat:
4) Het plaatsen van foto's gemaakt met een telefoon is niet toegestaan. Deze foto's zijn dusdanig klein, of slecht van kwaliteit dat het absoluut niet UK waardig is.

Ondanks wat de TS inmiddels hieronder al heeft geplaatst, doet de kwaliteit me aardig denken aan die van een (beetje een nieuwere) mobiele telefoon. Ik heb gelezen welke camera ze gebruikt, en het lijkt me toch dat hier kwalitatief (puur kwaliteit van de foto's!) betere platen uit zouden moeten kunnen komen. Hoewel dit ook aan de (gebrekkige kennis van) nabewerking door de TS kan komen.

Citaat:
Richtlijnen:

Niveau
Laten we samen proberen om het niveau op UK zo hoog mogelijk te houden. En dat betekent niet dat er alleen nog maar perfecte tekeningen of foto's geplaatst mogen worden, maar let een beetje op wat je post. Rare kriebeltjes die je in de pauze op het werk op lijntjespapier gemaakt heb kunnen er in eerste instantie best leuk uitzien, maar zijn ze echt leuk genoeg om op bokt te laten zien? Hetzelfde geldt voor foto's. Er kwamen nog wel eens topics voorbij met een foto met ondertitel 'deze foto is eigenlijk mislukt, maar ik vond hem toch wel grappig'. Als een foto echt mislukt is, is je eigen harde schijf (of prullenbak) een betere plek dan UK.

Uit de post van de TS kan ik niet echt opmaken of de TS deze foto's onder "niveau" heeft verstaan. Zo ja, mijn excuses, zo niet: waarom dan gepost?

(Ik begrijp echt wel dat hier niet alleen perfecte foto's gepost hoeven te worden hoor! Maar kom op, iedereen die hier even serieus naar kijkt...)

En laatste edit: Ik weet niet hoe oud de TS is, ik hoop dat ik nu niemand beledig, maar indien ze nog jonger is, waarom dan geen CB?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-07 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 23:01

de camera is van me pa.
het is een olympus FE-115
5.0 megapixel
2.8x opt zoom

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:36

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat deze foto's met een camera van 2.0 MP of minder waren gemaakt... Bloos Ik vond ze niet zozeer onscherp (hoewel nu ik het nogmaals bekijk met in mijn hoofd dat het 5 MP is toch wel een klein beetje...), maar gewoon vind ik ze eruit zien alsof ze dus van heel lage MP zijn of inderdaad wat Nouks zegt, telefoon-kwaliteit. Ik weet niet precies waarom dit zo is als je een 5.0 MP camera gebruikt... Misschien inderdaad de nabewerking of upload-kwaliteit...? Of toch de instellingen? Hier kan ik je alleen niet mee verder helpen omdat ik zelf niks van jouw camera afweet. Misschien dat je vader je ermee kan helpen? Lachen

Verder vind ik foto 2 het mooist, ik denk alleen dat hij mooier was geweest als je hem met de zon aan de andere kant had genomen, nu valt het oog net in de schaduw namelijk...