[foto] Apassionata Hommage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[foto] Apassionata Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:01

Ook ik ben naar Apassionata geweest. Niet zonder m'n camera natuurlijk. Lachen

Je kan alle foto's hier vinden: http://iris.van-blijderveen.nl/foto/apass/
Het zijn er rond de 150. Bij sommigen is de belichting slecht maar toch vond ik ze aardig gelukt (flitsen was niet toegestaan, hoewel helaas een heleboel mensen het tóch deden. Boos!).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Dat waren ze weer. Lachen Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

dlientjuh

Re: [foto] Apassionata Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:05

Erg mooie foto's ,en dat zonder flits
Ik heb niet echt commentaar op de foto's ze zijn erg mooi.
Irritant he van die mensen die het toch doen als er word gezegt dat het niet mag. Bloos

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:10

Voor foto's zonder flits en met dat licht zijn het echt super foto's! Geven denk ik wel een goede weergave (ben zelf helaas niet geweest)
Zitten paar hele mooie plaatjes tussen! Foto 9 vind ik zoooo gaaf. Schitterend!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:09

Ik vind het júist mooi dat ze zonder flits zijn gemaakt eigenlijk! Bloos

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:22

Ja prachtig gedaan en ook nog mooi duidelijk voor zonder flits! Vooral die eerst vindt ik erg mooi heeft z'on lieve sfeer

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:28

Woow die laatste vind ik echt vet.
Hoe lukt dat toch? Niet flitsen maar toch zijn de fotos niet bewogen? Verward Clown

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:28

Heel erg mooi gedaan!
Welke instellingen heb je gebruikt?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:52

hele mooie foto's
vooral de 1na laatste die iets misterieus.
welke camera heb je. en welke lens.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:02

Ik heb de ISO op 1600 gezet, en de sluitertijd stond op 160 (daar heb ik nog niet heel veel verstand van dus stond nog op die stand, in de stand waar je deze kan instellen. op helemaal automatisch gebruikt ie een veels te lange sluitertijd als het zo donker is, waardoor het wazig word).

Verder niet zoveel eigenlijk... Door een korte sluitertijd worden foto's eerder te donker dan te bewogen dus dat heb ik wel bewust gedaan. Lachen Het enige waar ik wel problemen mee had met de heel donkere acts/paarden was dat m'n lens/camera het paard niet kon vinden waardoor scherpstellen lastiger was. (want ook door de zoeker was dit lastig te zien.. en als hij goed stond gaf de camera geen signaal omdat ie zelf niks 'zag') Ik was dan ook erg blij als er weer een wit paard binnen kwam lopen.

Bedankt voor de complimenten... Ik had eigenlijk nog nooit binnen gefotografeerd dus had geen idee wat ik ervan kon verwachten van te voren. Lachen

borrie01: Ik heb een Canon EOS 350d, en een Tamron 18-200 mm lens. Lachen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:15

Foto 9 spreekt mij ontzettend aan! Zeer sfeervol. Ja

Knap dat je nog zulke foto's hebt weten te maken, want dat is me toch lastig in die omstandigheden.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:36

Ondanks de belichtingen en alles, vind ik de foto's heel goed gelukt. Vooral foto 6 en 10 zijn favoriet bij mij Knipoog

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:00

Wat een prachtige foto's zeg.
Ontzettend knap gedaan met al dat rare licht hoor ! Kan geen andere opmerking maken dan: Super !

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:08

nogmaals naar je foto's gekeken voor de zoveelst keer. ik blijf foto 9 echt geweldig vinden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:17

Prachtige foto's Iris!
Foto 9 is inderdaad prachtig, juist omdat hij zo donker is en dat vuur erachter. Geeft een beetje een sfeer van 'a horse from hell'....

En foto 10, ook prachtig! Mooie bijna mystieke sfeer en het paard komt heel sprekend over Ja

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:11

Wat een mooie foto's! Erg knap dat je zonder flits toch zo kunt fotograferen! Haha!
Ik ben zelf ook op Apassionata geweest, en ik vond dat er toch erg veel mensen waren die wel gewoon met flits fotografeerden, terwijl er toch duidelijk was gezegd dat dit niet mocht.
Verder: Foto 9 is écht geweldig Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:19

wow ! Erg knap ! Je hebt zeer weinig ruis, voor 1600-opnames, vind ik, heb je ze nadien bewerkt of zo ?

echt heel mooi !

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 15:29

jokari schreef:
wow ! Erg knap ! Je hebt zeer weinig ruis, voor 1600-opnames, vind ik, heb je ze nadien bewerkt of zo ?

echt heel mooi !

Nee, ik heb ze niet bewerkt. Bij een aantal heb ik het contrast verhoogd omdat het echt héél donkere acts waren (maar daardoor zouden ze alleen meer ruis moeten krijgen). En van de 10 foto's die ik hierop heb gezet, heb ik dat alleen bij foto 8 gedaan, omdat de ijslander-acts ook heel donker waren. De meeste heb ik gelaten hoe ze zijn. (ik heb ook niet zo enorm veel verstand van bewerken Bloos.)

KarmY_LoVeR, dat viel mij ook al op. Ik vond dit echt heel erg onbeleefd... Scheve mond

Verder, bedankt voor de complimenten...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:27

Ik weet niet hoe je principieel staat tegenover bewerken, maar je zou kunnen proberen om met 'highlight, midtone, shadow' de 'midtones' een beetje op te krikken. Misschien dat daar nog best wat uitkomt. (Verstand van bewerken betekent vooral: gewoon veel proberen Lachen )

Je hebt in elk geval hele mooie foto's voor zo weinig licht, en het is niet makkelijk om tamelijk ruisloos te fotograferen op ISO 1600.

Foto 9 is echt supermooi! OK dan!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:12

Shadow0 schreef:
Ik weet niet hoe je principieel staat tegenover bewerken, maar je zou kunnen proberen om met 'highlight, midtone, shadow' de 'midtones' een beetje op te krikken. Misschien dat daar nog best wat uitkomt. (Verstand van bewerken betekent vooral: gewoon veel proberen Lachen )

Je hebt in elk geval hele mooie foto's voor zo weinig licht, en het is niet makkelijk om tamelijk ruisloos te fotograferen op ISO 1600.

Foto 9 is echt supermooi! OK dan!

Bedankt! Lachen Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tips! Lachen Het contrast had ik ook per ongeluk gevonden toen ik bij 'adjust' keek. (er stonden nogal veel begrippen die me niks zeiden en dit wel.. best wel erg eigenlijk.. Bloos) Bij de ridderfoto's vond ik die, omdat die dus errug donker waren... (maar ik wilde er persé toch een aantal bewaren. gelukkig heb ik nu mijn 4 GB memory card binnen dus hoef ik nooit meer tussentijds te verwijderen Haha!)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:01

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar.
Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:55

Niet alle kleuren spreken me aan, maar ik vind het heel knap dat je dit als resultaat krijgt tijdens zo'n show met rare lichten en zonder flits (ik doe het je nog niet na ). Foto 9 is wel super gaaf Ja Straalt sfeer uit door het vuur.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:59

Je foto´s zijn erg mooi gelukt zeg! Af en toe wat met de belichting, maar dat maken andere foto´s met betere belichting en vooral goede timing zeker weer goed!

Ik stuur je trouwens even een pb!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:45

Wat een gave foto's Haha! Wij zijn ook bij de show geweest, maar onze foto's zijn niets geworden Bloos

Mss bij de eerste foto het groene lichtje wegwerken? Deze vind ik namelijk nog storen in het geheel. En mss ook bij 6, geeft toch net iets meer sfeer eraan, dan dat je zo'n stom lampje ziet Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:31

Bienotje schreef:
Af en toe wat met de belichting

Heb je concrete tips om dit beter te krijgen? Langere belichtingstijd geeft waarschijnlijk veel ruis en bewegingsonscherpte, dus ik vraag me af of hier nog echt betere effecten in te krijgen zijn, en zo ja, hoe. Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:42

Alleen wanneer vanuit de omgeving zelf nog andere invloeden worden veranderd. Ik denk dat het niet iets is wat je als fotograaf zijnde kunt verbeteren. Bv foto 3 en 4 zijn erg donker dat de paarden wegvallen. Dat kunnen sommigen misschien juist erg mooi vinden, maar ik vind het persoonlijk een beetje storend.

Maar nogmaals, dat is meer vanuit de belichting van de show uit als je dat wilt verbeteren dan van de instellingen van de camera.

Vooral de timing van juist andere foto´s zijn erg goed en mooi. Dat mocht ook wel gezegd worden vond ik Knipoog