[INTERIEUR]Inspiratie gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

[INTERIEUR]Inspiratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:26

Op MP heb ik een echt retrobehangetje gescoord en ik wil het graag gebruiken op de slaapkamer. Zoals jullie op de foto wel zien is het nogal een heftig patroontje (zoals de kleuren overkomen op de foto is het in het echt ook), dus geen slaapkamer vol.
Afbeelding
Ik dacht zelf meer aan een groot vlak boven/over de breedte van ons bed.
Maar nou zit ik een beetje met wat verder te doen met de muren.
Heb al wel een "zilver" behangetje gezien en dacht daar misschien de muur rondom het vlak dan mee op te vullen, maar wil dan ook weer niet de hele kamer vol met zilveren muren.

Ons bed/nachtkastjes/commode is van whitewash hout met mahonikleurig bovenblad-/rand, de vloer is medium bruin parket met spleten. Ik heb gordijnen van heel dunne voile/organza, zilverkleurig (en die kostten een godsvermogen dus die wil ik graag houden Haha! )
Hieronder zie je een plattegrond van de slaapkamer.
Afbeelding

Wie krijgt er spontaan inspiratie en heeft een leuk idee?

(Weet trouwens niet of het hier goed staat, maar vond het wel bij UK passen)

Majanga

Re: [INTERIEUR]Inspiratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:21

Wat je zelf al zegt een paneel oid maken met dat behang en de rest wat neutraler houden anders wordt het te druk. Misschien kun je de rest van de kamer in de creme/witte of de zachtroze kleur van het behang schilderen en het afmaken met roze/lila/zilveren accessoires. Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. En zou dan ook graag foto's willen zien van hoe het geworden is.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:26

Ik zou als ik jullie was, 1 wand helemaal dat patroontje doen. Dat klinkt wat veel, maar staat denk ik mooier dan alleen een paneel of een strook. (zelf heb ik op mijn kamer één wand wit met grijs/zwarte bloemen, één wand zwart wit gestreept en de rest zilver. De vloer is knalroze. Klinkt heel heftig, maar dat valt erg mee)
Ik zou dan de wand achter jullie bed kiezen. de rest inderdaad zilver of de grijze kleur die ook in dat patroon zit.
Mooi wit dekbed op je bed en voor de rest lekker veel wit, met hier en daar kleuren die in het behang achter je bed terug komen.

In elk geval, dat is wat het eerste in mijn hoofd opkomt. Succes nog en inderdaad foto's maken als het af is Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:58

THNX alvast voor deze tips! OK dan!
Wie nog meer? Haha!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:57

Ik zou, net zoals Fenn, 1 wand helemaal dat patroon behangen, en de rest een andere wat rustige kleur doen. De wand achter het bed lijkt me het leukste voor hetr behang.
Verder kun je een aanliggende wand (bijvoorbeeld die met de ramen) een zelfde lichtroze doen zoals die in het behang, en de rest gebroken wit.
(trouwens echt gaaf patroontje, waar gescoord? Schijnheilig )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 21:19

Pinkygirrl schreef:
(trouwens echt gaaf patroontje, waar gescoord? Schijnheilig )

Op Marktplaats ! Ja