[Foto] Nieuwe auto kiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

[Foto] Nieuwe auto kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 19:49

Ik heb op de valreep van 2006 een Nikon D50 met Tamron 18-200mm lens gekocht.
Dus ik heb weer wat speelgoed om me mee te vermaken Knipoog
Hij heeft alleen teveel opties om ze in 2 dagen tijd allemaal te kennen, pin me dus niet vast op foutjes Knipoog

Nu heeft mijn vader vitrines vol met speelgoedauto's van het merk Volkswagen en wat Matchboxspeledingetjes Clown
Die waren nu even het slachtoffer van mij en mijn camera.

Een matchbox takelding
Afbeelding

Een roze VW
Afbeelding

En 3 VW op een rijtje
Afbeelding

Ik had mijn laptop opengeklapt en er wit papier in gezet, of het dé manier is weet ik niet, maar het is wel grappig om te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Foto] Nieuwe auto kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:54

Ik vind je foto's heel netjes hoor!! Ontzettend leuk en origineel idee ook! Ze zijn scherp waar moet en de belichting is ook goed. Ik vind alleen de linkerachterband van de eerste foto er een beetje raar uitzien...maar dat zal wel door het licht komen...er zit nog een soort randje onder zeg maar...Maar heel netjes gedaan, ben benieuwd naar je volgende serie. Ja

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:02

Hmm, ik weet niet. Ik ben niet zo weg van het kleine diafragma bij deze foto's. Zeker niet omdat je nu een wittige waas op het onscherpe deel krijgt (dit zie je vooral bij de eerste). Ook heb ik het idee dat je bij de eerste je cam niet helemaal verticaal gehouden hebt, waardoor de letters boven scherp zijn, en aan de onderkant van diezelfde letter wazig.
De compositie van de eerste vind ik ook niet echt geweldig.

Bij de derde vind ik het diafragma trouwens niet zo storen. Ook al had ik ook hier denk ik een groter diafragma mooier gevonden.
Ik weet het, dat is vrij standaard, maar toch vind ik dat in dit geval denk ik geslaagder.
De belichting daarentegen vind ik wel heel goed! Fijn ook dat er niet veel reflecties op zitten. Ja, heel netjes. Ja

Ik moet zeggen dat het zeker geen verkeerde foto's zijn voor zo'n nieuwe camera (ookal wek ik misschien het idee dat ik het niets vind)! Veel plezier ermee! Lachen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:04

Super juist, kan ik weer wat puzzelen.
Ik zat me al af te vragen hoe het kwam dat ik maar een paar letters scherp kreeg Bloos

Gelukkig heb ik nog een week vakantie en kan ik me nog wat meer verdiepen in de camera!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:12

Ik ga met Butterfly14 mee, grotere diafragmaopeningen gebruiken. Denk aan f:16 of hoger. Dit om fijne scherpte-diepte in de foto's te krijgen. Dan ook nog het beste scherpstellen zo dichtbij mogelijk, scherpte loopt meer door naar achter dan naar voren.

Qua belichting vind ik ze ook niet heel prettig. Erg jammer van de schaduwen, vooral bij de eerste stoor ik me aan de schaduw onder en IN de auto. Ik weet dat de schaduw in de auto moeilijk te voorkomen is, probeer in elk geval de lampen die je er op hebt gericht (als dat zo is?) anders neer te zetten. Spelen met het licht dus.

Succes.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:49

Ziet er goed uit!

(mag ik vragen welke instellingen + achtergrond + bewerkingen eraan vooraf gegaan zijn?)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:59

Welshfanatic schreef:
Ik ga met Butterfly14 mee, grotere diafragmaopeningen gebruiken. Denk aan f:16 of hoger. Dit om fijne scherpte-diepte in de foto's te krijgen. Dan ook nog het beste scherpstellen zo dichtbij mogelijk, scherpte loopt meer door naar achter dan naar voren.

F16 is een kleinere diafragmaopening.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:02

Klopt, heb me vertypt, ik bedoel een kleinere diafragmaopening, groter getal . Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:06

Blijft ook een verwarrend verhaal. Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:10

Katja schreef:
Blijft ook een verwarrend verhaal. Lachen

Ik snap het wel, maar soms als je het snel wilt uitleggen verspreek/typ je je weer snel. Dat is het vervelende eraan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:12

Dat bedoelde ik ook. Groter/kleiner, hoger/lager. Als je snel iets wilt neerzetten vergis je je zomaar.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:13

ja, weer eens wat anders dan paarden he Tong uitsteken

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:13

op die laatste foto lijkt het net alsof dat roze autootje je aankijkt Nagelbijten / Gniffelen