[FOTO] Natuur & portret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ArbenLover

[FOTO] Natuur & portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 16:41

Het is alweer een tijd geleden dat ik op bokt zat, maar op aandringen van m'n zusje plaats ik hier wat foto's die ik, sinds ik een opleiding fotografie volg op de Fotovakschool, allemaal gemaakt heb. Hier dus een kleine selectie van de afgelopen maanden. Er komt vast nog wel meer! Lachen

Let op, op deze foto's staan geen copyright, maar dit betekend niet dat je ze zonder toestemming kunt gebruiken!

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4. Portretfoto van m'n zusje Paoline (paOlien @ bokt)

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

Ik ben benieuwt Lachen

Liedje_

Re: [FOTO] Natuur & portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:58

Wow! Wat een mooie foto''s Ja
Ik weet even niet wat ik moet zeggen.. maar wel dat nummer 5 absoluut mijn favoriet is Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:04

Heey zus Haha!
wat een bekende foto's allemaal, vooral de 4e, wie zou dat nou zijn? Schijnheilig
Heb eigenlijk totaal geen commentaar, vind ze stuk voor stuk prachtig..
Ik kan niet eens een favoriet kiezen.. hmm.. de libel, denk ik Lachen

Ik moet ook maar weer een keer foto's van jou maken!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:26

Deze foto's ga ik maar even stuk voor stuk behandelen, vind ze prachtig.

1. Is volgensmij niet helemaal scherp. Tenminste, ik kan geen scherp veld vinden. Jammer, want de compositie is wel apart. Al zal het denk ik mooier zijn om de hele kat te zien. Ook vind ik er te grote vakken in zitten door het sepia. [Te groot wit, te groot zwart. Lachen ]

2. Helemaal geweldig. Mooie warme sfeer, leuke speling met het licht op de paddestoelen, een hele gave foto, 1 van mijn favorieten.

3. Weer zo'n mooie foto. Prachtige scherpstelling, en mooie scherpte-diepte. De libelle komt zo heel erg mooi naar voor, en het groene geeft een fris tintje aan de foto. Jammer is wel dat de 'staart' niet helemaal scherp is.

4. Hele leuke foto. Spontane lach, geen storende dingen, op het haartje langs haar hoofd na dan. Leuke compositie, gewoon een mooie portret foto. OK dan!

5. Ondanks hij eerst druk overkomt trekt je oog het eerst naar de bult lieveheersbeestjes. Mooie scherpstelling, alleen weet ik niet of ik deze foto nou druk moet vinden of niet. Toch vind ik de speling van de groene 'steeltjes' erg leuk. Doorbreekt het onderwerp een beetje. Haha!

6. Héél erg bijzonder gaaf. Deze foto trekt mijn aandacht zó erg. Erg mooi. Horizon helemaal recht, geen storende dingen, mooie verticale lijnen met die 'sprietjes'. Su-per. Mijn welverdiende complimenten.

7. Prachtig. Dreigende lucht met een stuk strand en duin erbij. Zelfde commentaar als hierboven, wederom een superplaat! OK dan!

8. Gaaf, mooie compositie, maar toch mis ik iets op deze foto, desalniettemin technisch helemaal in orde.

9. Mooi, speciaal, macro. Netjes! Scherpteveld is goed zo. Ik mis niks, alleen is dit niet mijn soort foto, beetje saai. Knipoog

10. Heel erg gaaf. Mooi scherp. Leuke gloed eroverheen. Alleen vind ik het zwarte vlak een beetje teveel, ofzo. Maar ook weer een prachtige foto.

Technisch zijn ook alle foto's prima in orde. Met wat voor camera werk je? Lachen

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:38

Mooie foto's! Lachen
6, 7, 8 en 9 vind ik zelf het mooiste,
Commentaar kan ik niet geven!

Met wat voor een camera fotografeer je?

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:41

mooie foto's!!!
foto 7 vind ik het mooist, die dreigende lucht boven de duinen echt prachtig!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:43

Faelivrin, ze heeft een Nikon D50 Lachen

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:01

ik ga met Faelivrin mee, met de volgende toevoegingen:
-bij 5 had ik persoonlijk een rechtopstaand kader genomen
-7 lijkt niet helemaal scherp
-8 doet het niet Clown

hele mooie foto's! OK dan! (3 is denk ik mijn favoriet)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:04

Stuk voor stuk schitterende foto's!
Heb er geen commentaar op, vind ze allemaal super. Ze blijven boeien en de composities zijn zeer interessant.
Toppertjes! Ja

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:30

Ik heb geen commentaart, wauw zeg Lovers

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:34

Onwijs mooie foto's! Lachen

Alleen vind ik 8 wat minder maar voor de rest echt top! Haha!

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:39

eigelijk zijn het hele saaie fotos maar hoe jij ze hebt gefotografeert is het heel mooi gewoon vet mooi.
ook vet knap vind ik het dat je zo kan fotograferen.kan er wel uren naar kijken en ze blijven even mooi

knap gedaan

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:16

Mooie foto's hoor. Foto 7 is erg mooi die donkere wolken en ja weet niet vind hem gewoon erg mooi.
Leuke serie. Lachen

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:07

Erg mooie foto's. Foto 6 is mijn persoonlijke favoriet, daar kan je uren naar kijken. Geen storende beelden, mooie compositie, ook de kleuren horen bij elkaar, super!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:54

1. Moeilijk hoor, witte dieren fotograferen.
Deze foto is eigenlijk iets te contrastrijk, de ogen en het snuitje lopen 'dicht' terwijl er geen doortekening in het wit is aan de zijkant van de kat.

2. mooi licht, goede scherpte-diepte, leuke compositie maar vooral mooie kleuren.

3. Ik zou deze foto mooier vinden met een iets groter diafragma, zodat de staart er ook scherp op komt. Hele fijne kleuren trouwens.

4. Spontaan portret, leuk ook die pluk haar over het voorhood.
Misschien een paar centimeter aan de onderkant croppen.

5. Jaaaaa, fraai!!!! Mooie kleuren en lekker lijnenspel.

6. Hmmm.....misschien met scherp gras op de achtergrond en een stapje naar links.
Nu nét niet voor mij.

7. Mooie plaat, lekkere kleuren, dreigende wolken....maar ik mis iets.
Misschien een wandelaar in de verte of zo, net dat ene iets....

8. Nee. Netjes scherp en goede kleuren, maar nee.

9. Dít vind ik een kanjer. Niet alleen technisch helemaal goed, maar deze foto zet ook je fantasie nog eens aan het werk.
Wat doet die fles daar, zou er wat in zitten? Top!

10. Goede compositie en frisse kleuren, maar weer liever met een groter diafragma zodat het ijzeren boogje er helemaal scherp op staat.

Leuke foto's!
Welke opleiding doe je?

ArbenLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 15:48

Dank jullie wel voor de reacties, ik word er bijna stil van... Ik doe een opleiding fotografische vormgeving op de Fotovakschool in Amsterdam. Het leidt je op tot zelfstandig fotograaf, ik wil het liefst natuurfotografe worden op dit moment. Lekker veel reizen en van de wereld zien.
Ik fotografeer (zoals m'n zusje al zei) met een Nikon D50 18-50 mm lens, maar ik wil het liefst een uitgebreidere body (beter, nieuwer en meer mogelijkheden) van Nikon en een telelens + macrolens (erbij). Soms heeft mijn camera of lens beperkingen en daar heb ik geen zin in Tong uitsteken

Ik vind het heel leuk van Faelivrin en Kanzi dat ze elke foto stuk voor stuk beoordelen. Dat doen wij ook op school, en je leert daar allemaal van. Ook is het leuk om te lezen welke foto's de favorieten zijn.

Mijn zusje heeft deze foto's uitgekozen, ik zal er zo proberen nog meer te plaatsen, maar uit de foto's die mijn zusje heeft uitgekozen kan ik eigenlijk niet kiezen welke ik het mooist vind. Mijn top 5 is iig: 2,4,5,7,9. Naar deze foto's kan ik zelf uuuren kijken.

ArbenLover

Re: [FOTO] Natuur & portret Nieuwe update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:33

Even een toevoeging aan mijn kant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder nog een keer mijn zusje Paoline
Afbeelding

Deze foto hieronder is mijn vriend Rick, het is een lowkey portret.
Afbeelding

Giel Beelen (opdracht luidde; fotografeer een Bnn'er)
Afbeelding

Reactiess?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:46

Meestal heb ik wel een stuk te typen, maar dit keer écht niet. Je fotografeert zeker heeel ver boven mijn niveau, en hier kan ik echt van dromen! Echt super foto's, ze spreken me stuk voor stuk erg aan. Ik denk dat je het wel gaat redden! Heel veel succes en plezier!

ArbenLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:57

Bedankt! Zo lang fotografeer ik nog niet, dit kan jij ook wel! Goed veel oefenen, en vooral in je eentje werken, dat werkt voor mij het best, dan kan ik me beter concentreren en echt mijn ding doen.

Oefening baart kunst! Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:03

wow
sprakeloos!
echt super mooie foto's zeg! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:43

Lies, die foto's die je nu hebt toegevoegd komen regelrecht van je space! da's zonde,
nou is de kwaliteit van die laatste serie foto's echt bagger.. zonde Knipoog

ArbenLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 12:05

paOlien schreef:
Lies, die foto's die je nu hebt toegevoegd komen regelrecht van je space! da's zonde,
nou is de kwaliteit van die laatste serie foto's echt bagger.. zonde Knipoog

Ja das waar, maar dan moet je er niet met je neus bovenop gaan zitten Tong uitsteken
K vind het wel goed zo.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:40

Twee foto's in de laatste serie die er echt uit springen;
het portret van je vriend, heel mooi belicht en mooie gezichtuitdrukking.
En de foto van Paoline, fijn sfeertje! (waar het stopcontact niet echt in past, zou ik even proberen weg te shoppen.)

Nummers 1, 8, 11 en 13 lijken niet scherp, en zijn daardoor meteen een stuk minder pakkend.
Nummer 12 vind ik een erg geforceerde houding, ook iets te dicht bij de achtergrond neergezet (schaduw). Wel een hele mooie achtergrondskleur.

Van je vlinderfoto's vind ik de eerste erg verrassend!

ArbenLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 13:21

Kanzi schreef:
Twee foto's in de laatste serie die er echt uit springen;
het portret van je vriend, heel mooi belicht en mooie gezichtuitdrukking.
En de foto van Paoline, fijn sfeertje! (waar het stopcontact niet echt in past, zou ik even proberen weg te shoppen.)

Nummers 1, 8, 11 en 13 lijken niet scherp, en zijn daardoor meteen een stuk minder pakkend.
Nummer 12 vind ik een erg geforceerde houding, ook iets te dicht bij de achtergrond neergezet (schaduw). Wel een hele mooie achtergrondskleur.

Van je vlinderfoto's vind ik de eerste erg verrassend!

Grappig dat je de foto van mijn vriend en mijn zusje mooi vind! Het zijn toevallig ook mijn 2 favorieten. Het stopcontact laat ik zo, vind het juist wat hebben omdat het er niet bij past, moeilijk uit te leggen.
De foto's zijn verkleind, en lijken dus onscherp, de grote versies zijn haarscherp Pling . Over foto 12 heb je gelijk, het is iets te geforceerd, en te dicht bij de achtergrond neergezet. Dit was mijn 1e keer fotograferen in eens studio op school, en ik wist nog weinig Bloos Maar van je fouten leer je en de volgende keer zal ik er beter op letten.

Wat ook zo grappig is, bijna iedereen (aan wie ik de vlinderfoto's heb laten zien) vind die 1e ook erg verassend, de meesten denken eerst aan een olifant, en daarna kijken ze even verder en zien ze dat het 1 vlinders zijn. Het was voor een opdracht voor school, je moest iets fotograferen wat je echt mooi vond. Dus ik deed vlinders, maar mijn leraar zei dat t geen standaard foto's moesten worden. En dat is met deze foto wel gelukt, hij vond hem erg gaaf! Ben er wel blij mee want zoiets zie je niet vaak.

Bedankt voor je commentaar!

Lisanne