) camera, spreek ik dus kennissen aan om voor mijn lens te poseren. Ik weet dat ik zal geconfronteerd worden met de demon die me dus het meest schrik aanjaagt: leegte.Wanneer ik foto's bekijk van andere fotografen, (mede-amateurfotografen) heb ik vaak (niet altijd) het idee dat de foto niks inhoudt. Voor een mooi plaatje om in de kamer te hangen, vind ik dit nog kunnen, maar omdat ik prioriteiten voor mezelf stel, wil ik die leegte hoe dan ook vermijden (weliswaar niet ten koste van de kwaliteit van de foto.)
Ik zat er zelf aan te denken een uniek woord bij elke fotoshoot als thema te gebruiken. Nu ben ik wel héél afhankelijk van het weer en heb zelf weinig tot geen attributen om tijdens de shoot te benutten. Ik ben dus op zoek naar tips, criteria van fotografen, artiesten van Bokt om effectief meer op de gevoelige plaat te leggen dan enkel het zoveelste mensenhoofd/lichaam. Op wat letten jullie tijdens een fotoshoot of tijdens het creëren van een schilderij, wat is noodzakelijker, etc.
Dank.