[VER] Machteloos gebroken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[VER] Machteloos gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 16:20

Ik heb het mede geschreven omdat ik mijn vriend niets durf te vertellen en hij mij heeft gevraagd het op papier proberen te zetten zodat hij mij beter kon gaan begrijpen. Dit ben ik gaan doen ook omdat veel zeggen dat schrijven lucht ! Ik hoor graag gewoon commetaar erover wat je ervan vind.

Heb nu pas het eerste stukje deel af en heb daar behoorlijk lang over gedaan. Het 2e stuk zet ik er nogniet op, omdat ik niet weet of ik dat zo laat staan of nog ga veranderen. Nou.. hier komt het dan :

1

Verstijft viel ze achterover tegen de muur. Mijn wijdopen oogjes staart ze naar de deur. Wachtend tot er iets gebeurd. Het kraken van de traptreden stopt. Maar er gebeurd niets. Met een zucht laat ze zich weer op het bed vallen en kijkt tussen de lampen van de zonnebank door. Met een zwaai vliegt de deur los en met een grote glimlach kijkt hij haar aan. Stokstijf krimpt ze in tegen de dekens. Zonder iets te zeggen komt hij recht op haar af. Hij trekt haar broekje uit en zegt dat hij erbij komt liggen. Met een doodangst gevoel kroemt ze opzij en probeerd weg te komen. Maar van de angst lukt het niet... durft ze niet. Ze kijkt hem recht in zijn ogen aan, die nogsteeds glunderen en haar ook aankijken. Ze probeerd zich langzaam naar de rand van het bed te wurmen om eraf te gaan. Om iets tegen hem te zeggen, weg te gaan, hem te slaan... maar het lukt haar niet. Ze is bang.. doodsbang. Hij trekt haar op de rand van het bed. Ze huilt van binnen duizende tranen, maar van buiten durft ze ze niet te laten zien. Bang dat hij misschien nog ergere dingen gaat doen. Een stoot van pijn. Terwijl hij naar haar lacht duuwt hij hem nog verder erin. De pijn, geen kracht. Weer duuwt hij hem er verder in. Met een knal voelt ze haar hoofd tegen de muur vallen. Ze duuwt zich tegen de muur af maar ze heeft de kracht er niet meer voor... Hopend dat het gauw voorbij is laat ze zichzelf gebruiken. Al die angst en dat verdriet gaat door haar kleine lichaampje heen. Waarom nou zij? Waarom hij? Ze probeerd zich weg te wurmen dat het minder zeer doet. Maar hij trekt haar terug op de rand van het bed en blijft stoten.
De pijn word minder.. hij is gestopt. Ze laat zich op het bed rusten. Hij gooit een handdoek naar haar toe en loopt naar de deur. Ga douchen! Ze laat zich langzaam de grond op glijden, tot haar beiden voetjes op de vloer staan. De pijn die door haar heen gaat is ondragelijk. Alle angst en woede... Ze loopt haar beneden en opend de douchedeur. Hij grijpt haar bij haar arm. Er ligt iets onder je kussen, met een grijns loopt hij weer verder naar benden. Ze sluit de douchedeur en laat zich tegen de deur aanzakken. De tranen stromen over haar wangen. Ze vervagen in het douchewater en vallen op de grond. Ik ben waardeloos, machteloos. Ik kan niets! ... ze blijven maar rollen en rollen...
Met een omgeslagen handoek kijkt ze om de douchdeur of hij weg is. Ze blijft nog even staan maar hoord niets meer. Ze rent haar kamer op en schuift haar krukje tegen haar deur aan. Klimt haar hoogslaper op en laat zich op haar bed vallen. Draait zich om en denkt aan wat hij zei. Met trillende handjes tilt ze haar kussen op. Ze begint weer te huilen. Wat ben ik? Een prutsmuts? Een slet.. wat moet ik met dat geld..? Ze klimt haar bed af en voordat haar moeder het vind stopt ze het gauw weg in haar portomonee.
De deur word beneden los gemaakt en ze hoord haar moeder "Hallo" door de kamer heen roepen. Gauw veegde ze al haar tranen af en keek in de spiegel op de douche. Ze wreef nog wat water door haar gezicht om de laatste rode vlekken weg te halen. Snel liep ze naar beneden en groete ze haar moeder. "Wat gaan we vanavond eten?" ...

Unfaithful

Re: [VER] Machteloos gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:25

Aaah zielig Verdrietig
Wel goed geschreven hoor, ga zo door Lachen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:50

zoo... wat een verhaal...
je wil toch niet zeggen dat JIJ dit hebt mee gemaakt?
Ach gut
Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat... hoe oud was ze/jij toen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:56

jeetje wat een verhaal hoopt dat het je helpt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:53

jeetje, ik wil graag dit verderlezen!
heb je dit zelf meegemaakt? of is het een verzonnen/via inspiratie bedacht verhaal ?

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 10:27

bedankt iig allemaal!!

nonixjuh in het volgende stuk lees je vanzelf hoe oud ik toen was.
Het is mijn bedoeling te schrijven van de leeftijd dat mijn ellende is begonnen tot hoe ik nu in me schoenen sta. Hoop dat dit dus ook lukt en dat jullie mee blijven lezen met mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:17

nou van mij weet je dat antwoord al Lachen
doe rustig aan, en k ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:23

jeetje wat een verhaal nu al, knap van je dat je dit zo openbaar durft te plaatsen meis
doe maar rustig aan, ik blijf zekers meelezen.. Ach gut

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:27

oo meid! Wat ontzettend erg voor je!!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 14:31

dankje jolanda Verdrietig jij bent echt zo'n lieve meid!!

Shanna, thnx Lachen.. dit durf ik ook pas na een paar jaar had het veel eerder moeten doen!

het lukt nog niet echt om meer op papier te krijgen dus het word nog ff wachten denkik

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:32

Ach gut

wachten maakt niet uit, je moet je ook niet gedwongen gaan voelen Lachen
wanneer jij vind dat jij er tijd/zin(nouja zin, je weet wel wa'k bedoel) en de moed ervoor hebt dán kan je t opschrijven, anders komt er waarschijnlijk ook zo'n verwarrend verhaal uit he Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:39

Ciinderella schreef:
dankje jolanda Verdrietig jij bent echt zo'n lieve meid!!

Shanna, thnx Lachen.. dit durf ik ook pas na een paar jaar had het veel eerder moeten doen!

het lukt nog niet echt om meer op papier te krijgen dus het word nog ff wachten denkik

het valt me wel op dat een verhaal schrijven voor veel mensen ook meehelpt met de verwerking van het onderwerp waar het overgaat.., of het nou voor je zelf is of echt in de winkel komt te liggen.. lekker doorgaan met alles van je afschrijven zou ik zeggen, doe ik ook als ik ergens mee zit (van mijn moeder geleert die ook een verhaal heeft vertelt aan een schrijfster wat ook in de winkels is gekomen) Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 14:43

gaaf joh! Als je zo ver gaat dat het uiteindelijk in de winkel komt! Nah ik heb weinig met mijn ouders dus niet echt wat van geleerd he.. maar dat lees je vanzelf in het verhaal wel als je blijft lezen Knipoog

ik hoop hiermee ook te berijken dat meerdere gaan schrijven en het durven te uiten !!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:49

Vind het heel erg knap hoe je dat allemaal zo op kan schrijven, en ik geloof inderdaad dat mensen hier echt wat aan hebben en zich ook durven te gaan uiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:50

er is toevallig nog zo'n iemand op bokt met een verhaal over ongeveer het zelfde onderwerp, ik heb verder ook niet echt iets met mijn ouders maar toen ik klein was hebben ze echt wel dingen gezegt die ik wel heb onthouden en ook nooit zou vergeten..
en ik heb gewoon niks met ze omdat ik meer zo'n persoon ben die niemand vertrouwt en alles zelf wilt oplossen en gevoelens opkropt in plaats van erover te gaan praten..

het boek: ''wij zijn wegwerpkinderen'' van thea beckman gaat over mijn moeder, zij is de hoofdpersoon in dat boek, en ik heb ''tante thea'' dus ook in het echt gekentw aardoor ik ook gehoort heb hoe het allemaal zo is gekomen dat mijn moeder met thea in contact kwam en hoe ze zijn begonnen met het verhaal enzo.. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:51

moet dat boek maar eens gaan lezen denk ik

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 14:52

dat hoop ik ook echt! ik zal eens zoeken lijkt me leuk om dat boek te lezen!

Fijne kerstdagen allemaal !!
Ik reageer verlopig niet meer ben ff een paar daagjes weggies.. Lachen doeidoei

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:21

we zien het vanzelf weer Ja

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:27

Pff wat erg zeg!
Heel knap dat je het van je af durft te schrijven en hier neer durft te zetten!
Een hele fijne kerst!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:29

man, wat een verhaal
ik hoop dat het je helpt om alles te verwerken

Eventjes zagen maar er staan erg veel dt-foutjes in, ik zeg het even als tip Lachen je ziet maar wat je er mee doet en het is totaal niet aanvallend bedoeld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:00

foutjes ontstaan doordat het lastig is om zoiets op te schrijven he
maargoed, daar zagen we doorheen Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:21

ben niet van suiker. zal van de week eens ff kijken en het veranderen
Bloos mijn spelling is zo goed ook niet en je schrijft het allemaal maar gauw op omdat het anders niet meer lukt. *Eenmaal als het in je hoofd zit moet het eruit anders is het weg*. Maar thnx bonitobol dat je het ff meld

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:41

Jezus, Cin!
Ik las dit ik dacht wow, wat erg.. Verdrietig
En toen pas zag ik dat je uit nijmegen kwam en begon het belletje te rinkelen Ach gut

Wel fijn voor je dat je het hier zo op kan schrijven, hoop echt dat er iets aan hebt.
Heb nog vaak aan je (en aan HEM) gedacht en gos.. kan niet met woorden beschrijven hoe erg ik het nog steeds voor je vind.

Hopelijk denkt je vriend er ook zo over en kan dit je helpen het een beetje te verwerken Ach gut .

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 18:33

heej marjolein!!

leuk joh dat jij hier ook zit.. weetje ik pm je wel ff.. Lachen
het is een beetje anders als wat je verwacht denk ik. het gaat niet om frank ofzo

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:42

Heb je binnenkort een nieuw stuk ?
of schrijf je het niet meer verder