[verhaal] Nóg naamloos. (liefde)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkk

[verhaal] Nóg naamloos. (liefde)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 16:12

'Het was gewoon perfect!' Ik stop niet met praten over de vorige avond.
Ik voel me geweldig, ik voel me een godin. Het was dé avond voor mij. Dit kan gewoon niet meer fout gaan. Mijn vriendin zal minder blij zijn als ik straks een vriendje heb.
Ze vindt dat ik meer aandacht aan hem schenk dan aan haar. Nou sorry, maar ik laat het haar nu niet verpesten. Gisteravond heb ik bij Dennis thuis film gekeken. Het was een geweldige avond. De hele avond heb ik in zijn armen gelegen, net als in al mijn dromen.
Hij was alleen thuis en hij stelde me super op mijn gemak. De avond hebben we afgesloten met een zoen die ik nooit zal vergeten. Ik ben ongelooflijk verliefd.

'Nu weten we het wel Micha!' 'Jezus Karin, reageer niet zo fel. Je kunt ook gewoon blij voor me zijn!' Pissig loop ik weg. Karin snapt niets van jongens.
Ze heeft nog nooit een echt vriendje gehad en daarom weet ze ook niet hoe ik me voel. Ze kan het niet hebben als ik over jongens praat en al helemaal niet als ik verliefd ben. Dan wordt ze chagrijnig en gaat ze op me zeuren.
Misschien wordt het tijd om eens tegen haar te zeggen dat ik het zat ben.
Ik wil mijn fiets pakken en naar huis fietsen. Maar als ik in de fietsenstalling sta zie ik Dennis vanuit mijn ooghoek. Ik word rood en zwaai naar hem. Hij zwaait terug maar toont weinig interesse. Fijn, dat kan ik net hebben. Ik laat mijn fiets nog even staan en loop naar hem toe. Hij staat met twee vrienden te praten. 'Hoi Dennis.' Ik zet de grootste lach die ik kan produceren op mijn gezicht en pak z'n hand. Hij zegt snel 'hoi', reageert niet op mijn hand en gaat verder met praten. Fijn is dat, een boze vriendin en een boze vriend. Beide zonder reden. Pissig draai ik me om en loop weg. Als ik mijn fiets pak kijk ik nog even in Dennis zijn richting om te kijken of hij nog van plan is me te volgen. Maar nee, hij heeft het te druk met zijn vrienden. Ik hang m'n mp3speler om en scheur van het schoolplein.

'Hoi mam.' Ik smijt m'n tas in de bijkeuken en graai een pak fris uit de koelkast. Ik schenk een glas vol en sla het achterover. 'Hoi lieverd, hoe was het op school?'
'Goed hoor,' lieg ik. 'Mooizo.' 'Ik ga aan mijn huiswerk mam. Doeg.' Ik zwaai m'n tas op mijn rug en loop de trap op. Ik word chagrijnig omdat mijn tas steeds van mijn rug valt. Kwaad geworden gooi ik hem in de hoek van m'n kamer. Hm, mijn kamer is best een rotzooi. Maar ik ben nu niet in de stemming om hem op te ruimen. Dat doe ik in het weekend wel. Ik plof op mijn bed neer en zucht een grote, diepe zucht. 'Wat een dag,' mompel ik zacht. Opeens heb ik het niet meer. De tranen staan in m'n ogen. Alles leek zo goed te gaan met Dennis. En nu doet hij ineens ongelooflijk banketstaaf en met mijn vriendin kan ik ook niet praten. Als ik voetstappen hoor veeg ik snel mijn tranen weg en doe net alsof ik aan het leren ben. M'n broer doet de deur open en steekt zijn té blije hoofd om de deur. 'Lucas, rot op!' 'Ook goeiemiddag!' Lucas smijt de deur dicht en loopt naar zijn eigen kamer. Ok, ik was nogal kortaf maar ik heb even geen zin in het geklier van mijn broer. Ik probeer me te concentreren op Duits. Maar het is te druk in mijn hoofd. Ik druk mijn computer aan en plof op de bureaustoel neer. Als ik me aanmeld op MSN zie ik dat Dennis online is. Hij zegt wat tegen me maar ik heb geen zin om het te lezen. 'Sorry Dennis, ik heb even geen zin in jou,' typ ik terug. Hij zegt dat het hem spijt van vanmiddag en dat hij graag even met me wil praten. Hij vraagt of het misschien vanmiddag uitkomt. Eigenlijk heb ik geen zin om met Dennis te praten, maar misschien heeft hij wel iets nuttigs te melden. 'Zullen we om 3 uur in het park afspreken?' vraag ik hem. 'Ok, zie ik je dan.' Ik meld me weer af en ga nog even met Duits bezig. Om kwart voor 3 fiets ik naar het park toe. Dennis zit zal op het bankje en ik zwaai voorzichtig. Hij zwaait terug en ik zie dat hij een beetje triest kijkt. Een beetje onwennig zet ik mijn fiets op slot en kom naast hem zitten. 'Is er soms iets? Je kijkt zo triest?' 'Ja, er is iets.' 'Vertel. Ik ben hier om te luisteren.' 'Ik weet niet of je dat wel zo graag wilt.' Ik voel een brok in mijn keel komen en mijn ogen beginnen te branden. Is dit wat ik denk dat het is? Zou... Nee toch? 'Dennis? Zeg het maar gewoon.' 'Micha, welk gevoel had jij bij gisteravond? En wees alsjeblieft gewoon eerlijk.' 'Een geweldig gevoel,' zeg ik verlegen. 'Dat dacht ik al,' antwoordt Dennis. 'Micha, het spijt me.' 'Wat spijt je?' 'Gisteravond was een 'misverstand'. Ik wilde je eigenlijk uitnodigen om over Karin te praten.' Vol ongeloof kijk ik Dennis aan. Is dat de Dennis van gisteravond? De Dennis waar ik het zo ongelooflijk gezellig mee heb gehad? 'Maar, ik dacht dat...' 'Micha, maak het
nu niet nog moeilijker. Ik val op Karin en het spijt me van gisteravond.' Met een nee schuddend hoofd sta ik op en grijp naar mijn fiets. Met tranen die over mijn wangen biggelen fiets ik naar huis toe. Wat een eikel, wat een ongevoelloze klootzak! Hij kan naar de maan lopen, ik hoef hem niet meer.

Thuis smijt ik mijn fiets in de schuur en veeg mijn tranen weg. Ze hoeven thuis niet allemaal te weten dat ik heb gehuild. ‘Hai mam.’ ‘Dag lieverd. Hoe was het met Dennis?’ ‘Niet zoveel bijzonders. Ik ga aan mijn huiswerk.’ Voor ik weer in huilen uit kan barsten ren ik de trap op. Ik graai m’n mobieltje van mijn nachtkastje en draai het nummer van Karin. De telefoon gaat over maar er wordt niet opgenomen. Nouja, dat moet ik later maar weer eens proberen. Ik heb geen zin om me nu rot te gaan voelen en daarom zet ik de vrolijkste muziek op die ik kan vinden. Luit zingend spring ik op en mijn bed. Als de deur van mijn kamer open gaat, spring ik van schrik naast het bed. Ik barst in lachen uit en kijk recht in de ogen van Dennis. Die draait zich gelijk om en ik hoor hem snel de trap af rennen. ‘oliebol.’ Ik sta op en ren achter Dennis aan. In de gang grijp ik hem bij z’n arm. Hij draait zich met een ruk om en kijkt me recht in m’n ogen aan; ‘En ik dacht dat je er moeite mee zou hebben! Nou je lijkt anders aardig vrolijk te zijn en volgens mij geef je geen moer om mij!’ ‘Nee Dennis, het is een misverstand, ik..’ ‘Nee! Ik hoef je excuses niet!’ Dennis rent naar zijn fiets en scheurt weg. ‘oliebol! DENNIS WACHT NOU!’
Op mijn sokken ren ik de straat op, achter Dennis aan. ‘Dennis, alsjeblieft luister nou naar wat ik te zeggen heb!’ Dennis trapt op de rem en kijkt me twijfelachtig aan.
‘Dennis, ik ben niet blij. Nee, ik voel me zwaar poedersuiker.’ ‘En hoe verklaar je dat blije gedrag van daarnet dan?’ ‘Ik ben in de war. Ik wilde me niet de hele dag rottig voelen.’ ‘Dus je geeft wel om me?’ ‘Natuurlijk! Ik geef ongelooflijk veel om je en daarom ben ik zo in de war. Ik wil bij je zijn, in je armen liggen, je lippen kussen. Maar…dat kan niet. Want jij vind Karin leuk en niet mij.’ Die laatste zin zeg ik meer tegen mezelf dan tegen Dennis.
Het gevoel van onbereikbaarheid komt weer naar boven en er komt opnieuw een brok in mijn keel. Dennis stapt van z’n fiets af en loopt naar me toe. Hij slaat zijn armen om me heen en knuffelt me. ‘Micha, meisje, rustig maar. Het spijt me dat het zo moest gaan, ik had het graag anders gewild. Maar, ik kan mijn gevoelens niet besturen. Je bent een hartstikke leuke meid en er loopt écht wel een leuke jongen voor jou rond op deze wereld.’ Ik lach en kijk Dennis aan. ‘Dankje Dennis, ik voel me al wat beter. Ga nu maar naar huis, dan kan ik even nadenken.’ ‘Is goed, maar maak je alsjeblieft niet te druk. Beloof dat.’ ‘Ik beloof het.’ Op m’n vieze sokken loop ik het huis weer in en ik zie dat mijn moeder op de bank zit. ‘Wat was dat nou net met Dennis?’ ‘Oo, niets, ik zou hem helpen met wiskunde, maar ik kwam niet opdagen. Toen was hij nogal pissig. Ik ga weer bezig met m’n huiswerk hoor. Ik kom zo meteen wel even wat te drinken halen.’

Het eerste stukje.
Liefhebbers voor een vervolg?

Many

Re: [verhaal] Nóg naamloos. (liefde)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:21

Leuk Nynke! Ik denk dat als je dit uitwerkt, het een heel fijn te lezen en soms ook herkenbaar verhaal wordt Knipoog
Misschien moet je af en toe wat minder details vertellen, zoals deze: 'Ik smijt m'n tas in de bijkeuken en graai een pak fris uit de koelkast. Ik schenk een glas vol en sla het achterover.' Daar kun je wel alleen de eerste zin gebruiken. Maar dat zijn kleine details Lachen
Oh ja, hier moest ik wel om lachen: 'Dennis rent naar zijn fiets en scheurt weg. ‘oliebol!' En dat staat nog eens in het stuk. Poedersuiker heb ik ook gezien Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 16:22

Haha, ja klopt, bokt censuur hea Tong uitsteken

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:23

ik vind het een leuk verhaal
ben benieuwd nara volgend stuk Lachen

sommige dingen herken ik er wel in Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:45

Ik vind het leuk! Wil wel een vervolg lezen ja!!

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:25

Leuk hoor *LOL*

Op naar het volgende deel ? Lachen

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:40

Leuk verhaal Lachen
Volgend deel?

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:02

Heb je al een volgend deel?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:38

Druk bezig Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:38

oke super

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:10

goed verhaal Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 23:46

Nieuw stuk.

Op mijn kamer graai ik naar mijn telefoon en bel het nummer van Karin nog een keer.
Deze keer neemt ze wel op: ‘Met Karin.’ ‘Hai Karin, met Micha.’ ‘O, hoi.’ ‘Ik wil even met je praten. Heb je misschien tijd om langs te komen?’ ‘Hmm, ja. Wanneer moet ik komen?’ ‘Nu?’ ‘Ok.’ Pieppiep. Ok, Karin is blijkbaar boos op me. Het zal wel door vanmiddag komen. Ik druk m’n TV aan en kijk tot Karin komt. ‘Hoi. Waar wil je het over hebben? Ik kan niet zo lang blijven, heb nog veel huiswerk snap je.’ ‘Ja, is goed. Ik wil het hebben over Dennis.’ ‘Niet alwéér hè!’ Karin wil opstaan en weglopen maar ik pak haar vast. ‘Luister nou even.’ Ik vertel Karin het verhaal over Dennis.
‘Dus Dennis vind mij leuk?’ ‘Ja.’ ‘Wat moet ik daar nou weet mee?! Waarom vertel je me dat?!’ ‘Ik dacht dat het gewoon wel fijn zou zijn als je het wist. Dan weet je ook gelijk waarom het niets is geworden tussen Dennis en mij.’ ‘Wat maakt mij dat nou uit! Wat maakt het mij nou uit wat jij allemaal uitspookt! Laat me gewoon met rust! Ik wil geen jongens, ik wil geen liefde! Argh!’ ‘Jeetje Karin, doe even rustig. Zo erg is het toch niet?
Je kunt hem toch gewoon zeggen dat je hem niet leuk vindt?’ ‘Nee, dat kan ik dus niet!’
Karin loopt weg en ik blijf verbijsterd op mijn bed zitten. Wat heeft Karin tegen jongens?
Ik dacht dat ik haar een plezier zou doen. Ik loop naar beneden en ga naast mijn moeder zitten die TV kijkt. ‘Is er iets Micha?’ ‘Nee, hoezo?’ ‘Nee, zomaar.’
Om zes uur gaan we eten maar mijn hele eetlust is weg. Mijn moeder wil nogmaals opscheppen maar ik zeg dat ik niet meer hoef. ‘Mam, mag ik van tafel? Ik heb het druk voor school.’ ‘Nou, ga maar dan.’ ‘Dankje.’ Ik geef m’n moeder een kus en loop naar boven. Ik kijk op m’n mobiel en zie dat ik een sms’je heb van Karin;
Hoi Micha. Ik denk dat het beter is dat wij een tijdje niet met elkaar omgaan. Het lijkt niet zo lekker te gaan tussen ons. Neem maar even wat afstand.
Fijn, dat kan er ook nog wel bij. Ik druk de computer aan en start MSN op. Dennis is online en hij begint tegen me te praten. ‘Hoi Micha.’ ‘Haaii Dennis. Hoe is het met je?’ ‘Ja, wel ok. Met jou ook?’ ‘Gaat. Lig een beetje overhoop met Karin.’ ‘Komt dat door mij?’
‘Nee joh, het loopt al een tijdje niet zo lekker tussen ons. Ik weet niet wat het is. Ze moet niets van jongens weten en als ik over jongens praat, wil ze het niet horen en vindt ze het irritant.’ ‘Hmm, beetje vaag. Dus ze ziet mij ook niet zitten denk ik?’ ‘Ik vrees van niet. Het spijt me.’ ‘Ach, jij kunt er ook niets aan doen. Ga jij maar lekker een beetje uitrusten. Ik probeer wel wat met Karin te praten en dan probeer ik er wel achter te komen wat haar dwars zit.’ ‘Dankje. Doeg!’
Ik sluit MSN weer af en loop naar de badkamer. Ik ga mijn tandenpoetsen en trek m’n pyjama aan. Dan kruip ik in bed en al snel val ik in slaap.

De volgende ochtend word ik gewekt door het licht dat door mijn gordijn valt. Gelukkig, het is zaterdag. Ik draai me nog een keer om maar ik kan niet meer slapen. Met tegenzin kom ik m’n bed uit en strompel naar beneden. Ik merk dat mijn ouders nog op bed liggen en ga voor de TV hangen. Er is niets interessants op TV en ik blijf zappen.
Ik voel dat er op mijn schouder wordt getikt en ik open mijn ogen. Ik ben blijkbaar in slaap gevallen voor de TV. Ik kijk in het gezicht van m’n moeder. ‘Hai mam. Lekker geslapen?’ ‘Ja hoor. En jij nu ook zo te zien.’ ‘Haha, ja. Ik ben vast in slaap gevallen.’
‘Kom je even met z’n allen ontbijten?’ ‘Ja, ik kom eraan.’ Ik wrijf de slaap uit m’n ogen en loop naar de eettafel. We ontbijten met z’n allen en daarna stap ik onder de douche.
De warme stralen doen me goed en ik word nu pas echt wakker.
Als ik helemaal klaar ben ga ik aan mijn huiswerk zitten en na een uurtje ben ik daar ook weer mee klaar. Lekker, de rest van deze zaterdag heb ik geen verplichtingen meer.
Ik zet m’n stereo aan en luister naar een CD van Kelly Clarkson. Een uur lang voer ik niets uit en dan gaat mijn telefoon. Het is Dennis. ‘Met Micha.’ ‘Hai Micha, met Dennis.’ ‘Haha, ja ik zag het al.’ ‘Uhm even over Karin. Ik heb misschien een idee wat er aan de hand is maar ik wil het liever niet over de telefoon zeggen.’ ‘Oh, heeft ze je iets vertelt?’
‘Nee niet echt. Maar ik heb gewoon een vermoeden. Heb je straks iets te doen?’ ‘Nee, eigenlijk niet.’ ‘Kan ik misschien langskomen?’ ‘Ja hoor. Hoe laat kom je?’ ‘Vier uur.’ ‘Ok, tot straks.’ ‘Tot straks.’
Ik ben benieuwd wat Dennis te zeggen heeft. Ik hoop dat hij gelijk heeft dan kan ik dat gedoe met Karin oplossen. Ik word er nu wel zo moe van. Ik ga op mijn bureaustoel zitten en start de computer op. Tot vier uur zit ik fanatiek te gamen. Dan wordt er op de deur geklopt. ‘Jaa?’ ‘Ik ben het, Dennis.’ ‘Oh hoi! Is het al vier uur? Jeetje. Kom erin.’ Dennis loopt binnen en gaat op het bed zitten. ‘Dus, je hebt een vermoeden? Ik sluit even de computer af hoor.’ ‘Is goed.’ Ik zet de computer uit en ga naast Dennis zitten. ‘Nou, vertel.’ ‘Ik sprak Karin vanochtend op MSN en ze deed heel erg terughoudend. Ze zei alleen wel dat ze heel erg zin in vanmiddag had want dan zou Erik komen.’ ‘Erik? Wie is Erik?!’ ‘Ja, dat vroeg ik mij nou ook al af. Dus ik vroeg het aan haar maar ze reageerde kattig en zei dat dat voor mij niet interessant was. Dus ik heb zo het vermoeden dat ze die Erik leuk vind en dat ze zo kortaf tegen mij doet omdat ze niet tegen me wil zeggen dat ze een ander leuk vind.’ ‘En waarom zou ze dan zo kortaf tegen mij doen?’ ‘Ik weet het niet. Misschien durft ze jou niet te vertellen dat ze een jongen leuk vindt. En omdat jij wel aardig veel over jongens praat, dat ze zich daar aan irriteert en zich daar kwaad om maakt.’ ‘Hmm ja, zou kunnen. Maar dat had ik nooit van Karin verwacht. Ik weet niet waarom niet. Maarja, het zou natuurlijk kunnen. Misschien moet ik haar ook maar eens een keer vragen wie die Erik is.’ ‘Ja dat lijkt me wel goed. Maar wacht er alsjeblieft nog wel eventjes mee want anders weet ze gelijk dat je dit van mij hebt en dan is ze weer kwaad.’ ‘Ja is goed. Bedankt dat je het aan me hebt vertelt.’ ‘Geen dank. Zeg, ga je dit weekend nog wat doen?’ ‘Nee, denk het niet. Beetje niets uitvoeren is ook wel lekker.’ ‘Haha, ja. Denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Maar ik ga maar weer naar huis toe want we moeten vroeg eten.’ ‘Is goed. Ik loop nog wel even met je mee.’ Ik loop met Dennis mee tot de deur en wacht tot hij op zijn fiets is gestapt. ‘Ik zie je maandag wel weer Dennis. Daag.’ ‘Dag Micha.’
Ik loop naar binnen en ruik nu pas de geur van bloemkool. ‘Lekker mam, ik kom over een uurtje wel beneden.’ ‘Dat is goed. Dan gaan we dan even met z’n allen eten.’
Dat ene uurtje denk ik nog even na over wat Dennis heeft vertelt en met de minuut word ik nieuwsgieriger over wie Erik is. Daarna ga ik naar beneden en met het hele gezin zitten we aan de bloemkool, lekker Hollands. Ik help nog met afruimen en ’s avonds kijk ik met mijn ouders een film. Ik ga niet al te laat naar bed want ik ben moe.

De volgende ochtend word ik gewekt door mijn moeder. ‘Kom je eruit Micha, het is twaalf uur geweest.’ ‘Ja mam, ik kom eraan.’ Ik strompel m’n bed uit en trek de gordijnen open. Het is lekker weer en de lucht is blauw. Een geschikte zondag om lekker naar buiten te gaan. Beneden eet ik een boterham en daarna ga ik douchen. Ik trek lekkere warme kleren aan en zeg tegen m’n moeder dat ik de deur uit ga. Ik steek m’n mobiel in m’n zak en fiets weg. M’n camera heb ik ook meegenomen want het is een geschikte dag om foto’s te maken. Ik fiets richting het park maar als ik m’n fiets op slot wil zetten blijf ik verstijft staan. Ik wil verder fietsen maar mijn benen werken niet mee. Ik weet dat dit mijn kans is.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:27

Super stuk,, Knipoog
Het einde is ook mooi,, Haha!

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:45

Mooi stuk Lachen
Idd mooi einde, ben benieuwd Knipoog

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:07

Super stuk! Ja

Ga zo door !

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:36

Je gaat lekker Nynk Haha! Persoonlijk vind ik dit minder als het vorige stuk, alle details die erin beschreven zijn maken het voor mij soms langdradig. Ook de gesprekken zijn erg uitvoerig opgeschreven, dat zou je misschien minder kunnen doen Lachen
Ik ben benieuwd naar het volgende stuk!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 17:39

Bedankt Lachen
Wat me trouwens zelf net opviel is dat ik erg vaak met ik begin Nagelbijten / Gniffelen