[FOTO] Matthias en Spike *zinnig commentaar gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Matthias en Spike *zinnig commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:43

Afgelopen woensdag heb ik een fotoshootje gemaakt van een vriend van me, Matthias, en mijn hond, Spike.
Hij wilde graag wat foto's van hun samen omdat hij Spike zo'n stoere hond vindt.

Ik ben nog niet echt ervaren op het gebied van mensenfotografie. Dit was de derde keer dat ik een persoon op de foto zette.
Ik wil me hier wel graag wat meer in verdiepen, om ook deze tak van de fotografie erbij te nemen, i.p.v. alleen dieren te fotograferen.

Vandaar dit topic. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die wat goed commentaar kunnen geven over composities etc. zodat ik daar ook weer mee aan de slag kan!

Aan de foto's is een klein beetje bewerkt. Contrast wat verhoogd en verscherpt, omdat het nogal regenachtig en bewolkt was.
Verder is er een copyright en een randje op geplaatst, maar verder niet.

Hier de foto's;

Afbeelding
    1]

Afbeelding
    2]

Afbeelding
    3]

Afbeelding
    4]

Afbeelding
    5]

Afbeelding
    6]

Afbeelding
    7] Idee was leuk, uitgewerkt iets minder...

Afbeelding
    8] Zelf ben ik helemaal blij met deze foto! Eindelijk een goede foto van m'n hondje Lovers

De foto's zijn gemaakt met de Nikon D50, object 70-300mm.

Kom maar op met jullie commentaar!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-12-06 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag goed gebruiken graag

Jaduuh

Re: [Fotoshoot] Matthias en Spike *zinnig commentaar gevraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:30

Ik moet toegeven dat ik me ook nooit echt verdiept heb in mensen fotograferen maar ik kan uiteraard wel zeggen wat ik ervan vind. Knipoog

1] Mooie foto, alleen zo zonde dat de tong van de hond er net niet helemaal opstaat en die pet, dat uitsteeksel van de achterkant vind ik jammer (dit zie je op meerdere foto's)
2] Ik vind hem nét iets te donker, vooral de schaduwen in het gezicht van de jongen/man, mede door de pet. En in mijn ogen drukt hij net wat te hard op de kont van de hond, lijkt wat onnatuurlijk. Verder wel een leuke compositie.
3] Leuke foto, maar je had iets meer kunnen experimenteren met de compositie, ze zitten nu beide wel helemaal in het midden.
4] Ook een mooie foto, jammer dat de hond net niet helemaal scherp is.
5] Wat zonde dat die een beetje faal is! Verder super foto. Ja
6] Leuke foto, maar op deze foto stoort met dat dingetje van z'n pet wel heel erg.
7] Hier ook weer dat dingetje van zijn pet, verder was het idee inderdaad leuk. Ik denk dat je zijn (voor ons) rechteroog er niet bij had moeten nemen en jammer dat hij zijn ook wat dichtknijpt.
8] Mooie foto, alleen ook hier, hij is wat centraal.

Nou ze zijn allemaal zéker niet slecht hoor! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:38

Jaduuh schreef:
7] Hier ook weer dat dingetje van zijn pet, verder was het idee inderdaad leuk. Ik denk dat je zijn (voor ons) rechteroog er niet bij had moeten nemen en jammer dat hij zijn ook wat dichtknijpt.

Dat klopt idd, ik wilde de helft van zijn gezicht fotograferen, en dan was het eigenlijk de bedoeling dat hij boos/aanvallend keek. Leek me erg leuk, helaas niet helemaal gelukt.

Bedankt voor je commentaar! Dat dingetje van z'n pet stoort idd wel. Dat kan ik eventueel nog wel wegwerken met een bewerkingsprogramma Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:42

Oké, naja je kunt 't altijd nog een keer proberen. Knipoog

Het is wel de kunst om dit soort dingen van te voren te zien hè? Lachen Bewerken gaat de kunst ervanaf. Knipoog

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:56

Je model kijkt soms een beetje zovan 'hooo een foto *schrik* Bloos! '. Denk eraan dat het ook heel belangrijk is dat je je model geruststelt en er voor zorgt dat hij zo mooi mogelijk op de foto komt te staan.
6 kan wat extra contrast gebruiken. Je DOF bij 5 vind ik niet zo mooi, want nu is de hond niet helemaal scherp. Ik zie dat je dat hebt proberen op te krikken met unsharp mask.. Volgende keer even beter opletten Knipoog
Verder stoort het futselding van zijn pet me echt mateloos. Het voegt niet echt iets toe.. Zou je het niet beter kunnen wegwerken?

Ik heb verder niet echt advies voor je Lachen Ga vooral zo door!

Anoniem

Re: [FOTO] Matthias en Spike *zinnig commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:20

Bedankt!

Ik kan die stukjes van die pet idd wegwerken, maar dat heb ik bij deze foto's dus (nog) niet gedaan.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:16

Ik vind het mooie foto's , zeker voor de eerste keer. Je zou de bewerkingen ook nog op bokt kunnen plaatsen ?

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:19

nou ik vind het voor de 3e keer wel heel erg goed Knipoog

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:11

Ik vind de foto's wel leuk. Maar ik vind dat de jongen niet zo passen bij de hond. Ik weet niet zo goed waarom..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 01:24

lOiisJee schreef:
Ik vind de foto's wel leuk. Maar ik vind dat de jongen niet zo passen bij de hond. Ik weet niet zo goed waarom..

Omdat de hond heel speels en lief overkomt. En de jongen net dreigend en 'boos' overkomt. Dat contrast is groot, als de hond nou ook 'gevaarlijker' over kwam zouden ze wel blij elkaar passen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:09

Mooie foto's Lachen
Ik zou wel 'proberen' het stukje pet weg te werken, stoort we een beetje.
Dat bekkie van de hond Lovers