[ver] Wantrouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[ver] Wantrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 01:10

Ik ben begonnen aan een nieuw verhaal.
Graag tips of commentaar, geen onliners aub! Ik wil namelijk niet dat mijn topic weer naar de JHK wordt verplaatst.

Ik draaide mijn hoofd van hem weg, mijn ogen neerslaand. Het was niet de eerste keer dat hij me zo beschuldigde, maar toch deed het elke keer weer pijn.
Ik had bijna overwogen om het huis uit te gaan en de kinderen mee te nemen, maar steeds bedacht ik me weer en bleef ik. Maar kon het nou wel zo doorgaan? Misschien zou mijn dochter maar een tijdje naar mijn moeder moeten, Leo begon me nu ook al te beschuldigen waar ze bij was.
“Je bent gewoon een prutsmuts!” schreeuwde hij woest. Het raakte me niet, deze keer niet. Ik keek naar de deur en zag hem op een kier staan. Achter de deur verschool zich een klein gezichtje. Slikkend tegen de tranen liep ik naar de deur en opende hem.
“Mama, waarom schreeuwt papa zo?” vroeg Yamie, mijn dochter. Ik reageerde niet, duwde haar voorzichtig terug naar haar kamer en sloot de deur achter me. Yamie rende naar haar bedje en plofte erop. Ik glimlachte licht, het was vertederend haar zo te zien. Ik liep naar haar toe en gaf een kus op haar voorhoofd. Zij kroop weer terug onder de dekens en trok ze tot haar kin op.
“Welterusten, lieverd.” Ik glimlachte geruststellend naar Yamie, ze bleef me aankijken met haar doordringende, blauwe ogen. “Welterusten mama.”
Ik sloot zachtjes de deur en keek de gang in. Niets te zien. Bij elke kamer deed ik de deur een klein stukje open, hopend dat Leo niet in die kamer was. Opgelucht stapte ik de slaapkamer binnen toen ik zag dat ook deze leeg was. Voor de zekerheid controleerde ik de badkamer die op onze slaapkamer aangesloten lag. Gelukkig was ook daar niets, dus ik sloot de deur weer.
“Denk maar niet dat je hier makkelijk mee wegkomt,” klonk het dreigend achter me. In een flits draaide ik me om, recht in de ogen van Leo kijkend. Zijn blauwe, ijzige ogen keken me strak aan en lieten mijn blik niet los.
“Wat wil je van me,” vroeg ik. Hij voelde mijn angst voor hem, dat weet ik zeker. Hoe ik me ook groot probeerde te houden, hij kon het voelen.
Hij lachte schamper en zette zijn handen naast mijn hoofd tegen de gesloten badkamerdeur. “Je bent bang hè, je bent zo verschrikkelijk bang. Misschien zou het een beter idee zijn om je gelijk af te maken.”
Ineens veranderde mijn angst in pure woede. Met een harde schreeuw trapte ik hem weg en rende naar Yamies kamer. Ik haalde mijn versufte dochter uit haar bed en rende zo snel mogelijk het huis uit. Schichtig keek ik om me heen. De straten waren nog vol, vrijdagavond was terrassenavond in Haarlem. Voor ik verder liep, keek ik nog even naar de voordeur. Hij bleef dicht.
“Mama, wat is er?” klonk een slaperig, klein stemmetje in mijn oor. Ik zette Yamie op de grond en nam haar hand stevig in de mijne. “We gaan naar tante Nathalie. Wil je op mijn rug?”
Yamie schudde haar hoofd en wreef met haar handje in haar oog. “Ik kan zelf lopen.”
Ik besloot het te accepteren en nam haar mee aan mijn hand. We sloegen straten in en liepen over de grote markt. Het was een drukte, mensen liepen kroegen in of ploften op terrasjes neer. We liepen stevig door en kwamen uiteindelijk bij een rustig straatje aan. De straatlantaarns brandden, dus ik kon de omgeving goed verkennen. Na goed om me heen te hebben gekeken, zocht ik het goede huisnummer op en belde aan. Er klonk gestommel en gelach in het huis en vlak daarna werd de deur geopend. “Hé Florien, wat doe jij nou hier met Yamie?” Ze gebaarde dat we naar binnen mochten komen.
Ik zei niets en slikte met moeite mijn tranen weg. Toen we elkaar aankeken wist ze dat het mis was. Ik gaf Yamie en kus en Nathalie nam haar mee naar boven. “Kom maar met mij mee,” zei Nathalies vriend vriendelijk.
Ik liet me meevoeren en me op de bank zetten.
Toen Nathalie naar vijf minuten weer beneden kwam, kon ik me niet langer inhouden. Alle emoties kwamen er uit, alle problemen waar ik zo lang over gezwegen had. Nathalie kwam bezorgd voor me zitten, op haar knieën. Rustig liet ze me uithuilen, wat bijna een kwartier duurde. Toen ik eindelijk weer in staat was om te praten, pakte Nathalie mijn hand. “Wat is er nou allemaal aan de hand Florien?” vroeg ze zacht. “Martin, wil jij even thee zetten?” Ze keek haar vriend aan, die meteen opstond.
“Hij…” Ik keek even angstig naar de muur tegenover me. “Hij heeft me met de dood bedreigd.”
Geschrokken stond Nathalie op. “Hij heeft wát gedaan?” Ze kneep haar ogen even samen en keek me toen doordringend aan. “Waarom? Waarom zou hij in godsnaam zoiets doen?”
“Het heeft met mijn werk te maken. Hij vertrouwt me niet. Ik krijg regelmatig mannelijke patiënten, patiënten bij wie de stoppen gewoon doorgeslagen zijn. Ze doen alsof ik hun vriendin ben. Steeds als ik Leo probeer uit te leggen waarom ze dat doen, negeert hij het en wordt boos. Hij noemt me prutsmuts, slet en meer van dat soort dingen. Tegenwoordig doet hij dat ook al met Yamie in de buurt. En nu dit…” Ik sloeg mijn ogen neer, durfde Nathalie niet aan te kijken.
“Florien, dit is niet goed. Ik denk dat je naar de politie moet gaan.” Ze tilde mijn kin op, zodat ik haar wel aan moest kijken. “Je kunt dit zo niet laten doorgaan, je brengt jezelf en Yamie zo in gevaar.”
Ik knikte en keek op de klok. Het was net half tien geweest, op vrijdagavond was het politiebureau tot half twaalf open. “Wil jij met me mee gaan?” vroeg ik aan mijn zus.
“Ja, maar drink eerst maar even je thee op,” antwoordde ze, toen Martin binnenkwam met een dienblad. Ik dronk gehoorzaam mijn thee op en trok daarna een oude zomerjas van Nathalie aan. Het was niet koud buiten, er stond ook geen wind. Toch gingen er constant rillingen over mijn lichaam. Ik ritste de jas helemaal dicht en stopte mijn handen in de zakken. Samen liepen we door de stad naar het politiebureau. Het was ongeveer een kwartier lopen, maar voor mijn gevoel duurde het veel langer. Constant keek ik om me heen, bang om Leo tegen het lijf te lopen. Maar gelukkig was dat niet zo, ik was dan ook opgelucht toen we de trap van het politiebureau opliepen. Binnen was het rustig, we liepen gelijk door naar de balie.
“Ik wil graag aangifte doen,” zei ik zacht.
De agente achter de balie keek me een moment met een zakelijk gezicht aan, waarna ze een papier pakte. “Als u dit formulier invult, komt er over enkele ogenblikken een andere agent bij u.”
Ik nam het formulier mee en ging aan een tafel zitten. In een halve minuut had ik het hele papier doorgekeken. Ik liet Nathalie het papier ook even doornemen en vulde het daarna samen met haar in.
Na tien minuten kwam er een agent naar ons toe. Hij begeleidde ons naar een kamer en deed de deur dicht. Hij schudde ons beide de hand en stelde zich voor. “Hallo, ik ben Max Doornhof. Wat kan ik voor jullie doen?” Hij nam plaats achter een simpel, bruin bureau en bood ons aan plaats te nemen aan de andere kant. Er stond niets op, alleen een asbak. De muren van de kamer waren grijs en bovenin de achterwand zaten twee hoge ramen. Het leek wel een verhoorkamer.
Ik slikte en liet hem het aangifteformulier zien. Hij bestudeerde het aandachtig en keek naar ons op. “Heeft u enig idee wat de oorzaak van de bedreiging zou kunnen zijn?”
“Waarschijnlijk komt het door mijn werk. Ik werk als psychiater, waarbij ik dikwijls patiënten heb die zwaar getraumatiseerd, of geestelijk niet in orde zijn. Zij beweren, in het bijzijn van mijn man, dat ik hun nieuwe vriendin ben. Mijn man is hier een aantal keren kwaad om geworden, hij vertrouwt me nauwelijks tot niet meer. Steeds wordt hij kwaad, nu ook waar mijn acht jaar oude dochter bij is. Ook heb ik vaak geprobeerd op hem in te praten, maar het heeft het alleen maar erger gemaakt.”
Ondertussen knikte agent Doornhof om aan te geven dat hij luisterde.
“Vandaag gebeurde het weer, hij werd woedend. Ik werd zo bang, dat ik behoedzaam door het huis liep. Op het moment dat ik dacht dat hij weg was, verscheen hij weer en bedreigde hij me met de dood.”
“Aha,” was zijn reactie. “Dus hij bedreigt u met de dood, omdat hij bang is dat u hem verlaat voor een andere man.”
Ik knikte, de agent recht in zijn ogen kijkend.
“Ik stel voor dat we hem in de gaten houden. We zullen hem laten weten dat u zich heeft gemeld, mits u toestemming geeft.”
Ik dacht even na. “Nee,” zei ik. “Dat kan ik niet doen. Dat zal gevaren voor mijn dochter opleveren, dat risico wil ik liever niet nemen. Is er een mogelijkheid om hem ongemerkt in de gaten te houden?”
Agent Doornhof schudde zijn hoofd. “Helaas zal dat niet gaan, mevrouw.”

Fantine

Re: [ver] Wantrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:16

Op het moment dat ik dacht dat hij weg was, verscheen hij weer en bedreigde hij me met de dood.
wel erg vaak "hij" Knipoog de laatste kan je volgens mij het beste gewoon weglaten, loopt de zin ook fijner naar mijn idee.

Goed geschreven weer Eef! Je houdt de spanning er goed in.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:24

Wauw, echt super !!
Ik heb het ooit geprobeerd, maar het lukt niet Vork
*edit; ik wil stipje Boos!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 13:27

Hmm, dat is waar Miran.. *verandert Vork

Verder, bedankt! Ja

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:07

Super goed verhaal, heel goed geschreven Lachen Alleen bij het onderstaande heeft ze kinderEN

_Evelijn_ schreef:
Ik had bijna overwogen om het huis uit te gaan en de kinderen mee te nemen.

En hier alleen een dochtertje

_Evelijn_ schreef:
Misschien zou mijn dochter maar een tijdje naar mijn moeder moeten.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 18:11

Oh ja! Ik was bezig met wat te veranderen, eerst had ik ook bedacht dat ze nog een zoontje had, maar toen heb ik het toch veranderd. Heb die over het hoofd gezien, bedankt! Lachen

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:24

mooi verhaal Knipoog

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 23:01

Dank je wel, maar ik heb liever geen oneliners. Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:27

oke jij wou tips, dan krijg je tips Tong uitsteken

Ik glimlachte licht, het was vertederend haar zo te zien. Ik liep naar haar toe en gaf een kus op haar voorhoofd.
deze zin, hier begin je twee zinnen achter elkaar met ik. probeer dat te verkomen. het brengt het verhaal uit evenwicht en laat het snel overstappen naar een wat 'kinderlijker' niveau Knipoog

Je begint vrij regelmatig met ik, probeer het van niet tot zo min mogelijk te doen Lachen probeer wat te zoeken waarvoor het niet nodig is Lachen

Hij noemt me prutsmuts, slet en meer van dat soort dingen.
prutsmuts staat toch voor slet? dan snap ik niet goed waarom je het twee keer achter elkaar zet. het zou wel kunnen, maar denk dat het mooier is van niet Lachen

Verder herhaal je soms woorden een beetje vaak in zinnen achter elkaar. zoals hierboven ook al eens is aangegeven met dat 'hij'

Ik gaf Yamie en kus en Nathalie nam haar mee naar boven.
en had een moeten zijn denk ik Knipoog gewoon typfoutje Lachen

Af en toe maak je de zinnen wat langdradig, waardoor het gauw verwarrend wordt Knipoog als je begrijpt wat ik bedoel

nou dat was het volgens mij wel Tong uitsteken nou ja het is in ieder geval geen onliner Tong uitsteken
oh ja en nu de goede punten Clown :
Ik vind het een super leuk verhaal, erg orgineel bedacht Ja, voorlopig kun je er nog veel kanten mee op en ik ben benieuwd welke richting het gaat worden Lachen Verder vind ik dat je een prachtige zinsopbouw hebt Ja (een enkele keer ook niet, daar slaat mijn laatste commentaar punt op) door je zinsopbouw, maak je het verhaal mooi, makkelijk en intresserend om te lezen Lachen ja legt het schrijven echt op een hoog niveau hiermee, maar toch doe je het zo, dat ook jongere kindere het goed kunnen volgen Ja

hoop dat je er wat aan hebt Haha!

oke en om dit lange verhaal kort te maken Lovers
een super verhaal en ben erg benieuwd hoe het verder gaat *LOL* en ga het zeker volgen Ja

Muziek! waar heb je het over, dit lang?? Vork

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:35

Oké, wow, da's inderdaad geen oneliner! *LOL*

Je hebt gelijk wat betreft de herhaling van de persoonlijke voornaamwoorden, het is echt moeilijk om steeds een andere zinsopbouw te bedenken. Ik vind het ook niet mooi staan als je twee keer begint met een doe-woord, bijvoorbeeld:
Gapend liep ik de kamer in en knipte het licht aan. Fluitend liep ik door naar de keuken om een broodje te smeren.
Dat vind ik zelf niet zo mooi, maar da's mijn mening. Knipoog

Prutsmuts is boktcensuur voor prutsmuts. *LOL* Maar dan nog, inderdaad komt het op hetzelfde neer. Knipoog

Langdradige zinnen maak ik inderdaad wel vaker, dan wil ik teveel informatie in één zin stoppen. Nagelbijten / Gniffelen Toch maar eens op letten. Tong uitsteken

Heel erg bedankt voor de tips, hier heb ik echt wat aan! Ja
En ook bedankt voor het compliment natuurlijk! *LOL*

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:41

als er commentaar gegeven moet worden, moeten er ook complimentjes kunnen worden uitgedeelt Ja want dat ik veel commentaar geef betekend niet dat ik het een slecht verhaal vind, in tegendeel zelfs, denk dat ik qua schrijven dit geen van de beste verhalen tot nu toe op bokt vind Lachen en dat dankzij zinsopbouw Knipoog

Gapend liep ik de kamer in en knipte het licht aan. Fluitend liep ik door naar de keuken om een broodje te smeren.
heb je helemaal gelijk in, dubbel beginnen met een doe-woord is ook niet mooi, maar kijk wat ik hiervan zou maken he Knipoog

Gapend liep ik de kamer in en knipte het licht aan. Gelijk voelde ik me een stuk vrolijker en liep al fluitend door naar de keuken om een broodje te smeren. Knipoog

scheelt je meteen weer 10 woorden Vork

ik ben blij dat je wat aan mijn commentaar hebt Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:47

Haha, maar wie weet wás ze dan wel helemaal niet vrolijk. Clown
Maar ik begrijp wat je bedoelt, de zinsopbouw is zo wel afwisselend. Lachen

Haha, ben natuurlijk ook een amateurschrijfster, ik wil later wel doorgaan voor professioneel, maar dan moet ik nog goed oefenen en veel meer schrijven. Ja

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 22:44

“Hoe bedoelt u, dat zal niet gaan? Moet ik dan mijn kind in gevaar laten brengen?” Zo kalm mogelijk probeerde ik het gesprek voort te zetten.
“Nee, wanneer uw man gecontroleerd wordt, zal uw kind noch uzelf iets kunnen gebeuren. Daar kunt u verzekerd van zijn.” Hij legde zijn armen op het bureau.
Ik keek Nathalie even aan. Ze knikte naar me, wilde dat ik het deed. Ik besloot ermee in te stemmen en keek Doornhof weer aan. “Oké. Doe het maar.”
Doornhof knikte. “U zult zo spoedig mogelijk van ons horen.” Hij schreef een nummer op een blaadje en legde het voor me neer. “Als er iets is, kunt u mij op dit nummer bereiken.” Hij gaf me een papiertje om mijn eigen nummer ook op te schrijven.
“Dank u wel voor de hulp, agent,” zei ik dankbaar en verliet samen met Nathalie het gebouw.
In de verte hoorde je de drukte van de grote markt alweer, het stelde me gerust dat we de menigte weer naderden. In grote groepen zou Leo nooit iets kunnen doen. Toch lette ik goed op, je wist maar nooit.
Toen we aankwamen bij Nathalies huis, zat Martin nog op de bank. “Hoe is het gegaan?” vroeg hij gelijk.
Nathalie nam het woord. “Leo wordt in de gaten gehouden, Yamie en Florien blijven hier logeren,” was haar korte antwoord. Het verbaasde me dat ze zo kortaf deed, normaal had ze altijd hele verhalen als er iets spectaculairs was gebeurd.
Kalm ging ze naast Martin op de bank zitten en zette de televisie aan. “Kom je ook nog even meekijken, Florien?” Ze klopte zachtjes met haar hand naast zich op de bank.
Ik knikte en kwam naast haar zitten. Ondertussen probeerde Martin informatie uit Nathalie te krijgen, maar vreemd genoeg antwoordde ze alleen maar kort. Hoofdschuddend besloot ik het verhaal maar te vertellen.
“Nou, je kunt in ieder geval zo lang als je wilt hier blijven logeren,” glimlachte Martin. Dankbaar glimlachte ik terug.
Rond één uur vertrok ik naar de logeerkamer. Yamie sliep daar ook, er was een tweepersoonsbed. Na een aspirientje te hebben genomen, kroop ik naast Yamie en sloot mijn ogen. Ik voelde hoe mijn dochter zich tegen mij aan drukte, ik sloeg mijn armen om haar heen en gaf haar nog een laatste nachtzoen.

De volgende morgen vertelde de wekker naast het bed dat ik veel te vroeg wakker was geworden. Yamie lag nog heerlijk op één oor, maar ik was klaarwakker. Voorzichtig stapte ik uit bed, op de koude vloer. Buiten begon het net licht te worden, de straat leek nog stil.
De deur kraakte toen ik hem opendeed. Snel glipte ik de gang in en sloot de deur zachtjes achter mijn rug. Martin en Nathalie sliepen ook nog, het was nog donker in de woonkamer. Ik liep naar de keuken om een glas water te pakken, maar stootte mijn teen aan de drempel. Van de pijn kneep ik mijn ogen even samen.
“Rotding,” mompelde ik boos. Gapend vervolgde ik mijn weg naar de keuken. De ochtendzon begon net met het verlichten van de keuken, zodat ik het licht niet aan hoefde te doen.
“Goedemorgen,” hoorde ik zacht achter me. Ik draaide me om en zag Martin in de deuropening staan. Hij wreef de slaap uit de zijn ogen en keek me vermoeid aan.
“Wat doe jij zo vroeg uit je bed? Het is nog maar half zes!”
“Ik moet om zeven uur op mijn werk zijn,” antwoordde Martin. Hij liep naar het aanrecht en pakte de benodigdheden voor de ontbijttafel.
“Laat mij dat maar doen, ga jij maar even douchen,” bood ik aan. Martin accepteerde het en liep de keuken weer uit. Ik hoorde de langzame stappen op de trap toen ik de kelderdeur opendeed.
Ik rommelde wat in de kastjes en de kelder en vond uiteindelijk alles wat nodig was om te ontbijten. Boven hoorde ik de gedempte stemmen van Nathalie en Martin, Yamie sliep waarschijnlijk nog. Het was ook beter voor haar om lekker uit te slapen, de laatste dagen schreeuwde Leo ontzettend hard toen ze al een paar uur op bed lag. Een zucht verliet mijn lichaam en ik ging aan tafel zitten. Ik zette mijn ellebogen op tafel en liet mijn hoofd op mijn armen steunen. Het viel me zwaar dat ik voorlopig niet meer thuis was. En nu Leo wist dat ik hem had aangegeven, zou ik waarschijnlijk nog meer last van hem krijgen. Politie of niet, ik kende Leo en ik wist dat hij me niet met rust zou laten.
“Florien?”
Ik keek op. Nathalie stond in de kamer en keek me bezorgd aan. “Gaat het wel?”
Ik sloot mijn ogen even en knikte. “Ja, het gaat.”
“Zal ik even een kop koffie voor je zetten? Je ziet er niet zo goed uit.”
“Graag, dank je.”
Nathalie glimlachte even en liep naar het koffiezetapparaat. Het onhandig rinkelende geluid stelde me wat gerust. Vroeger was Nathalie net zo onhandig en het zag ernaar uit dat ze niets veranderd was.
“Wat valt er te lachen?” vroeg ze, toen ze met twee kopjes koffie aan kwam lopen.
Ik schudde lachend mijn hoofd. “Ik vind het grappig dat je nog geen spat veranderd bent qua onhandigheid. Vroeger was het net zo.”
Ze ging zitten, trok een grimas en gaf me een schop onder de tafel. “Au! Moest dat nou?”
“Moet je me maar niet beledigen,” zei ze, haar tong uitstekend. Net toen ze een slok van haar koffie wilde nemen, trapte ik haar terug, waardoor ze haar kopje liet vallen. De koffie stroomde over de tafel en drupte op de grond. Lachend rende ik naar de keuken om een doekje te pakken, ook Nathalie had de slappe lach.
“Pas maar op, Martin heeft altijd een ochtendhumeur! Als hij deze toestand ziet, ben je nog niet jarig!”
Deze tijd had ik gemist, het kinderachtige gedrag van twee zusjes. Het was al lang geleden dat we zo bezig waren, al bijna zestien jaar geleden.
“Wat zijn jullie nou aan het doen?” Verbaasd keek Martin van Nathalie naar mij en weer terug. Nathalie had haar kopje nog in haar hand en ik stond op het punt om haar een doekje toe te gooien. Zoals Nathalie voorspeld had, trok Martin een chagrijnig gezicht en nam het doekje uit mijn handen. “Moeten jullie nou echt zo’n troep maken, op de vroege ochtend?”
“Ach, ga toch vroeger naar bed,” was Nathalies reactie. Martin keek haar even boos aan, maar ruimde daarna zwijgend de tafel op.
Nathalie en ik vertrokken naar boven om Martin te laten afkoelen. Toen ik de logeerkamer binnenkwam, zat Yamie rechtop in bed. Haar wangen waren nat, met rode ogen keek ze me aan. Bezorgd liep ik naar haar toe en drukte haar tegen me aan. “Lieverd, wat is er aan de hand?”
“Ik had een nachtmerrie,” zei Yamie haperend. “Over papa, die jou dood maakte met een mes.”
Ik schrok, dit had ik niet verwacht. Had het gedrag van Leo dan zo’n grote invloed op haar gehad?
Om Yamie niet nog meer te laten schrikken, deed ik alsof er niets aan de hand was en stelde haar gerust. “Rustig maar schat, het was maar een droom, je hoeft niet bang te zijn,” suste ik haar. Ik voelde haar ademhaling rustiger worden, terwijl ik haar zachtjes heen en weer wiegde.
Na tien minuten zo te hebben gezeten, duwde ik Yamie zachtjes van me af en keek haar in de ogen. Haar ogen waren al wat minder rood, maar ze zag er moe uit. “Ga nog maar even slapen, lieverd,” fluisterde ik. Ze knikte en ging weer liggen. Glimlachend legde ik de deken weer over haar heen en stond op om wat kleren uit de kast te pakken. Ik liep naar de badkamer en sloot mezelf op om te gaan douchen. Het warme, bijna hete water dat uit de douche kwam, bezorgde me een ontspannen gevoel. De doucheradio, die in de cabine gebouwd zat, zette ik op mijn favoriete frequentie.
Veel te lang bleef ik onder de douche staan, ik werd dan ook na een half uur de douche uit geroepen. Nathalie riep schel dat ik de kraan uit moest zetten, waarna ik haar erop wees dat Yamie nog lag te slapen.
De badkamerspiegel was beslagen toen ik de cabinedeur opende. De koelte van de buitenlucht, die het openstaande raam doorliet, gaf me kippenvel en rillingen. Snel sloot ik het raam en droogde me af. De handdoeken waren heerlijk zacht.
“Florien, schiet nou op!” siste Nathalie. Ik kon haar op de gang heen en weer horen lopen, maar negeerde het. Extra langzaam trok ik mijn kleren aan en poetste mijn tanden met een nieuwe tandenborstel uit het badkamerkastje. “Waarom doe je nou toch zo gestrest, Nath? Zo belangrijk is het toch niet om te douchen?” Lachend bracht ik nog wat make-up van Nathalie aan op mijn gezicht en legde mijn natte handdoek over de verwarming. Toen mijn blik op het toilet viel, snapte ik ineens wat Nathalie bedoelde. Dit huis had maar één toilet.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-12-06 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:54

haha geweldig einde *LOL*

goed stukje weer, alleen dit: "Snel glipte ik de gang en sloot de deur zachtjes achter mijn rug."
je bent een woordje vergeten Knipoog
en af en toe heb je een zinsbouw waarbij ik persoonlijk de woorden wat anders zou hebben neergezet, voorbeeld: "Na tien minuten zo te hebben gezeten"
ik zou ervan hebben gemaakt: Na tien minuten zo gezeten te hebben.

maar zeg al, dat kan persoonlijk zijn Knipoog

schrijf vooral door Ja je hebt me al een paar keer op het verkeerde been gebracht Haha! (hou ik niet van *gniffel* ) dus ga vooral door, wil weten hoe dit afloopt Ja

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 09:26

Gisteravond was ik vergeten te antwoorden, dus nu dan maar. Nagelbijten / Gniffelen

Lang leve de edit-knop. Nagelbijten / Gniffelen
De zinsopbouw is inderdaad persoonlijk, ik vind het namelijk zo wel goed. Clown

Haha, echt waar? Ik dacht dat dit vrij voorspelbaar was. Nagelbijten / Gniffelen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:41

Citaat:
Ik haalde mijn versufte dochter uit haar bed en rende zo snel mogelijk het huis uit.

Iets wat een moeder opvalt Clown , hierna laat ze haar dochtertje op blote voeten over straat lopen.. tenminste zo interpreteer ik het want het lijkt mij dat als je je kind uit bed plukt in haast dan trek je haar ook geen schoenen aan.

maar... dit is het enige stukje wat mij echt opviel en ik vind het weer een goed verhaal!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:08

haha super! Heel grappig. dat laatste stukje ook ik ga het volgen Haha!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:18

Lontje schreef:
Citaat:
Ik haalde mijn versufte dochter uit haar bed en rende zo snel mogelijk het huis uit.

Iets wat een moeder opvalt Clown , hierna laat ze haar dochtertje op blote voeten over straat lopen.. tenminste zo interpreteer ik het want het lijkt mij dat als je je kind uit bed plukt in haast dan trek je haar ook geen schoenen aan.

maar... dit is het enige stukje wat mij echt opviel en ik vind het weer een goed verhaal!

Idd, dat is wel goed opgemerkt Lachen.
En dan dat einde, ik moest wel even lachen *LOL*.
Ik ben benieuwd hoe 't verder gaat!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:20

Ja idd! Ik moest dus ook wle lachen, zat helemaal te grinniken..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:40

Hé, dat klopt. Nagelbijten / Gniffelen Toch maar even beter opletten..

Bedankt verder. Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:37

weer eenu super stukje :d heel leuk bedacht dat einde Ja

een punt commentaar:
In de verte hoorde je de drukte van de grote markt alweer, het stelde me gerust dat we de menigte weer naderden. In grote groepen zou Leo nooit iets kunnen doen.
probeer niet twee zinnen achter elkaar met hetzelfde woord te beginnen Lachen