[TEK] Star en Beja in opdracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

[TEK] Star en Beja in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 13:38

ik was vandaag ziek en ik heb dus weer wat getekend , ik heb veel problemen met de opvulling van mijn tekening dus als iemand daar een tip over mijn tekening over heeft graag Ja
mag ook via pb
de tekening van Star is al af maar die van Beja is nog een shets
barst maar los Clown

Star ,van _hannah_
Afbeelding

Valleytjeeh : Beja nog een shets !!
Afbeelding

Wendy15

Re: [TEK] Star en Beja in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:51

Had volgens mij in het centrale topic ook al gereageerd, maar dan hier ook nog maar even.

Op zich heb je de vorm van het hoofd aardig te pakken, maar probeer bijvoorbeeld bij de oren, neus en het oog nog iets precieser te zijn. Verder heb je al goed gebruik gemaakt van schaduwen, maar het is nog wat licht en krasserig. Als je probeert wat egaler te kleuren scheelt dat al een heleboel Ja In het oog heb je al mooi gewerkt met licht en donker, maar probeer dat oog er nog wat meer uit te laten springen. Dus nog donkerder (en de pupil het donkerst) en een lichtpuntje er in. Dat geeft het oog 'leven'. Over je 2e tekening kan ik nog niet zoveel zeggen aangezien je daar nog mee bezig bent. Wat me nu wel opvalt is dat je het hoofd erg netjes getekent hebt, maar de oren imo wat minder een natuurlijke vorm hebben en erg sterk omlijnd zijn. Ook zijn de manen nog wat streperig, maar daar heb ik geen tips voor want dat lukt me zelf ook niet Clown

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ga vooral lekker door met tekenen!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 10:03

bedankt hier heb ik echt wat aan Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:10

junior_jody schreef:
bedankt hier heb ik echt wat aan Ja

Was ook de bedoeling Haha!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:35

Ik ga met Wendy15 mee.

verder heb je nu in de hals(bij de eerste) ook strepen gezet om de spieren? aan te duiden. Probeer ook dat te doen dmv schaduw tijdens het inkleuren.
Tip tegen krassen: verschillende laagjes in verschillende richtingen tekenen en je strepen afronden zeg maar.

Neem er lekker de tijd voor, tekenen kost gewoon tijd. Heb je geen zin meer, of wil het maar niet lukken, leg de tekening dan ff weg en ga later, of de volgende dag, weer verder met frisse moed.

manen ben ik zelf ook niet zo'n ster in Clown maar je kunt ook gewoon "alle" haartjes tekenen zonder dat t krasserig wordt, ze moeten wel een geheel vormen(zonder statisch te worden). lastig, maar het is mogelijk Haha! Kijk bij de manen goed waar de donkere plukken zitten, en waar juist licht op valt. Als het je lukt dat erin te verwerken ben je volgens mij al weer een heel eind verder.

En vooral lekker blijven oefenen Haha!