[FOTO] Shiba Inu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Genta

[FOTO] Shiba Inu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:18

Gewoon voor de probeer weer een foto van m'n 'engeltje':

Afbeelding

Mireille

Re: [FOTO] Shiba Inu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:22

Shibaaaaaaa! Party!! Lovers

Fijn licht op de hond zelf, maar heel duidelijk te zien dat je de achtergrond gefotoshopt hebt. Fotoshop zwart noem ik dit Haha!
Opzich vrij netjes gegumt/uitgeknipt (net hoe je het hebt gedaan, ik gok het op gummen) maar je ziet wel heel duidelijk dat het bewerkt is. En dat is jammer. Om dat te voorkomen kun je je hond gewoon voor een zwarte achtergrond zetten, met een lamp op alleen de hond. Dan hoef je (wanneer je het juist fotografeert) misschien maar een beetje je achtergrond wat bij te kleuren, maar heb je niet zo'n 'gemaakte' overgang.

Het perspectief en de compositie vind ik ook niet heel boeiend. Je kunt dieren beter van af hun eigen hoogte fotograferen,dan blijven ze het mooist. Nu verlies je belangrijke verhoudingen die een dier mooi maken.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:29

@Fairie: Dankje voor je commentaar Lachen Je hebt gelijk wat de achtergrond betreft, het is duidelijk te zien dat 'ie bewerkt is. Ik ben dan ook geen ster in het bewerken van foto's (doe meestal niet meer dan zwart/wit o.i.d. maken) en ik wilde een aantal storende factoren op de achtergrond wegwerken. De hond voor een zwarte achtergrond met een lamp op de hond zou idd slimmer zijn, maar deze foto is een tijd geleden gewoon 'voor de leuk' gemaakt, lekker in het zonlicht en ik wilde er nu toch iets mee proberen Knipoog

edit: De achtergrond is trouwens niet gewoon zwart opgevuld, je kunt zien dat het niet egaal zwart is maar dat er nog steeds een structuur van woongrind in zit. Niet dat het er daardoor minder nep uitziet, maargoed Haha!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:28

Het geeft juist een hele aparte sfeer, vind ik, dat diepe zwart (zeker door het licht) en de hoek van waar hij uit is gefotografeerd:)

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 15:00

@greensleaves: bedankt voor je reactie ! aan het aantal reacties te zien is het niet echt de moeite waard te reageren Nors opkijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:02

Ik zou hem er helemaal hebben opgezet. Zeker zijn staart dat is echt wat het ras maakt Haha!

Voor de rest super mooie hond ook zo een moeilijk karakter?

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 15:25

katiavl schreef:
Ik zou hem er helemaal hebben opgezet. Zeker zijn staart dat is echt wat het ras maakt Haha!

Voor de rest super mooie hond ook zo een moeilijk karakter?

De staart hoor er eigenlijk wel bij, daar heb je gelijk in.
Dankjewel! Moeilijk karakter wil ik het niet noemen, het is gewoon een echte Shiba met een sterke eigen wil Knipoog Maar uiteindelijk is het een schat van een beest.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:57

Zoals Fairie al zei; Het is goed te zien dat de zwarte achtergrond met behulp van Photoshop tot stand is gekomen. Ik vind het persoonlijk bij deze foto erg leuk. Krijgt een heel vriendelijk en dromerig sfeertje. Compositie spreekt me bij deze foto ook wel aan. Als de hond naar de camera had gekeken had dat de sfeer nog meer benadrukt, denk ik.
Meestal vind ik het mooier als een dier vanaf eigen hoogte fotografeert. Bij deze foto vind ik het juist wel prettig dat ie niet vanaf die hoogte is vastgelegd.
Ja, ik vind het een erge leuke foto. Nouja, bewerking. Lachen

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:47

Bedankt voor de leuke reactie Juultj Lachen