[foto] Fotoreportage E.Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

[foto] Fotoreportage E.Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 11:26

Leuk dat je even een kijkje neemt in dit topic!

Behalve paarden heb ik een passie voor fotografie. Ik heb net een nieuwe fotocamera aangeschaft, namelijk de nieuwe Canon EOS 400 D. Aldus mijn uit de hand lopende hobby.

Ben weer met mijn camera op pad geweest naar mijn dierbare paarden&hond. Hieronder de volgens mij mooist genomen foto's :

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
de flitsende fiets op de achtergrond was bedoeld voor wat effect, maar misschien achteraf toch wat té druk..

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Dit zijn de foto's voor nu, bij een volgende fotosessie plaats ik uiteraard weer de mooist geknipte plaatjes. Voor meer info over mijn fotografie kun je kijken op http://www.efotografie.moonfruit.com ..

Nogmaals bedankt voor het kijken, en hopelijk tot ziens!

Gr. Esmée
Laatst bijgewerkt door Oscar op 14-12-06 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd aan titel.

meimei_

Re: Fotoreportage E.Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:30

commentaar op fotografie:
1, jammer van de achtergrond wel leuke compo.
2, niet scherp
3 niet scherp
4, fiets doet t m totaal niet, takjes voor ogen ook onrustig
5, takje links is minder, opzich wel leuke compo. zou m alleen helemaal voor de stam hebben gezet/fotografeerd of helemaal niet, groene oogjes kan je ook nog wegwerken
6.scheve horizon

verder hele gave hond! & succes met fotograveren

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 15:34

Louiza schreef:
2, niet scherp
3 niet scherp
5, takje links is minder, opzich wel leuke compo. zou m alleen helemaal voor de stam hebben gezet/fotografeerd of helemaal niet, groene oogjes kan je ook nog wegwerken
6.scheve horizon

bedankt voor het commentaar, maar sommige dingen hadden misschien iets meer onderbouwd kunnen zijn? foto 2 en 3 zijn wel scherp, dit is makrofotografie..de camera focust zich op een punt en zet dat scherp in..de rest maakt hij wazig..verder bedankt voor je reactie, ik blijf altijd streven naar perfectie..

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:39

charlieb0y schreef:
Louiza schreef:
2, niet scherp
3 niet scherp
6.scheve horizon

bedankt voor het commentaar, maar sommige dingen hadden misschien iets meer onderbouwd kunnen zijn? foto 2 en 3 zijn wel scherp, dit is makrofotografie..de camera focust zich op een punt en zet dat scherp in..de rest maakt hij wazig..verder bedankt voor je reactie, ik blijf altijd streven naar perfectie..

de achtergrond is inderdaad onscherper als de voorgrond maar de scherptediepte is niet mooi vind ik.
kijk maar bij de wenkbrauwen van t paard vooral dat is onscherp

ps. wat voor n objectief heb je er op zitten?

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 15:49

Citaat:
de achtergrond is inderdaad onscherper als de voorgrond maar de scherptediepte is niet mooi vind ik.
kijk maar bij de wenkbrauwen van t paard vooral dat is onscherp

ps. wat voor n objectief heb je er op zitten?

ja ik ben pas net begonnen met de fotografie he, het is nu een hobby, en met de resultaten van nu ben ik best tevreden voor een begin Lachen ik wil het inderdaad wel verder uitbreiden, maar ik ben er druk mee bezig.. mijn objectief is een EFS 18-55mm lens.. ook nog niet iets bijzonder speciaals, maar losse lenzen zijn errug duur! en voor de tijd dat ik gewoon wat aan het uitproberen ben vind ik dit nog prima Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:54

Mooie foto's hoor. Met die onscherpe achtergrond word het dier meer naar voren getrokken, en dat is juist de bedoeling! Erg leuke dieren trouwens!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:04

ITP is bedoeld voor "funfoto's" van (alleen!) paarden.
Ik meen uit je topic op te maken dat het je vooral te doen is om technisch commentaar op je foto's te krijgen, daarom heb ik je topic verplaatst naar Uit de Kunst.

Mireille

Re: [foto] Fotoreportage E.Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:14

Moderatoropmerking:
En daar op volgend stuur ik het door naar CB. TS is beneden 16. [UK] > [CB]

Daarnaast heb ik diverse berichten verwijderd. 'Mooie hond' of 'mooie foto's!' daar heeft de TS natuurlijk vrij weinig aan. Probeer inhoudelijke berichten te plaatsen waarin je uitlegt wat je wel of niet mooi vind, en waarom.
Nog een note naar de TS: schoppen in je topic is niet de bedoeling. Schop-bericht ook verwijderd.

EsmeeF

Re: [foto] Fotoreportage E.Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 08:28

Fairie schreef:
En daar op volgend stuur ik het door naar CB. TS is beneden 16. [UK] > [CB]

Daarnaast heb ik diverse berichten verwijderd. 'Mooie hond' of 'mooie foto's!' daar heeft de TS natuurlijk vrij weinig aan. Probeer inhoudelijke berichten te plaatsen waarin je uitlegt wat je wel of niet mooi vind, en waarom.
Nog een note naar de TS: schoppen in je topic is niet de bedoeling. Schop-bericht ook verwijderd.

Oké prima, dankjewel mods! ik zal er rekening mee houden..