[TEK] 2 portretten in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

[TEK] 2 portretten in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 11:56

Tekenen doe ik al mijn hele leven, maar pastel is nieuw voor me. 2 avonden achterelkaar heb ik zitten prutsen. De modellen? Mijn eigen paard en het paard van mijn vriend, de enige 2 waar ik natuurlijk foto's van had. Wat vinden de critici ervan? commentaar, tips, etc erg welkom. Vork

Afbeelding[url]
Mijn eigen paard, Umay Utopia. Ik weet niet goed wat ik ervan vind, misschien iets te plat, kan het niet goed benoemen.

Afbeelding
Paard van mijn vriend, Raquelle. Er is wat detail weggevallen in de witte gedeeltes, aangezien ik er een foto van heb moeten maken, omdat de scanner een kabel mist Boos! . Ik denk dat het oog wat te klein is.

Nou kom maar op Haha!

Lottie84

Re: [TEK] 2 portretten in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:19

Super zeg ! Haha!
Keep up the good work Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:22

Netjes Claire!

Ik mis alleen een beetje de diepte zeg maar.
Mierenfietserij: bij de tweede is het oog een beetje uitdrukkingsloos.
Maar commentaar is snel gegeven als je zelf nog geen penseel vast kunt houden dus ik hou mijn snufferd Haha!

You go OK dan!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:31

ik vind ze erg goed gelukt, zeker als pastel nieuw voor je is.
er is alleen wel iets met die eerste, maar ik weet niet precies wat Clown misschien dat ie iets meer uitdrukking moet hebben ofzo.. beetje lastig Tong uitsteken maar ik ben zelf ook niet van pastel, misschien dat andere het zelfde zien als ik en het beter uit kunnen leggen Vork

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 13:04

Tja die eerste (dat was dus echt mijn eerste probeersel) ben ik het ook nog niet zo mee eens. Ik begin zelfs een beetje aan de lengte van het hoofd te twijfelen.... Toch maar overnieuw dan Tong uitsteken

Maar iedereen bedankt voor de reacties zo ver Haha!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:18

Voor de eerste keren in pastel vink ze al erg goed gelukt hoor!
eerste spreekt me het meeste aan. misschien dat je (volgende keer Knipoog ) kunt proberen wat meer diepte in t neusgat te maken Lachen

2e valt de voorpluk wat weg, minder detail lijkt erin te zitten(misschien door de foto?)

maar ga vooral door, ziet er al goed uit! Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:19

Wow!!! super Ja

alleen misschien wat meer schaduwen en detail zodat er diepte inkomt Ja zoals al is gezegd Ja

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:56

mooi! voor de eerste keer heel knap, de tekeningen leven echt! bij de eerste is denk idd. het hoofd te kort, maar hij spreekt wel goed. iets langer hoofd, meer diepte in neusgat, iets meer detail bij oren en je bent denk al een heel eind.

de tweede vind ik ook erg leuk, spreekt mij alleen minder aan als de eerste. maar dat kan ook met de warme kleuren te maken hebebn en het (misschien wat overbelichtte?) wit waardoor er een fel vlak in komt. hierdoor kan hij wat plat overkomen.

maar niettemin, voor een eerste pastelpoging... zeer ende goed!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:21

Mooi hoor.Zeker voor de eerste keer.
Is dit hetzelfde als krijt?Ik heb een keer van die krijtjes bij het Kruidvat gekocht namelijk.Of is dit iets heel anders?