[FOTO] Vakantiefoto's uit Egypte.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

[FOTO] Vakantiefoto's uit Egypte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 17:26

Hoi Allemaal! Doei!

In de herfstvakantie ben ik op vakantie in Egypte geweest. Behalve van die echte 'toeristische' foto's heb ik natuurlijk ook geprobeerd om meer de creatieve kant op te gaan. Wat zo mooi is aan Egypte is dat het licht heel fel is. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, en hoop ook echt goed commentaar te krijgen waarmee ik iets kan!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
Van deze foto vind ik het heel jammer dat de neus van de drommedaris zo ontzettend scheef getrokken is door zijn neusbel Verdrietig ...
4. Afbeelding
5. Afbeelding
Misschien zijn hier de kleuren iets aan de fletse kant, ik zit erover te twijfelen...
6. Afbeelding
Ik baal ontzettend van het overbelichte stukje, maar vind verder de foto wel erg leuk, die pelikaan lijkt net een soort kalkoen Vork ...
7. Afbeelding
8. Afbeelding

Dat was het weer! Doei, doei

Britt90

Re: [FOTO] Vakantiefoto's uit Egypte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:45

Leuke foto's Lachen

Foto 1: Leuk dat de zon net achter het boompje zit, zodat je niet een heel uitgebeten plek krijgt. Horizon mooi op 1:3, niet zo saai in het midden. Kleuren zijn mooi warm.

Foto 2: Leuk! Wat jhe hier goed doet, is dat je ikets op de voorgrond plaatst, waardoor je mooie diepte in de foto krijgt. Mooie kleuren.

Foto 3: Hmm, vind ik wat minder. Is wel mooi op het oog scherpogesteld, maard e foto doet me niet zoveel. Beetje saaie centrale compositie ook.

Foto 4: OIpzichn wel grappig, maar kvind hem niet zo heel boeiend. Kleurtjes zijn wel lekker fris .

Foto 5: Leuke foto, maar ik denk dat je misschien beter de onderste stoel eraf kan halen. ZO krijg je wat meer evenwicht in je foto. Wat je wel weer mooi doet, is dat je wat op de voorgrond plaatst. Mooie diepte.

Foto 6:opzich wel geinig, maar een nogal saaie compositie. Foto kan misschien wat meer contrast gebruiken.

Foto 7: fijne kleurtjes, fijne diepte weer. Bosje op en mooie plek in de foto geplaatst.

Foto 8: Hmmm, wat minder. Foto oogt wat flets. Lijntjes lopen wel mooi in de hoeken. Ik had liever wat meer druppeltjes scherp gezien.

Nog even over je randje: sorry, maar die vind ik echt bheel erg lelijk Tong uitsteken Ik zou het gewoon houden bij niks, of een minidun zwart randje. Je copyright mag van mij ook wat kleiner Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:29

@Britt90, bedankt voor je commentaar! Ik kan met veel dingen zeker wel wat! Toen ik het copyright erop zette leek het kleiner doordat de afbeelding maar voor 50% weergeven was, volgende keer ga ik dat zeker even anders doen Knipoog. Over het randje ieder zijn mening, volgende keer wordt het weer iets anders Knipoog.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:54

Moderatoropmerking:
Diverse berichten verwijderd. Het verzoek hierbij tot het posten van inhoudelijke berichten waar de TS echt wat aan heeft, of wat van leert. Alleen 'oooh wat mooi' heeft namelijk geen toevoegende waarde. Let er op. Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 14:33

Durft helemaal niemand meer te reageren na de post van Fairie? Bloos

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:18

hele mooie foto's!
Die foto van de kameel was misschien mooier geweest als je 'm van een wat hoger perspectief had kunnen nemen. Maarja dan moet je maar net iets tot je beschikking hebben gehad om op te kunnen gaan staan enz.

Verder vind ik het erg mooie foto's Lachen

Anneroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:30

ik vind het hele mooie fotos maar de kader vind ik niet echt goed uitgekozen

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:32

hele mooie foto's, het enigste wat mij opviel was dat de pelikaan er niet helemaal opstaat er is een klein stukje weg bij zijn staart, het was mooier geweest als die er ook bij sotnd
verder kan ik niks bedenken waar je op kan letten bij de volgende keer

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:17

@suus1991: De staart is weggevallen door het kadertje Knipoog
Verder bedankt voor jullie reacties Lachen!

depaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:58

wooow ik vind ze allemaal heel appart en echt ertg mooi om naar te kijken!:D ga zo door!:D

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:44

Ik vind ze errrug gaaf!
Heb er geen commentaar op, dat zou ik namelijk niet weten Clown

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:19

1. Gewoon heel goed! Mooi die zon achter die boom, goede rechte horizon. Lachen
2. Het idee is leuk, maar ik had zelf gekozen voor ietsje minder bosje. Nagelbijten / Gniffelen Nu is het een beetje te overheersend.
3. Idd jammer van de neus, maar wel mooi licht. Ik had zelf iets meer ruimte aan de onderkant gelaten, maar dat is persoonlijk.
4. Mooi! Jammer van de andere bomen, maar die kun je natuurlijk niet verplaatsen. Knipoog
5. Vind ik een vrij simpel vakantiekiekje. Knipoog
6. Ik mis wat contrast en kleur, verder mooi.
7. Je hebt op het voorste scherpgesteld, was dat de bedoeling? Soms krijg je meer diepte in je foto door op het achterste scherp te stellen.
8. Niet helemaal scherp, wel een leuk idee en een mooie compositie. Ja

Hoop dat je me nu nog aardig vind, want ik heb expres bij alle foto's iets gezocht wat er nog beter aan kon, waardoor je weer beter kunt worden. Knipoog

Tot morgen! Kusje

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 18:13

Bedankt voor je commentaar, Else! Ik vind het helemaal niet erg om zo commentaar te krijgen, want ik kan er zeker veel van leren. Vooral met je commentaar van foto 7 kan ik veel!

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:30

Foto 2 vind ik echt Ontzettend mooi! Kwijl