[tek] Rosita

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

[tek] Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:51

Op stal een paar vriendelijke mensen aangeboden hun paardje te tekenen Lachen
Verder heb ik er weinig over te zeggen, vind hem mooi geworden. plaats uit privacyreden hun foto niet, hun eigendom.
hier de vooruitgang, 3 stappen.

schets:
Afbeelding
(ongeveer 20 min aan gezeten)

Bijna af, alleen nog manen toevoegen:
Afbeelding

En af Lachen :
Afbeelding

Vertel Lachen Ik vind hem mooi geworden, manen zijn iets te statisch, maar ben daar nu eenmaal niet beter in Tong uitsteken het is nu iig al niet meer echt 1 plak, dus in dat opzicht ga ik vooruit Lachen.
Neusje en oogje vind ik super gelukt, en mede daardoor is de tekening mooi denk ik.
Heb bewus wat groffer gewerkt op de hals en borst, omdat het dier een superfijn hoofdje heeft, en ik dit mooi vond zo.

Lachen ik hoop op tips en commentaar Lachen

{edit} zie nu dat in het oortje waar je ''in'' kijkt als het ware meer diepte moet, werkt verder Tong uitsteken

Corellaa

Re: [tek] Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:57

k vind hem weer mooi hoor Lachen
k ben niet zo van de tekenkunsten Knipoog dus heb verder geen tips ofzo Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:01

Mooi hoor je hebt duidelijk een eigen manier van tekenen!
Helemaal top neergezet, vooral die ogen *LOL*

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:04

Super mooi gedaan! Haha!
Enig minpuntje vind ik de voorpluk..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:45

Commentaar wat je zelf geeft klopt inderdaad. De tweede foto vind ik erg gaaf, soort breekbare palomino Lachen Hopen dat je nog wel wat beter wordt in voorpluk en manen, want je tekening verdient het. Erg mooi!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:40

Heel mooi naaltje Haha! Wil je er ook een keer een voor mij maken?:o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 15:55

Fnanne schreef:
Commentaar wat je zelf geeft klopt inderdaad. De tweede foto vind ik erg gaaf, soort breekbare palomino Lachen Hopen dat je nog wel wat beter wordt in voorpluk en manen, want je tekening verdient het. Erg mooi!

fnanne ik weet van jou dat je altijd erg super tekent, ben dan ook echt onder de indruk van je compliment Bloos , maar heb je misschien tips hoe ik die voorpluk en manen fatsoenlijk krijg... vind dat zo moeilijk.. teken zegmaar haartje voor haartje, maar nog wordt het zo 'dood'...

als verder mensen (daarvoor) tips hebben, graag Lachen kan ik altijd gebruiken in een volgende tekening Lachen

bedankt voor de complimentjes allemaal, word er verlegen van Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:57

Ik teken juist niet haartje voor haartje want dan wordt het zo ´getekend´,... Nagelbijten / Gniffelen als je begrijpt wat ik bedoel...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 16:01

Cyntje schreef:
Ik teken juist niet haartje voor haartje want dan wordt het zo ´getekend´,... Nagelbijten / Gniffelen als je begrijpt wat ik bedoel...

maar... hoe komen die strepen dan op papier? Vork zegmaar, euh, '' brede vlakken'' dus ipv 0,5 mm 1,5 mm brede streep zetten? (ik noem maar wat??)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:17

Manen en voorplukken... rampzalig ja Lachen Knipoog
Ik snap precies wat Cyntje bedoelt en ik zal proberen uit te leggen hoe ik het doe:

Als je haartje voor haartje neerzet krijg je een wat statisch geheel, ik teken ook altijd wel afzonderlijke haartjes, maar varieer daarbij met potloood-druk. Sommige haartjes worden dan wat lichter (en smaller) en anderen worden breder en donkerder omdat ik harder druk.
Tevens teken ik ze niet stuk voor stuk maar werk ik wat meer vanuit vlakken. Dus: is een deel donker dan "kleur" ik dat eerst egaal zeg maar, en daarna zet ik de haartjes er overheen. Sommige -lichte- delen omlijn ik alleen maar en daar zet ik vervolgens niet eens wat in....
Verward Euhm... Is het nog te volgen???
In het kort: probeer eens naar de foto te kijken door je wimperharen heen. Dan zie je dat er licht/donker-vlakken in zitten (je ziet niet meer ieder haartje) probeer te werken vanuit die vlakken naar de details toe...

Succes!!! Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 17:42

jaa, er begint wat te dagen Lachen heb ook naar andere tekeningen gekeken (oa jouw profiel fnanne) en ik denk dat ik hem snap, ga dat zeker toepassen op de volgende tekening Lachen bedankt voor de tips!! Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:45

Erg mooi hoor, alleen is er iets, kweet niet wat.. t zal de hoek wel zijn waaronder hij getekend is. o en Veel succes met je onderzoek naar haren tekenen! Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:37

mooi paardje en idd wat Fnanne ook al zegt die 2de foto heeft iets aparts! desalniettemin mag het eindresultaat er ook zijn. Ook vind ik dat zij heel goed het tekenen van haren verwoord heeft Ja