Met een zucht draai ik me nog een keer om. Dat het over is weet ik intussen wel zeker. Het gaat gewoon niet meer tussen hem en mij. Ook al weet ik niet wat er nou precies aan de hand is, wel weet ik dat het tijd is om er een punt achter te zetten. Even trilt mijn telefoon. Met een snelle beweging pak ik hem op en hoop dat het een smsje van hem is. ‘meid, hij is het niet waard. En zeker jou niet! Het is gewoon een gigantische eikel! Ik moest het even tegen je zeggen…’ Terwijl ik een teleurstelling weg slik komt er een glimlach bij me naar boven. Dan begin ik te denken. Is hij dit alles wel waard? Is hij mij wel waard?
Ik doe mijn ogen dicht. Niet dat ik kan slapen, ik wou dat ik dat kon. Maar er spoken zoveel vragen door mijn hoofd. Het is net alsof hij compleet is veranderd. Alsof er een totaal ander persoon in hem zit dan dat ik had gedacht. Moet ik het opgeven? Moet ik hem laten gaan? Of moet ik er voor knokken totdat ik erbij neerval?
Weer trilt mijn telefoon. Mijn hoop dat het van hem is, is intussen verdwenen. ‘Kom op meid! Jij verdiend zoveel beter en dat kun je zeker weten krijgen ook! Ik hoop dat jij je dat ook bedenkt! X Sabi’ Even bedenk ik me dat ik er beter niet met teveel mensen over had kunnen praten. Maar aan de andere kant ben ik zo blij dat ze er nu voor me zijn. Even kijk ik mijn inbox door. Smsjes van hem wis ik. Stuk voor stuk.
Bij een van de laatste smsjes glijdt er een traan over mijn wang. Kwaad bijt ik op mijn lip. Ik wil niet huilen. Dan schiet mij een zin te binnen. ‘Nobody is worth your tears, the one who is, will never make you cry.’ Wie die zin bedacht heeft, heeft helemaal gelijk. Langzaam pak ik mijn telefoon weer. Met trillende handen typ ik een smsje in. Dat het van mij niet meer hoeft. Laf? Misschien wel. Maar ik weet zeker dat als ik ga bellen, dat het dan helemaal misgaat. Morgen verstuur ik het smsje. Klaar om er een punt achter te zetten.
‘Giving up doesn't always mean you're weak.. sometimes it means you're strong enough to let go!!’
Dit heb ik een maand terug geschreven, puur op gevoel en om iets van mij af te schrijven.
Commentaar is natuurlijk welkom, tips natuurlijk ook!
Maar hou het, zoals gewoonlijk, netjes...

Groetjes A_lette