Vraag; Spiegelreflex camera verzekeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Six

Vraag; Spiegelreflex camera verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 18:45

Er zijn hier aardig wat mensen met een spiegelreflex camera.
heb ik gezien *LOL*
Ik ben er nu al een tijdje voor aan het sparen.
Maar hebben jullie 'm laten verzekeren?
Ik wil wél een nederlands model.
En ik bedoel hier niet mee, de spiegelreflex camera's 'a la 200/300 euro'.

liefs.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 04-12-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Mlies

Re: Vraag; Over spiegelreflex camera's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:49

Ja.
Heb even getwijfeld, maar aangezien ik dan erg bang wordt dat er wat mee gebeurd, en 'm dan maar thuis laat liggen, wat ook niet de bedoeling is, toch maar gedaan.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:54

Ja ik heb mijn camera ook laten verzekeren. Dit wouden mijn ouders, omdat ze mij al langer kennen dan vandaag Nagelbijten / Gniffelen
Heb hem nu al langer dan een jaar en er is gelukkig nog niks mee gebeurd.
Verzekeren kun je beter voor de zekerheid doen, tenzij je je camera is laat vallen of word gestolen.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:33

Jep.
Mijn verzekering is trouwens voor alles, ook als ik hem zelf laat vallen of dat hij gestolen wordt. Kost geld, maar okee.. Het is duurder als je het niet doet en er wat gebeurd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:46

Ik heb mijn camera niet verzekerd, maar inmiddels is mijn lens stuk en zit gelukkig nog binnen de garantieperiode. Dus hoop een ander te krijgen, moet een fabrieksfoutje zijn namelijk, waar ik niet veel van gemerkt hebt. Zodra ik een nieuwe heb wil ik wel even kijken voor een verzekering Ja Wel zo handig Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:48

Dan wil ik wel weten welke spiegelreflexcamera 200 a 300 euro kost ? Knipoog

Ik zelf heb mn camera niet laten verzekeren, misschien als dr een leuke collectie lenzen bij zou komen maar vind het voor de rest niet nodig.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:50

Een analoge SLR denk ik?

Ik heb 'm niet laten verzekeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:45

Ik heb de mijne ook niet verzekerd maar denk er wel over om dat te gaan doen als ik een leuke collectie objectieven heb.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 08:59

Ik heb mijn camera niet laten verzekeren, ik wilde het in eerste instantie wel, maar mijn ouders vonden het een beetje veel geld en ook mijn portmonee was al aardig leeg, dus hebben we ervoor gekozen om hem niet te laten verzekeren, vooral ook, omdat als ie getsolen wordt de verzekering dan niets teruggeeft

Wat ook meespeelde was dat mijn moeder al een analoge canon slr heeft en die heeft ze al ruim 15 jaar en daar is nog nooit wat mee gebeurd

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:09

Ik heb em verzekerd, dit ivm de risico's. 30 euro per jaar Lachen

Six

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 16:41

Bedankt allemaal Lachen ik ga 'm toch wél laten verzekeren Ja

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:09

zou ik ook doen! Ja
ik heb twee keer binnen 3/4 jaar gehad dat ik hem gestoten had of laten vallen (rits niet goed dicht, maar niet van heel hoog hoor, 10 cm Knipoog). Beide keren was het zonder kosten te repareren, maar het is voor mij in ieder geval zeker niet onnodig om hem te laten verzekeren. Ik loop er dan ook echt niet mee rond alsof ik 1200 euro bij me heb. Haha! Bloos
Hij is overal tegen verzekerd, diefstal, vallen, enz.
Oja, als je hem met Visa betaald, is hij sowieso al een jaar verzekerd. Lachen

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:10

Ik heb hem ook laten verzekeren. Het kost wat extra, maar dan ben je tenminste zeker dat je gewoon een nieuwe krijgt als er iets mee is! Lachen

Globetje

Re: Vraag; Spiegelreflex camera verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:20

Ik wil mijn digi en lenzen ook graag verzekeren. Kan je dat gewoon bij iedere verzekeraar afsluiten?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:24

Ik heb mijne ook verzekerd (canon eos 350d met 18-200 mm tamron lens), voor 3 jaar. Ik heb nl wel vaker dat spullen ineens uit het niks kapot gaan (computers die raar doen, mijn kodakje dat na driekwart jaar ineens kuren ging vertonen...). En hij is ook verzekerd als hij valt (diefstal geloof ik niet, maar ik laat het ding toch niet ergens liggen; zelfs op school als ik hem in m'n tas heb en er zijn niet zoveel mensen in de klas neem ik m'n cameratas even naar de WC mee... Gestoord) dat scheelt ook weer, hoewel ik hem wel altijd netjes om m'n nek hang en anders zit ie in de fototas. Maar goed, ik ken mezelf, onhandigheid + pech = toch wel een verzekering waard.

Ook wat de man in de winkel mij vertelde telt mee: Analoge toestellen gingen minder vaak stuk, zeggen mensen weleens... Maar nu alles digitaal is maken mensen gewoon zó veel meer foto's. Ik had ook in een maand al meer dan 1000 foto's genomen met mijn nieuwe camera. Bloos Normaal schiet een mens dat met een analoge als ie een beetje doorschiet in een jaar ofzo. Tong uitsteken Vandaar... Als ik hem 3 jaar intensief gebruik en hij gaat binnen die tijd stuk dan word ie gemaakt óf het aankoopbedrag krijg ik terug, (hij is verzekerd tegen het aankoopbedrag) zelfs als dat komt doordat ik hem extreem veel heb gebruikt of - zoals wel vaker bij mij en electronica Gestoord - zonder enige reden... Ja, ik ben blij dat ik hem verzekerd heb, dan kan ik gewoon met plezier hem overal naartoe slepen en veel foto's maken zonder me er zorgen om hoeven te maken wat er gebeurd als hij stuk zou gaan. Lachen

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:08

Kan je mij vertellen waar je hem hebt verzekerd en voor hoeveel ed mag ook per PB natuurlijk Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:00

Ik heb mijn camera ook verzekerd, dubbelop zelfs, bij de Dixons, voor euhm €150 was dat voor 5 jaar geloof ik, en dat is tegen diefstal en 'gewone schade' [Al dan niet door mij veroorzaakt] en bij mn gewone verzekering heb ik hem ook verzekerd, alleen heeft mijn moeder dat geregeld. Lachen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:04

Ik heb mijn EOS 350D niet verzekerd.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:05

Ik heb mijn camera niet verzekerd, ik vind het een hoop gedoe en mocht je camera stuk gaan om welke reden dan ook, is het maar de vraag of de verzekering wel uitkeert.

Wanneer ik een duurdere lens koop en misschien een andere body laat ik het hele pakket misschien wel verzekeren.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:06

Ik heb hem bij de fotozaak zelf laten verzekeren,
was geloof ik maar iets van 50/70 euro ofzo. En dan is hij voor 90% van het aankoopbedrag verzekerd, als ik 'm laat vallen of als ie gejat wordt. Ideaal dus!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:21

Ik heb mijn camera met lenzen ook niet verzekerd. Heb nu al ongeveer 2 jaar een dslr en nog nooit wat mee gehad.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:09

ik heb mijn camera niet verzekerd, maar tis geen spiegelreflex..
maar mijn mp3speler wel..
ik zou zeker hem verzekeren!! het zou je maar gebeuren dat er iets mee mis gaat...

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:41

EEFIETJE schreef:
maar mijn mp3speler wel..

Hoe duur was je mp3 speler dan? Ik kan me niet voorstellen dat je je mp3 speler gaat verzekeren

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:02

Ik heb hem niet verzekerd. Altijd heel voorzichtig met mn spullen. Mijn telefoon heb ik vroeger wel verzekerd gehad, nooit iets mee gebeurd natuurlijk.. Ook mn oude camera nooit een krasje op gehad.
Maarja een paar dagen geleden vond ik de camera op mn bureau, van de vensterbank af gegleden door de harde wind en een raam die niet goed dicht zat Nagelbijten / Gniffelen Klepje van de geheugenkaart afgebroken, die had ik open laten staan..
Toen heb ik gebeld om hem te laten maken, kostte minstens 90 euro!
Nou ja, beetje secondenlijm eraan, zo goed als nieuw, je ziet er niks meer van Clown Maarja ik ben er wel in t vervolg nóg voorzichtiger mee, hij gaat nu altijd netjes terug in de tas!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:04

Mijn ouders hebben de spiegelreflexcamera's niet verzekerd. Een is een oude analoge dus niet nodig, de andere is een digitale spiegelreflex. Misschien gaan we hem toch verzekeren omdat we nu een lens hebben gekocht die erg duur was.