[schil] aquarel dame bij zonsondergang; awaiting the night

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[schil] aquarel dame bij zonsondergang; awaiting the night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:07

Afbeelding

guttegut, ik denk, ook eens zout proberen *wilde dat altijd al eens doen* lekker uitgeschoten ahem. Rolleyes aquarel dus Clown

marjoke

Re: [schil] aquarel dame bij zonsondergang; awaiting the nig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:32

Mooi, maar de stijl van het aquarell vind ik minder. Je hebt het behoorlijk 'dicht' geschilderd. Ik bedoel dat er amper nog papier doorkomt. Bij aquarell moet je naar mijn idee meer wter gebruiken waardoor het geheel veel lichter wordt. Dat is de kunst van het aquarell, dat je door erg veel water toch mooie dingen op paier kan krijgen. Ik vind dit gaan 'aquarell' uitstralen. Ook a overgangen vind ik minder. Gewoon omdat bij aquarell de overgangen vloeiender horen te zijn.
Och hoor mij zeuren... Sorry. Weet je, als dit een acril, een pastel of een olieverf was, had ik het fantastisch gevonden. Maar ach, een mooi sfeerplaatje op papier brengen is voor jou dan weer wel een makkie. Knipoog

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:30

Ben het helemaal eens met marjoke. Ja
Het is en blijft een prachtig werk, maar het materiaal is m.i. niet optimaal gebruikt. Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:43

Ik vind het wel mooi .. fantasy is mijn stijl wel en zeker op zo een manier.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:46

Erg mooi gedaan hoewel ik (echt kneuzen gezeik) de uitdrukking van het gezicht niet helemaal vind passsen bij het ontspannen lichaam

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:52

Toch niet helemaal waar, het is zeer achterhaald dat er bij aquarel wit van het papier te zien moet zijn, dat is bij die boeketten en die mooie zachte aquarels zo, maar ik ken ook zat mensen die hele mooie aquarellen/watercolors maken die dekkend zijn. er is geen juist/onjuist gebruik, dat is het leuke, je mag het gebruiken zoals je zelf wilt. Aquarel mag dekkend zijn of heel transparant, als je er zelf maar tevreden over bent.

voorbeelden van dekkende watercolors: *geen reclame, maar voorbeelden naar willekeurige artiesten*

halloween night van David Irwin

Marja William/ Val Sans Retour

meredith Dillman/pirate rat

Wat jij bedoelt zijn de 'ouderwetse' aquarels:

Belle
Sara Medina Mcloud/ thinking

net als dat mensen met acryl ook heel transparant kunnen werken, kun je met watercolors ook dikker en dunner werken.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:03

Ik ben het er wel mee eens dat er verschillende mogenlijkheden zijn met aquarel en dat je steeds vaker ziet dat aquarel vrij dekkend en bladvullend gebruikt wordt.
Maar kun je me eens uitleggen wat je met dat zout doet, want dat zegt me niks. Verward
Verder creeer je steeds mooie fantasierijke beelden. Ik vraag me af of je alles zo uit je hoofd tovert of dat je eerst collages maakt van `aardse` plaatjes en die vervolgens een fantasylook geeft.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 08:23

hey oneilltje79, dat zout is heel grappig... je maakt de boel eerst in de kleur die je wil, daarna plemp je er gewoon zout overheen, dan laat je de laag drogen, daarna schuif je het zout eraf en uw effect wordt zichtbaar :-D alleen daar ging het bij mij mis:

zout
niets
meer zout
niets
nog meer zout
nog steeds niet
nou dan maar geen zout
na drogen zout eraf
ongelofelijk veel zouteffect ghghggh
Dromen

hier is trouwens een close up van het hoofd, de uitdrukking in de verkleining is namelijk vele malen strenger dan int echt.hier kun je ook het zouteffect beter zien. t zijn nu meer vlokjes geworden, maar je kun t ook hele wolken krijgen met uitlopers...nooit van tevoren te bepalen.

Afbeelding

wat betreft mijn tekeningen, ik verzin meestal iets wat ik wil gaan maken, en tijdens het tekenen komen de fantasy elementjes erbij. die hoorns zijn de laatste toevoeging op deze tekening geweest.
oorspronkelijk had ze ook gelige geite ogen maar dat stond zo knullig

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:35

Apart sfeertje, ik ben het met je eens dat je met materiaal niets "moet". Dat is juist het vrije er van, dat je mag doen wat je wilt Vork Geweldig idee om met dat zout te werken, ik vind het wel een grappig effect geven Ja

Die dip die je begin vorig jaar had is wel weer helemaal over, geloof ik Knipoog ?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 09:17

yay, die dip zijn we helemaal te boven!

tis trouwens op formaat a4 *tikje groter, maar niet in de buurt van a3*

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:55

Wel nee. Het laatste 'ouderwetse' voorbeeld is naar mijn idee gewoon onafgewerkt, en dat bedoel ik helemaal niet. De 'moderne' voorbeelden zijn helemaal niet dichtgeschilderd. Maar je mijn de overgangen op jouw voorbeelden is vergelijken met de overgangen op jouw papier. Bij jou zijn de overgangen hard en niet gelijdelijk. Dat is bij aquarell niet mooi. Bij de voorbeelden die je heeft zijn de overgangen nog steeds erg gelijdelijk. Ook zie je bij de voorbeelden nog veel wat van het papier doorheen de verf. Wat je bij jou schilderij niet hebt.
Niet afkrakend bedoeld hoor.. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:57

Leuk!!!
Hihi nee, gele geiteogen staat hier niet in Tong uitsteken

Leuk effect zeg, dat zout! Wou al zeggen dat ik dat heel gaaf gemaakt vond, maar dat is dus het wonderlijke effect van zout. Leuk! Ja

Verder vind ik hem echt heel erg mooi, hij klopt gewoon! (zie? Ik heb niet altijd wat te zeuren Nagelbijten / Gniffelen Haha! )

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:23

Mysterieus, duister soms die fantasie van jou maar daardoor niet minder mooi. Knap hoe je er iedere keer weer iets origineels van weet te maken.
Aquarel ligt mij niet dus daar kan ik niks over zeggen maar vind deze wel weer heel mooi gedaan.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:26

Erg mooie kleuren heb je gebruikt en weer een mooi geheel
Ja weer een toppie werk SilverStorm!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:13

Super vind ik em weer! Haha!
Geen opmerkingen verder..

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:51

Prachtig! Bloos!
Helemaal goed, niets op aan te merken. Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:05

Maar werkt dat zouteffect alleen bij aquarelverf of kan ik het ook bij andere materialen zo gebruiken?
Ik heb er namelijk al wat ideeen mee, bij een aantal van mn onafgewerkte schilderijen...

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 09:44

poe, geen idee..... k zou zeggen probeer het eens. volgens mij met verdunde acrylverf moet het wel lukken, met olieverf niet en met pastel oid ook niet.

het idee is namelijk dat je op echt nat papier zout gooid, zodat het zout het water absorbeerd *en de verf die er dus in het water zit* waardoor je die kleine grillige vormpjes krijgt. aangezien acryl ook met water verdund kan worden, lijkt me dat dat ook wel te combineren is *gaat zelf ook uitproberen*