[Foto] Van alles.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

[Foto] Van alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:12

Ik ben de laatste maanden bezig met fotografie.
Ik heb helaas niet de beste camera ter beschikking, maar er zitten wel leuke functies op.
Het is een Canon Ixus 50 met 5 megapixel.

Ik wil graag commentaar.
Maar commentaar als:
- de foto's zijn niet scherp
- er zit een ruis op
- enz.
Die zijn al bekend en die kan ik ook echt niet veranderen. (Dan moet ik een betere camera hebben.)
Ik heb nu liever commentaar over de positie enzo.
Ik heb ze ook bewerkt. (Iets meer helder gemaakt, contrast, het grootste gedeelte ruis eruit gehaald enz.)
Zijn ze nu net wat te donker?

Nou, hier de foto's:

1. Afbeelding
Ik heb hier de horizon rechtgetrokken. Is het zo een beetje recht?

2. Afbeelding
Ik vind het jammer dat hij niet helemaal recht is. Maar ik vind het een leuke foto voor bijvoorbeeld een kerstkaart ofzo.

3. Afbeelding
Ik vind het zo jammer dat hier zo'n ruis inzit. Ik krijg het niet verder weg. Maar vind opzich de positie wel erg leuk!

4. Afbeelding
Paddestoel. Ik stoor me aan die groene stukjes aan de zijkant. Maar als ik die weg haal kun je er haast geen paddestoel meer uithalen. En ik heb expres het water erin gefotograveerd. Vond ik erg appart.

5. Afbeelding
Allemaal paddestoelen.

6. Afbeelding
En de bekende zonsondergang. Helaas weer die gigantische ruis.

Dat waren ze!
Commentaar welkom! Graag onderbouwd!

Groetjes!

Babeth

Re: [Foto] Van alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:57

Helemaal niemand??

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:01

Ik vind het hele mooie foto's Lachen Die ruis enzo valt me niet eens zo veel op.

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:09

Ow jawel hoor Vork

1. Doet me helemaal niks. Camera op automatisch, knip, foto van een caravan. Probeer er iets spannends mee te doen. Foto zou denk ik nog iets naar links moeten kantelen om recht te zijn.
2. Goed uitgevoerde foto, aardig gelukt plaatje.
3. Mooie kleuren, leuk gemaakt. Niet echt duidelijk waar de aandacht naartoe moet, het blaadje of het lieveheersbeestje? Zie hem dan liever of echt alleen scherp op lieveheersbeest of de bloem zonder lieveheersbeestje
4. Leuk plaatje, mooie kleuren maar ook niet zo spannend
5. Spreekt me niet zo aan, lijkt (en is het denk ik ook) een foto recht van boven gemaakt met flits.
6. Fijne kleuren, jammer dat je hierbij geen goede camera hebt, dan had het echt een mooi plaatje kunnen zijn.

Over het algemeen vind ik het een te 'gewone' serie plaatjes. Probeer eens wat geks, er worden duizenden zonsondergangen gefotografeerd, zorg dat net die van jou er uitspringt. Gewoon blijven oefenen, dan komt het wel goed Haha!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:13

mooie foto's hoor! ik zie ook geen ruis ofzo!!
foto 1: Wel saai idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:20

1: Vind ik zelf wat saai, centrale compositie en het onderwerp, tja.. probeer gebouwen / huisjes etc eens op een leuke, aparte manier te fotograferen, het lijkt dan al heel anders!
2: Sorry, vind ik eerlijk gezegd ook wat saai. Recht in het midden en niet erg origineel- als kerstkaart zou het dan juist wel weer wat hebben indd Lachen
3: Dat vind ik al een leukere compositie, jammer dat het lieveheersbeestje wat wegvalt (zwart en zwart op elkaar). Met een goeie cam. is dat natuurlijk beter te regelen Lachen
4: Vind ik niet zo mooi, te dichtbij.. het water maakt de kleur wel mooi.
5: Ook niet erg spannend, compositie is weer wat saai.
6: Qua compositie wel erg leuk, indd jammer van je cam, scherp en met de juiste instellingen had dit toch een hele mooie foto geweest. Leuk gedaan hoor!
Ik ga vooral mee met domegra haar laatste opmerking nog, doe eens gek en probeer wat Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:02

Bedankt voor de reacties.
Foto 1 was meer voor mijn vader. Die wilde even een totaalplaatje hebben. Toch vond ik hem wel leuk.

Verder nog iemand?