[FOTO] Rara, wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

[FOTO] Rara, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 16:37

Het is natuurlijk mijn lieve poes die slaapt Lachen Ook nog wat andere foto's. Fotograferen doe ik nog niet zo lang. Ik krijg graag commentaar, mits opbouwend, dus kom maar op please!

1. Spoekie
Afbeelding
2. Dezelfde Spoekie
Afbeelding
3. Meneer Kraai Bloos
Afbeelding

Op het strand;
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Valentinow

Re: [FOTO] Rara, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:40

Bij 2 vindt ik het jaamer dat het oortje er niet helemaal opstaat!
6 vindt ik er echt uitspringen
Een tip: je centrale voorwerp niet zo in het midden zetten! Voor de rest ziet het er echt goed uit!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:40

vind de eerst foto op een egel lijken Lachen

hahah nee mooie foto s maak zelfnooit foto s dus vind het helemaal mooi!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 16:47

Oké super, snelle reacties! Lachen Inderdaad is jammer dat het oortje er niet helemaal op staat, maar heb geen statief en tril nog wel eens dus dat is een vaker voorkomend probleem helaas Lachen Wat bedoel je met niet in het midden? Wat is het effect als je het anders doet dan? Zal binnenkort nog eens gaan.. Bedankt!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:15

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van inhoudelijk en opbouwend commentaar. Reactie verwijderd.

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:00

mooi zeg! vooral foto 7 & 8 vind ik mooi Ja

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:05

Elzepelze schreef:
Oké super, snelle reacties! Lachen Inderdaad is jammer dat het oortje er niet helemaal op staat, maar heb geen statief en tril nog wel eens dus dat is een vaker voorkomend probleem helaas Lachen Wat bedoel je met niet in het midden? Wat is het effect als je het anders doet dan? Zal binnenkort nog eens gaan.. Bedankt!

Ik zal het proberen uit te leggen:
Je sentrale thema staat echt in het midden dit vindt ik nogal snel afgezaagd ja kan eens proberen om je centrale thema wat meer naar links of rechts te zetten en dan meer achtergrond op de foto. Probeer het maar eens geeft een leuk efect Knipoog ! Je moet dan wel opletten dat je geen storende achtergrond hebt!
Mvg

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:01

Spreken me allemaal niet echt aan, maar voor een 'beginner' vind ik het mooie foto's Ja
Niet dat ik er zoveel talent voor heb; bij mij zie je 9 van de 10 keer niet eens wat het is Bloos

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:47

Valentinow schreef:
Ik zal het proberen uit te leggen:
Je sentrale thema staat echt in het midden dit vindt ik nogal snel afgezaagd ja kan eens proberen om je centrale thema wat meer naar links of rechts te zetten en dan meer achtergrond op de foto. Probeer het maar eens geeft een leuk efect Knipoog ! Je moet dan wel opletten dat je geen storende achtergrond hebt!
Mvg

Oké, dank je wel!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:44

Ik heb bij de eerste foto moeten puzzelen wat het is haha, maar ik ben erachter! Ik vind de tweede foto wat overbelicht, en ja.. een beetje saai. Dit omdat het een standaard foto is van een slapende kat. Foto van de haan is leuk, maar komt wat flets over.

Strand foto's vind ik mooi! Ja
Alleen bij zes is de horizon scheef, en stoort het onscherpe in de rechteronderhoek me. Verder mooie lijnen erin!
Foto zeven vind ik echt toppie, mooie rechte horizon, lekker scherp, en dat bootje in de verte maakt het echt af Ja

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 11:47

Haha het is een poes! Maar lijkt inderdaad net een egel. De haan heb ik opnieuw gemaakt want die stoorde mij ook best erg.. De achtergrond zou van mij nog wat waziger mogen maar oké, herkansing;

Afbeelding

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:59

Wat ik als tip kreeg is om je schermpje als een boter-kaas-en-eieren veld in te delen zodat je 9 vlakken krijgt. Bij een a-symetrische object kun je die dan het beste op één van die snijpunten plaatsen, zodat je nog iets mee krijgt van de achtergrond. Vooral bij dieren wordt het plaatje dan meteen een stuk intressanter.

En om je object er duidelijk op te krijgen duw je het knopje half in wacht tot hij zich scherp stelt voordat je door drukt.

Ik vind je foto's er al wel heel erg leuk uitzien!
Vooral de laatste 4 foto's!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 13:14

O dat is inderdaad een handige tip ja! Dat ga ik proberen, ga misschien vanmiddag nog even naar het strand. Dank je!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:26

Ik mis veel scherpte en spanning in de foto's.
Niet te veel flitsen hoor, kan je foto's erg lelijk belichten Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:40

Ja inderdaad he, ik flits nog te vaak.. Dat komt omdat ik dat bij mijn oude fototoestel nog gewend was Lachen Maar de tijd zal het leren! Bedankt iig.