Allereerst koop kleurpotloden van een goed merk. Ik werk met de Coloursoft van Derwent en de Rembrandt Polycolors. Het voordeel van deze potloden is dat je de kleuren heel goed kunt mengen en dus ook verschillende laagjes kunt opbrengen.
Leuke oefeningen zijn om de verschillende kleuren met elkaar te mengen om uit te vinden wat voor kleurschakeringen je krijgt.
Om een vacht te tekenen zou ik nooit met 'rondjes' doen, daarmee doe je de vachtstructuur teniet. Beter is om kleine streepjes te maken in de richting waarin de haren lopen. Als het om een zacht zomervelletje gaat is het 'echter' om wat egaler in te kleuren (ook dit kan heel goed in verschillende lagen) maar wel nog steeds in de richting waarin de haren vallen. Kijk ook goed naar de kleuren die je ziet... ik bedoel dus echt goed kijken, meestal is zwart niet alleen zwart maar zit er een mengeling in van o.a. blauwige tinten en paars misschien? Hetzelfde geldt voor roodbruin etc.
Je hebt hier een heel leuk begin gemaakt ik zou zeggen ga lekker wat experimenteren ermee
Gr. Lon