Schilderen, Kleuren mengen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Schilderen, Kleuren mengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:38

Ik ben begonnen om wat met acrylverf te experimenteren. Nu heb ik dus nog niet zoveel kleuren en vroeg ik me af hoe je bepaalde kleuren zelf mengt. Blauw en geel wordt groen, rood en blauw paars. Zo ver kom ik nog wel Haha! Maar nu heb ik bruin nodig en hoe ik dat krijg weet ik eigenlijk niet... Dus ik dacht, voordat ik al m'n verf verpest vraag ik het even op bokt. Dus wie kan mij vertellen hoe ik bruin krijg uit: rood, blauw, geel, groen, zwart en wit?

Andere handige tips ed zijn zeker welkom!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-11-06 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ik heb even de tag weg gehaald. die gebruik je alleen als je iets wilt laten zien. :)

Volkoren

Re: Schilderen, Kleuren mengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:18

bruin = rood/geel/groen Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:22

Bedankt!! Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:23

Offtopic: Jij hebt trouwens wel onwijs gave tekeningen in je profiel staan!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:45

thanx.. Haha!

Met verf ed. ben ik zelf nog niet zo goed op weg.. Volgens mij wordt rood en groen ook bruin.. en dmv geel lichter..

Ben nu met pastel ruzie aan het maken.. Haha!

Ergens in crea bea staat een centraal topic met tips voor tekenaars.. maar die kan inmiddels wel weer wat weggezakt zijn..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:49

Dat topic heb ik idd wel eens langs zien komen. Zal het eens opzoeken, bedankt voor de tip!

Ik heb wel eens wat met gewone potloden van verschillende hardheden getekent, maar dat is bij mij niet zo'n succes. Ik ga zitten pielen tot elk lijntje op de goede plek staat en ben het dan snel zat en maak niks af. Hiermee wordt ik gedwongen om minder precies te werken en dat werkt geloof ik wel, haha. Ik dacht altijd dat het onwijs veel moeilijker was om met kleuren te werken, maar dat valt me alles mee. Het is even wennen en prutsen, maar hier bereik ik nu al meer mee dan al die potloodtekeningen hiervoor Clown

Ik heb hier ook nog wat pastelpotloden liggen, maar heb niet van die krijtjes. Moet ik ook maar eens halen, heb nu de smaak te pakken

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:07

met verf wil ik net zo precies werken als met potlood.. zelfde geldt voor pastel.. Vandaar die ruzie die we hebben.. Ben eerlijk gezegd ook op te klein formaat begonnen.. maar vind t zonde om te stoppen Haha!

als je eenmaal de smaak te pakken hebt vooral doorgaan Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:22

ja idd Ja

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:04

Wit met een heel klein beetje bruin wordt voor mij huidskleur... Voor de rest goed experimenteren, dan onthoud je het beste Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 12:16

Mirkim schreef:
Wit met een heel klein beetje bruin wordt voor mij huidskleur... Voor de rest goed experimenteren, dan onthoud je het beste Lachen

Haha, dan wil het bij mij ook nog wel eens gebeuren dat ik op de één of andere manier een onwijs gave kleur heb gekregen waarvan ik geen flauw idee meer heb hoe ik dat heb gedaan Schijnheilig