[Tek] Pascha, de Haflinger van Samanta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Pascha, de Haflinger van Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:04

Ik geloof dat ik wat met Haflingers heb, want mijn vorige Haf was ook best lekker gelukt al zeg ik het zelf Clown Deze keer de Haf van een stalgenootje, extra lastig omdat ik Pascha zelf dus ook ken. Maar ik moet zeggen dat ik haar aardig goed gelukt vind, ze heeft wel de uitstraling van de echte Pascha al zeg ik het zelf! Nou is het natuurlijk nog afwachten wat Samanta er zelf van vindt Knipoog

Commentaar: oren zijn iets te klein in verhouding tot het hoofd. En ja, de scanner liet veel details wegvallen, heb proberen te redden wat er te redden viel maar die witte vlakken zijn over het algemeen veel gedetailleerder en meer ingekleurd. Ook de manen zijn veel beter zichtbaar op het origineel maar ik kreeg het gewoon niet beter helaas...

Deze tekening is gemaakt op A4-papier met een iets grove korrel, met 4H tot 6B potloden vanaf een echte foto, die ik hierbij gescand heb. Opbouwende kritiek is welkom Lachen

Met enigszins gepaste trots presenteer ik u: Pascha! Haflinger van stal, en eentje waarvan ik vind dat ie toch wel errug goed gelukt is! Ja Alleen de oortjes zijn wat klein in verhouding naar het hoofd, en ja, de echte tekening heeft meer details, stomme scanner Clown

Afbeelding

Afbeelding

Xx_Marleen

Re: [Tek] Pascha, de Haflinger van Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:06

Wauw ik vind hem erg goed gelukt. Lijkt me super als je het zo goed kunt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:48

Je hebt hem idd mooi getekend, enige minpuntje is-denk ik, ik ken het beest niet in het echt- dat zn snoet wat te lang is.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:50

Vind het een hele mooie tekening!
Alleen wat ik jammer vind is dat de tekening niet op de foto lijkt, ik zou het paard van de tekening niet herkennen als die van op de foto.. ( Of zie ik dat nou verkeerd Nagelbijten / Gniffelen )

Maar zoals ik al zei; De tekening is mooi Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:08

drowning schreef:
Vind het een hele mooie tekening!
Alleen wat ik jammer vind is dat de tekening niet op de foto lijkt, ik zou het paard van de tekening niet herkennen als die van op de foto.. ( Of zie ik dat nou verkeerd Nagelbijten / Gniffelen )

Maar zoals ik al zei; De tekening is mooi Haha!

Ben ik het eigenlijk niet mee eens, hoewel ik wel je punt snap Lachen Moeilijke is dat het een vrij kleine foto is, dus snap dat dat moeilijk te zien is. Bovendien is er veel kleur weggevallen door de scan, dus dat scheelt ook alweer. Maar als ik het origineel vergelijk met de foto, vind ik hem zeker wel lijken Lachen En nog belangrijker, vind hem ook wel lijken op het echte paard!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:11

ik vind hem gaaf gelukt!
Prachtige blik in de ogen Lachen
Hoop dat al je haflingertekeningen zo mooi worden Knipoog

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:19

MissToseland schreef:
ik vind hem gaaf gelukt!
Prachtige blik in de ogen Lachen
Hoop dat al je haflingertekeningen zo mooi worden Knipoog

Dank je wel! Jij bent nu aan de beurt dus wie weet Knipoog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:08

Wouw ik vind hem erg mooi!
Ik zie er hier en daar wel wat aan, amar ik weet neit hoe ik het uit moet leggen, ik zal het even proberen Tong uitsteken
Bij de borts heb je een beetje rond getekend en dat vind ik niet zo mooi, omdat het lange lijnen zijn

Nagelbijten / Gniffelen hoop dat je het snapt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:40

ziet er heel netjes uit.
Over het scannen... ik dacht altijd dat ik met alleen een digi 'gehandicapt' was maar inmiddels is mijn ervaring dat met de digi som de tekenngen wat donker zijn maar je heb niet zoveel verlies van details. Ik denk dat het scannen deze tekening geen recht doet

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 10:13

Nevony schreef:
Wouw ik vind hem erg mooi!
Ik zie er hier en daar wel wat aan, amar ik weet neit hoe ik het uit moet leggen, ik zal het even proberen Tong uitsteken
Bij de borts heb je een beetje rond getekend en dat vind ik niet zo mooi, omdat het lange lijnen zijn

Nagelbijten / Gniffelen hoop dat je het snapt

Denk dat ik weet wat je bedoeld ja, ik ben ook erg aan het stoeien geweest met die borst en heb zelfs overwogen om hem weg te laten, maar dat durfde ik dan ook weer niet Clown Uit eerdere ervaringen heb ik gemerkt dat sommige schaduwen storend waren dus ik wilde proberen om die slagschaduw weg te laten, maar misschien had ik dat toch beter kunnen doen en alles iets donkerder kunnen maken Lachen

Bedankt voor de reacties verder! Lachen En ik ga volgende keer wel eens kijken wat het beste resultaat geeft, scannen of fotograferen Lachen Tekening ligt nu op stal dus kan hem niet meer fotograferen helaas.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:53

Oeh, erg mooi! Ja

De haf heeft heel veel uitstraling van je gekregen, met de mooie details (oogje, neusjes, oortjes) maakt het een heel indrukwekkende tekening Wow! .

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 10:01

Naomi21 schreef:
Oeh, erg mooi! Ja

De haf heeft heel veel uitstraling van je gekregen, met de mooie details (oogje, neusjes, oortjes) maakt het een heel indrukwekkende tekening Wow! .

Dank je wel Bloos