[Tek] Mijn lievenling en pennypaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

[Tek] Mijn lievenling en pennypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:27

Haha! Jaaaah ik heb eindelijk eraan gewaagd om me lievenlingsknollie van de manege na te tekenen. Het is een friesxfjord en gemaakt met pastelpotloden. Vindt het zelf echt helemaal tjimke Ja gemaakt dus met pastelpotloden en ongeveer A4 formaat

Kleine versie
Afbeelding
Groter versie met voorbeeld foto ernaast
http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_2136e.jpg

Clown Noujah een pennypaard, misschien een beetje Lachen Iedergeval het is dus een steigerende knollie gemaakt naar een voorbeeld foto voor de verhoudingen en schaduwen. Voor de rest eigen invulling aan geven omdat het toch maar een oefening is met pastelpotloden Lachen Hierbij ook A4 formaat

Kleine versie
Afbeelding
Groter versie
http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_2145.jpg

Lachen Tips enz zijn welkom
Kusje Eveline

Naomi21

Re: [Tek] Mijn lievenling en pennypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:53

Ja, je gaat vooruit! OK dan!
En snel ook, stikke knap Ja !

Wat ik nog een beetje mis is de diepte in je tekeningen Lachen .
Ik denk dat als je de kleuren wat voller naar voren laat komen, dat die diepte al heel snel vooruit zal gaan.
Bijv het 1e paardje, die heeft een heel vloeiende welving boven/achter t oogje, terwijl dit op de tekening nog vrij vlak is. Zoiets geeft n paard wel n heel speciale uitstraling mee Lachen .
Ik weet niet of je veegt? Ander zou ik dat proberen te laten/minder te doen.
Met wat meer laagjes (ook weer niet teveel) kun je de kleuren aanzetten, en dan springen alle bollingen/kuiltjes/aders zo van je tekeningen af Ja .

Steigerend paardje ziet er ook al leuk uit. Ben nu wel heel benieuwd wat je nog allemaal meer gaat maken Vork .

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:25

Lachen Dankje, ben blij dat ik nu zelf ook resultaat zie en het een beetje mooi kan vinden zonder te denken van verdorie dat is fout en dat hoort niet.
Dus je bedoelt wat meer kleur gebruik? Zodat je wat meer verschil ziet?
Ik doe het idd uitvegen met z'on doezelaar, maar niet altijd met mijn derde laagje ofzoiets hoeft het al wat minder. Ook doe ik niet meer tussendoor fixeren, dat deed ik me eerste 2 tekeningen wel (paardje holly en nog eentje) maar heb gemerkt dat het zonder veel fijner is Ja
Adertjes enz vindt ik nog onzettend moeilijk, heb het geprobeerd bij het bovenste paardje wel wat meer te doen maar nog steeds ziet het er vaak wat raar uit.
Ja Hte volgende wat ik nu ga tekenen is een veulentje met zwart en witte vlekken Vork een uitdaging dus voor mij. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:52

Iwan_Fjord schreef:
Dus je bedoelt wat meer kleur gebruik? Zodat je wat meer verschil ziet?

Ook Ja .
Maar je kleuren zouden ook "voller" zijn als je minder veegt Lachen .
Met "vollere" kleuren krijg je meer contrasten en meer diepte.
Ik veeg zelf eigenlijk zo goed als niet, maar wel/niet vegen is toch wat afhankelijk van je eigen stijl en smaak. Ik zou gewoon uitproberen wat je t beste bevalt.
Ik vind colourshapers (gebruik google om ze te vinden) fijner dan de doezelaartjes, die zijn zachter en vegen je krijt niet zo snel van je papier af. Lachen

Met fixatief heb ik eigk helemaal geen ervaring, ik moet altijd zo niezen van dat vieze spul Bloos Cool .
Bont veulentje klinkt leuk! Vork

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:39

Wow! Dat paard op die foto, wat een gave kruising Haha!
hij is het ook echt op die tekening. Ja
Ik zou er toch nog wat in door werken met extra lagen. In de gele gedeelten stukjes met een ander geel erin, in de bruine gedeelten stukken in een net andere tint bruin etc.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 08:33

Naomi21 schreef:
Ook Ja .
Maar je kleuren zouden ook "voller" zijn als je minder veegt Lachen .
Met "vollere" kleuren krijg je meer contrasten en meer diepte.
Ik veeg zelf eigenlijk zo goed als niet, maar wel/niet vegen is toch wat afhankelijk van je eigen stijl en smaak. Ik zou gewoon uitproberen wat je t beste bevalt.
Ik vind colourshapers (gebruik google om ze te vinden) fijner dan de doezelaartjes, die zijn zachter en vegen je krijt niet zo snel van je papier af. Lachen

Met fixatief heb ik eigk helemaal geen ervaring, ik moet altijd zo niezen van dat vieze spul Bloos Cool .
Bont veulentje klinkt leuk! Vork

Lachen Die dingen zien er goed uit, Bloos wel een beetje duur. Ik ga het eens proberen om wat minder te vegen, Haha! misschien bevalt het wel helemaal en heb ik weer een nieuwe techniek erbij.
Idd dat fixatie spul is erg smerig Vork mams is ook altijd erg blij als ik het weer heb gebruikt hahaha.

oneilltje79 schreef:
Wow! Dat paard op die foto, wat een gave kruising Haha!
hij is het ook echt op die tekening. Ja
Ik zou er toch nog wat in door werken met extra lagen. In de gele gedeelten stukjes met een ander geel erin, in de bruine gedeelten stukken in een net andere tint bruin etc.

Haha! Jaaah tjimmie is cool, heb tot nu toe een paar fjordxfriesen gezien die heel erg op hem leken Lachen Maar hij blijft natuurlijk het mooiste Knipoog
Bloos Ben meestal al blij als ik de goede tint heb gevonden laat staan er nog een tint doorheen te gooien. Maar een goede tip Ja ik ga binnekort ( Clown noujah sinterklaas waarschijnlijk) een paar nieuwe kleuren erbij kopen. Tot nu toe heb ik namelijk maar een roodbruin,geelbruin,donkerbruin liggen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:57

Ik vind dat je echt ontzettend vooruitgaat Lachen Vooral bij de hals vind ik het kleur gebruik erg mooi.
Wat Naomie zegt vind ik ook, de kleuren spatten nog niet echt van het papier af. (al heb ik weinig ervaring met pastel,)

Paardje vind ik trouwens ook erg leuk. (fjord-mixjes zijn leuk Lachen )

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 12:05

Fenn schreef:
Ik vind dat je echt ontzettend vooruitgaat Lachen Vooral bij de hals vind ik het kleur gebruik erg mooi.
Wat Naomie zegt vind ik ook, de kleuren spatten nog niet echt van het papier af. (al heb ik weinig ervaring met pastel,)

Paardje vind ik trouwens ook erg leuk. (fjord-mixjes zijn leuk Lachen )

Haha! Ben zelf ook fan van de fjord mixjes, we hebben geloof ik ook nog een pony rasxfjord ook al z'on schatje Lachen
Bloos Zelf vond ik de hals juist wat minder hahah.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 06:24

Heey, je wilde een tekening voor mij maken hè?
Daar ben ik je al super dankbaar voor. Lachen

Ik wil wel nog even wat zeggen over je tekeningen;
De eerste tekening, vind ik écht heel mooi. Knap gedaan hoor, complimenten.
Hij lijkt niet heel erg op de foto, maar het is wel een mooie tekening.

De tweede spreekt me meer aan vanwege de houding van het paard. Naar beneden word 'ie een beetje te grijzig naar mijn mening.
Je zou de lijnen van zijn schouder bijvoorbeeld iets scherper kunnen tekenen. Ja

Ga zo door! Pling

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:15

Ja jep was ik, dacht dat je er overheen had gelezen in het centralen topic Lachen maar je hebt hem wel gezien. Knipoog
Lachen Dankje voor je complimentjes en het commentaar, de kleuren van de tweede vindt ik zelf ook wat minder voornamelijk omdat ik niet zo onzettend veel kleurtinten heb gebruikt.