[vraag] Het klaar maken van je paard voor fotoshoot!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirte

[vraag] Het klaar maken van je paard voor fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:39

Ik weet niet of er al een topic bestaat maar ik heb gezocht en geen resultaat gevonden.

Hierbij heb ik een vraag:
Wie heeft er tips bij het mooi maken van je paard voor de fotoshoot

Ik hoop dat er een aantal tips zijn die andere mensen kunnen helpen voor de fotoshoot`s.

(heeft er iemand ervaring met 'baby' olie? want daar kan je paard erg mooi van glimmen heb ik een keer gelezen, ik hoor het graag)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [vraag] Het klaar maken van je paard voor fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:45

Met schapewol gaat je paard glimmen. Ik zou de avond van te voren zijn staart vlechten en er glansspray indoen. Als je knotjes in zijn manen doet komt zijn nek mooi uit, maar als je paard lange manen heeft zou ik de avond ervoor vlechten indoen en die er vlakvoor uit halen. Verder idd goed poetsen en glansspray op hem spuiten. Je kan ook zijn hoeven doen. Wij doen er op stal altijd zwart teer of iets dergelijks op, het is geen teer geloof ik maar ik weet niet meer hoe het heet. Wij gebruiken ook paarden make up maar dat vindt je misschien wat te ver gaan. Je kan ook als je het mooi vindt al het overtollig haar rond de neus en lippen wegscheren. Ik help op een westernstal en daar moeten de paarden voor de 'halter' er super uitzien maar dat kan jij misschien wat te 'over done' vinden. Succes ermee!!! Laat je de foto's ook op Bokt zien? Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:27

Goed poetsen, alle stof eruit, daarna met schapenwol eroverheen. Gaat die extra van glimmen. Een paar uur (of de dag) vantevoren, staart wassen, uitpluizen en dan 3 vlechten en die 3 vlechten weer in 1. Verder vlak voor de shoot, vaseline rond de neus en ogen smeren. Je kunt nog z'n oren uitknippen, snorharen bijknippen enz. Zorgen dat de oogjes schoon zijn. Lachen
Witte voetjes eventueel wassen.

En niet vergeten dat je ook je hoofdstel bijvoorbeeld netjes moet maken. Knipoog

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:34

Bedankt voor jullie tips Knipoog
Dit is ook erg handig voor mensen die binnekort een shoot hebben om gewoon handige tips te gebruiken bij het voorbereiden..

Nog meer mensen tips?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:40

neus en ogen opmaken met babyolie (wel rond de ogen he Clown dus niet in het ook gaan smeren)

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 11:38

Bedankt voor je tip!
De foto`s komen zeker op bokt te staan Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:17

En zorgen voor een goede omgeving. (geen drukte op de achtergrond, en een rustige plek)
En een mooi hoofdstel + evt een halstertouw met ketting, longeerlijn voldoet ook.

Verder kan de fotografe zelf jou wel vertellen wat hij/zij het liefste heeft. Lachen

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:32

ja klopt zelf geef ik ook een aantal fotoshoot.. maar dit topic was eigenlijk bedoeld voor mensen die binnekort een fotoshoot hebben en zo wat tips te krijgen! Maar iedereen bedankt Knipoog