[Fabeltje] Het groen met geel gestipte varkentje, Pipsie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

[Fabeltje] Het groen met geel gestipte varkentje, Pipsie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:50

Hallo! Haha!

Ik heb voor een vriendin een fabeltje geschreven over een varkentje. Vork
Ik vind het zo leuk geworden dat ik het wel boktwaardig vind, tis vooral grappig. Knipoog
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, en erom kunnen lachen. Haha!

Citaat:
Er was eens een varkentje. Hij heette Pipsie. Alleen Pipsie was niet zoals alle andere varkens, nee. Pipsie was niet roze, maar knalgroen met gele stippen! Een heel bijzonder varkentje dus. Helaas waren er een hoop pestkopjes tussen de varkens in de familiestal, en werd hij er altijd mee geplaagt. Vooral Bonzo, een roze, dikke big was altijd erg gemeen. Op een dag, toen Pipsie weer eens gepest was door Bonzo en zijn maatjes, zat hij stilletjes in een hoekje te huilen. "Waarom ben ik geen gewone big?" snikte hij verdrietig. "Ik wil niet groen zijn maar ROZE! Ik wil niet GROEN zijn maar ROZE! Ik wil niet GROEN zijn maar ROZE!" knorde hij hartverscheurend.
Opeens verscheen er een fel licht. Van schrik stopte Pipsie met huilen. In het licht verscheen een tenger meisje. 'Wiehiewie ben jij?' knorde hij verschrikt. "Ik ben de varkentjesfee," glimlachte het meisje, die een fee bleek te zijn. "Ik vervul de wensen van zielige varkentjes, zoals jij! Pipsie keek haar verbaasd aan. Meende ze dat? Kon zij hem roze maken? "Kan je mij roze maken, varkentjesfee?"fluisterde hij verlegen.Ze keek hem lief aan. "Natuurlijk kan ik dat," lachte ze. "Wil je dat graag? Wil je niet liever uniek zijn?"Pipsie schudde beslist zijn hoofd. "Uniek zijn is vreselijk, iedereen pest me. Ik wil hetzelfde zijn als iedereen, dan zullen ze vast ophouden." knikte hij.De varkentjesfee keek hem onzeker aan. "Weet je het écht zeker? Uniek zijn is zo slecht nog niet!""Ja, ik weet het zeker. Liever doorsnee dan uniek."De varkentjesfee maakte een grote zwaai met haar toverstafje en zong het versje: "Alle krachten boven ons, zorg dat dit biggetje roze wordt! Alle engelen in de hemel, help ons van dat groen met geel af te komen! Liefde heerst, en haat verdwijnt. Zon help ons en zorg dat je zonnenstralen dit biggetje roze schijnt! Als de zon weer opkomt, is dit biggetje roze en rond!" Pipsie keek haar bewonderend aan. Wat zou er nu gebeuren? Plotseling verscheen er een groot licht. Een oorverdovende knal schuurde door zijn oren. Angstig kneep Pipsie zijn oogjes dicht. "Kijk maar Pipsie. Er is niks aan de hand" fluisterde varkentjesfee geruststellend. Langzaam opende Pipsie zijn oogjes. Er was inderdaad niks aan de hand, alles zag er normaal uit. Nieuwsgierig liet hij zijn blik over zijn huidje vallen. Er was niks veranderd! Verdrietig plofte hij op de grond. "Wat is er nou, kleine big? Ik laat je wens uitkomen, en je bent nog niet blij?" zei de Varkentjesfee. Boos keek Pipsie haar aan. "Kijk dan naar me! Ik ben nog steeds groen met geel!" schreeuwde hij. Er verscheen een glimlach op de fee haar gezicht. "Waarom lach je nou!" knorde Pipsie boos. "Heb je niet naar mijn rijmpje geluisterd? Als de zon weer opkomt, ben jij roze. Nu nog niet!" lachte ze."Oooh," zuchtte Pipsie. Hij trippelde vrolijk een rondje door de stal. De varkentjesfee stopte haar stafje in haar zak. "Ik moet nu weer gaan, want de zon komt bijna op. Als je verdrietig ben, roep dan 3 keer waarom dan kom ik je helpen, okee?" Pipsie knikte. "Dag lieve varkentjesfee!" riep hij haar toe toen ze naar boven vloog. "Dag lieve Pipsie. Veel geluk!"Al snel verdween de fee in de duisternis. Pipsie zuchtte gelukkig. Morgen was hij roze! Eindelijk gewoon! Tevreden kroop hij naast zijn broertjes en zusjes. Eerst even slapen....
"Pipsie?" knorde een big verbaasd. "Is dat Pipsie?" schreeuwde hij door het familiestalletje. Slaperig keek Pipsie op. Wat was er aan de hand? Boven hem zag hij Tommy staan, zijn broertje. "Ja natuurlijk ben ik Pipsie, wat dacht jij...?" Plotseling realiseerde hij zich de nacht. De varkentjesfee.. roze... Opgewonden keek hij naar zijn huidje. ROZE! "IK BEN ROZE!" krijste hij blij. Vol blijdschap sprong hij uit het stro en liep zelfverzekerd door de stal. Ik ben Pipsy, en ik ben ROZE!, dacht hij trots. Plotseling stond Bonzo voor hem. Even wilde hij angstig wegduiken, maar realiseerde zich weer dat hij nu roze was. ROZE! Uitdagend bleef de kleine big staan. "Wat is er met jou gebeurd?" knorde Bonzo verbaasd.Trots vertelde Pipsie hem het hele verhaal. Ongelovig staarde Bonzo hem aan tijdens het vertellen. Na het vertellen keek Pipsie hem stoer aan. Zo daar had hij niet van terug. "HOE KON JE DAT NOU DOEN!" krijste Bonzo. Pipsie keek hem verbaasd aan. "Jij was uniek. Jij was mooi, en stoer met groen. Roze is een méisjeskleur. Ik wou dat ik jou was!" knorde hij. Pipsie staarde hem met open mond aan. "Waarom pestte jij me dan altijd? Als je het zo mooi vond? Ik vind dat helemaal niet lief van jou!" Bonzo keek hem beschaamd aan. "Ik was jaloers.. en bang dat al mijn varkensvriendjes jou leuker zouden vinden.. daarom pestte ik je. Sorry!" Bonzo keek verdrietig naar beneden. Pipsie keek hem medelijdend aan. "Nouja, als je er van geleerd hebt... dan kunnen we misschien vriendjes worden? ALLEEN! Dan moet jij mij helpen weer groen met gele stippen te worden!" knorde Pipsie. Bonzo keek hem vrolijk aan. "Als die fee zo lief was, wil ze je vast toch wel helpen om weer te worden zoals je was? Toch?" Pipsie knikte instemmend. "Ik wil niet ROZE zijn maar GROEN MET GELE STIPPEN! Ik wil niet ROZE zijn maar GROEN MET GELE STIPPEN! Ik wil niet ROZE zijn maar GROEN MET GELE STIPPEN!" krijste hij met een verdrietig stemmetje.Weer verscheen een fel licht. Langzaam vescheen ook de varkentjesfee zelf. "Zo." grinnikte ze. "Toch van gedachte veranderd? Uniek zijn is zo slecht nog niet hè?" Pipsie keek haar beschaamd aan. "U had gelijk. Ik moet blij zijn met mezelf. Pipsie is niet roze, maar groen met gele stippen. Dat is wie ik ben, en dat is wie ik wil zijn." De varkentjesfee keek hem goedkeurend aan. "Het maakt niet uit, kleine big. Je hebt ervan geleerd, en dat is het belangrijkste." Pipsie keek haar vrolijk aan. Alles kwam goed! De fee begon weer haar versje te zingen: "Alle krachten boven ons, zorg dat dit biggetje groen met gele stippen wordt! Alle engelen in de hemel, help ons van dat roze af te komen! Liefde heerst, en haat verdwijnt. Zon help ons en zorg dat je zonnenstralen dit biggetje groen met gele stippen schijnt! Als de zon weer opkomt, is dit biggetje groen met gele stippen, o zo rond!" Nu was Pipsie niet bang, en liet het op zich afkomen. Het kwam goed, het kwam GOED!, galmde er door zijn hoofd.Hij was zo bezig met zijn gedachte, dat hij niet merkte dat zijn kleur al veranderd was. "Pipsie?" vroeg de varkentjesfee. "Ja?" riep hij blij. "Kijk eens naar je huidje!" grinnikte ze. Verbaasd keek hij naar zijn huid. GROEN MET GELE STIPPEN! Pipsie krijste van geluk. "Dank u varkentjesfee, ik vind u lief!" zei hij dankbaar. De varkentjesfee keek tevreden. "Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt Pipsie. Maar onthoudt: Zelfs de beste uil bezorgd weleens iets verkeerds. Iedereen maakt fouten! En dat geeft helemaal niks!" Pipsie keek haar lief aan. "Dag lieve fee, bedankt, ik zal het onthouden!" De varkentjesfee vloog langzaam weg. "Dag lieve Pipsie. Mooie groene gestipte big!" Tevreden keek Pipsie haar na. Hij was eindelijk blij met zichzelf!

Reacties, opmerkingen, tips, alles is welkom! Haha!

Daisies

Re: [Fabeltje] Het groen met geel gestipte varkentje, Pipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:32

hahahaha Haha!

Géweldig. *LOL*

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:35

Liieeehiieeef Lovers
Ah Marissa ik vind jou zo goed hè Haha!
Echt onwijs Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:37

haha keol Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:39

Hahaha Maris you have sparkles in your brain. Haha!
Geweldig!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:42

Geweldig Maris! Je bent goehoeed. Haha!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:51

ahah geweldig
wat liehief ik wil een grone met gele big haha

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 21:05

Dankjullie. Haha!

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:51

MarissaBoerenkool Vork

Leuk bedacht, jij met je grote fantasie

Moet je morgen weer rijden? Ik kom miss wel even kijken

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:52

Ik ga 'm straks lezen, moet zo gauw weg, en ik wil het liever lezen als ik rustig zit Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:05

Haha hij is leuheuk! Lachen
Alleen, "er was eens" hoort bij een sprookje, toch?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:15

Hahaha.. Haha! Hij is echt heel leuk verzonnen Haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:17

haha leuk bedacht Tong uitsteken hoe kom je erbij

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:26

Hahaha wat leuk! Hoe krijg je het verzonnen.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:39

Leuk verhaaltje Knipoog

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:06

Wat een grappig fabeltje Haha! Leuk verzonnen hoor! Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:47

haah gewledig voor zo'n fabeltje. Die is wel wat voor mijne kleine nichtje Knipoog

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:20

Aaagh, wat een superschattig verhaal Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:55

Stuur het naar een uitgever voor een kort kartonnen peuterboekje! Haha!

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:14

hmm, ik vind het iets tegenvallen, leuk bedacht, maar met iets om te lachen, verwachtte ik iets meer , sorry.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:28

Ik vind het wel een leuk verhaaltje!!
Heel leuk bedacht!! *LOL*

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:11

wat origineel bedacht Haha!
snap niet hoe je er bent opgekomen Haha!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:14

Ik ben een fantasierijk persoon Ja

Dankjullie! Haha!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:14

mmmarieke schreef:
hmm, ik vind het iets tegenvallen, leuk bedacht, maar met iets om te lachen, verwachtte ik iets meer , sorry.

Okee, jammer dat je het zo opvat. Lachen