[ART] Verschillende posters.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[ART] Verschillende posters.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 18:37

Ik doe de opleiding Communicatie. Daar moet je o.a. zogenaamde communicatiemiddelen maken zoals een poster, flyer, affiche enzovoort. Voor verschillende projecten heb ik al zo'n communicatiemiddel moeten maken. Dat is 2 keer een poster geworden.
Één voor Knorr Vie, een gezond groente- en fruitdrankje en één voor het project 'Alcohol in sportkantines'. Bij deze laatste moest je een communicatiemiddel maken dat gespitst was op een probleem binnen een (zelf te kiezen) sportvereniging.

Communicatiemiddel 1
Dit is een poster voor een nieuw product van Knorr Vie, namelijk een gezond groente- en fruitijsje voor kinderen van 5 - 11 jaar. De poster is gericht op de ouders, want die moeten het uiteindelijk kopen. Het ijsje heeft de naam Vitastick gekregen.
Er is gekozen voor fleurige kleuren. Groente en fruit heeft vrolijke kleuren zoals oranje, rood, geel, groen enzovoort. De groentefruitstroom naar het ijsje toe is om aan te tonen dat er, juist ja, groente en fruit inzit. Het ijsje zelf heeft ook fleurige kleurtjes gekregen, omdat kinderen hiervan houden.
In het ijsje zelf zitten overigens geen kunstmatige geur-, kleur- of smaakstoffen.

De poster:
Afbeelding

Communicatiemiddel 2
Deze poster is gemaakt voor een voetbalvereniging. Het ging hier om 'alcohol in sportkantines'. De bedoeling was om een communicatiemiddel te ontwikkelen voor een gesignaleerd probleem bij een (zelf te kiezen) sportvereniging. Doelgroep: bezoekers van de sportkantine.
In iedere sport wordt er gesproken over tactiek en praat men na over een wedstrijd. Dat is ook eigenlijk de boodschap van deze poster: eerst denken dan doen. Met andere woorden: gezellig wat drinken na de wedstrijd is oke, maar doe het met mate.
De achtergrond is zwart, omdat dit het grootst mogelijke contrast met wit en rood is (rood = gevaar). Het lettertype is duidelijk en goed leesbaar. De kopregel is heel kort gehouden om ervoor te zorgen dat de tekst snel en goed te lezen is. In enkele seconden moet de boodschap duidelijk zijn. Een poster wordt vaak in drukbezochte ruimtes opgehangen en moet dus goed opvallen en leesbaar zijn.
Het groene vlak is een stylistische voorstelling van sportterreinen die benadrukt wordt door de bal (de actie geldt niet alleen voor voetbal). De barkruk en het bierflesje staan voor de kantine en na de wedstrijd.
Het tafereel is in een spotlight gezet en uit het midden (gulden snede), om de aandacht te verhogen.

De poster:
Afbeelding

Beide posters zijn overigens goedgekeurd.
Commentaar geven mag, misschien kom ik zo nog op ideeën voor volgende projecten. Aan deze posters wordt in ieder geval niets meer veranderd.
Dit zijn de eerste posters die ik heb gemaakt in Photoshop. Veel ervaring heb ik dus niet.

_Bonte_

Re: [ART] Verschillende posters.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:41

de posters zijn heel leuk maar
bij poster 1 de lolly die kleuren lijke zo gemaakt kan je deze niet in elkaar laten voervloeien ?
en bij de 2de de barkruk beneden lijkt zo getekend misshien is het leuker om eech "echte foto van een barkruk te zetten
maar voor de rest spreken de posters mijn heel erg aan
:p

groetjes vero

ik hoop dat ik niet te hard ben

voor volgende posters is het altijd leuk om veel kleeur te gebruiken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:44

Voor iemand die voor het eerst iets maakt met PS heb je het super gedaan!!! Het ziet er heel proffesioneel uit. Ik kan geen negatief commentaar bedenken. Ik zou het ijsje zo kopen, dit poster overtuigt me wel. Lachen

Edit: Ik vind het kleurgebruik juist goed zo. Als er teveel kleur inkomt ben ik bang dat het te bont wordt...en dat het verwarrend lijkt. Het is juist goed zo. Maar dat is mijn mening...Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:49

Marije, netjes hoor voor de eerste keer !
Probeer volgende keer wel de randjes van uitgeknipte dingen iets softer te krijgen, nu zijn ze zo hard dat je duidelijk ziet dat het opgeplakt is Lachen
Netjes hoor, vind het idee wel erg leuk !

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:53

Ziet er goed uit, hier en daar wat korrelige randjes maar verder heel netjes Haha! al betwijfel ik of mijn kinderen een Knorr Vie ijsje uit eigen overweging zouden willen eten *LOL* (Gelukkig eten ze makkelijk fruit en groente Knipoog )

Enige visuele minpunt is dat het flesje 'plat' oogt Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:55

Ik vind ze erg mooi gemaakt, maar ik vond het KnorrVie er niet echt bijpassen en idd de kleuren op het ijsje zijn té gemaakt, verder leuk en succes met je verdere opleiding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:20

Ik vind de 2e mooi. Vooral de zin vind ik erg goed gekozen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:21

Wow! ik vind die eerste echt heel gaaf gemaakt Ja
Die zie ik zo in de winkels hangen! Haha!
Van bier ben ik niet zo op de hoogte Knipoog
Maar erg knap hoor OK dan!

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:29

Ik vind de eerste GEWELDIG heb helemaal zin in dat ijsje Wow! Nagelbijten / Gniffelen Kwijl

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:36

Beide zeer goed bedacht! Welk jaar doe je?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:12

Wat een toffe schoolopdrachten, zoiets maken doe je gewoon voor je plezier!
Bestaat dat ijsje nu eigenlijk echt, of heb jij dat zo bedacht? Met die gele achtergrond en die frisse kleuren maak je iets heel smakelijks van iets wat niet bepaald aantrekkelijk klinkt, erg geslaagd.
Bij de 2e komt de boodschap over, zegt me eigenlijk iets minder, maar dat komt denk ik meer door het onderwerp.