Heb eigenlijk twee vraagjes. Ik heb een nikon d50 met standaard kitlens (18-50) en de 55-200 kitlens.
Ik merk dat ik meer met de tweede lens werk, maar zou toch graag nog wat meer bereik hebben voor actiefoto's in de wei (op afstand dus) en in de piste.
Dus vraag 1: welke lens schaf ik me best aan? Welke maakt dus mooie/scherpe actiefoto's en heeft een groot bereik (ver dan). Prijs moet haalbaar zijn, ik ben een echte hobby-fotograaf, dus lenzen van 1000den euro's zijn niet realistisch

Vraag 2: waarvoor dient een externe flitser? Ik wil graag op de komende hengstenkeuring in een matig tot slecht verlichte binnenbak goede (lees: spetterende!) foto's kunnen maken... Heb ik daarvoor een externe flitser nodig? Welke schaf ik me dan best aan hiervoor? In combi met lens uit vraag 1?
Persoonlijk had ik eerst uitgekeken voor een 70-300mm... ik lees dat daar een macrostand opzit ook...hoe zit het daarmee?
enne...een basicvraagje: hoe komt het dat je scherpe actiefoto's kunt maken? ligt dat aan een snelle sdkaart? snellere lens (en dus ook betere kwaliteit, duurder?)
zijn uiteindelijk een paar meer vraagjes geworden dan 2