Ik lig in mijn bed, met mijn ogen gesloten. Ik denk aan alles wat me overkomt. Waarom ik..? vraag ik mezelf. Maar het antwoord kan ik zo snel niet bedenken. Ik sla mijn ogen open, ik kijk in de spiegel, en zie mezelf. Met natbehuilde ogen. Ik wil het je vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik wil je vragen waarom, maar ik kom niet op de juiste woorden. Nee, de laatste tijd kon ik niks meer bedenken, ik ben leeg van binnen. Van buiten lach ik de wereld toe, maar mijn hart huilt alleen maar. Al een paar maanden lang. Maar alles is erger geworden sinds die bewuste dag dat.. ik kijk mijn kamer rond, mezelf afvragend wat ik op de wereld nog te zoeken heb.. ik ontdek het scheermesje dat daar zo onschuldig op mijn nachtkastje ligt. Ik pak het, en klem mijn hand er stevig omheen. Ik knijp mijn ogen dicht, ik zie je lach in mijn gedachten, en ik zie nog zoveel meer.. nog zoveel meer wat ik niet aankan, en wat ik liever nooit had meegemaakt. Is het dan mijn eigen schuld..? heb ik alles dan zelf uitgelokt..? bij die gedachten zet ik de scherpe mesjes van mijn scheermes tegen mijn pols. Ik druk door, net zo lang en net zo hard tot ik het bloed zie stromen. En nog eens, en nog eens. Steeds harder begin ik te huilen, ik voel me leeg worden van binnen. Ik kijk naar mijn roodbebloede pols. “eigen schuld..” zeg ik tegen mezelf.
Commentaar en tips gewenst..
bedankt voor het lezen..