[TEK] WIP digitale draak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

[TEK] WIP digitale draak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:27

Na een drukke tijd heb ik eindelijk wat tijd gehad om weer wat te tekenen. Normaal teken ik gewoon met potlood en zijn het meer schetsen. Nu ik paint shop pro heb, leek het me wel leuk om digitaal wat inelkaar te frutselen. Vol goede moed trok ik mijn tekentablet uit de kast, om erachter te komen dat deze het begeven had, dus toch maar met de muis aan de slag... Slapen
Bij deze het resultaat in stappen. Over de achtergrond ben ik het nog niet eens, ben een beetje bang een hoop werk erin te steken om erachter te komen dat ik het toch niet mooi vind. Hoe denkt bokt erover??? kom maar op met dat commentaar Vork

begin van het hoofd
Afbeelding

ruwe opzet:
Afbeelding

pose toch wat veranderd (mede omdat ik met de achterpoten bleef knoeien Boos! )
Afbeelding

Het eindproduct tot nu toe:
Afbeelding

Helaas is de kwaliteit achteruit gegaan, doordat ik het moest uploaden heb ik een jpg bestand moeten maken. In PSP zijn de overgangen vloeiender, en daarbij moeten de puntjes nog op de "i" gezet worden.
Ik ben het nog niet helemaal eens met het achterste hoorntje op zijn hoofd, maar zie nog even niet meer hoe 't verder moet. commentaar en suggesties over de achtergrond zijn zeer welkom.
Brand los!! Haha!
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 30-10-06 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [TEK] WIP digitale draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:29

Hmmja, ik vind het heel aardig gemaakt, maar ik moet zeggen dat de kleuren me totaal niet aanspreken. Te 'kinderlijk', denk ik, zo'n helderblauwe draak met paarse accenten, twee felgele hoorns en grasgroene ogen...

Denk dat je qua kleurgebruik heel wat beters had kunnen doen.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:35

@Nouks, heb je misschien gelijk in. Ik werk normaal met potlood, grijs en grauw en realistisch, ik wilde eens iets maken wat van het scherm afknalde, dat is wat mij betreft wel aardig gelukt. Misschien dat het volgende project wat realistischer wordt, maar moet nog erg oefenen, het is mijn derde digitale tekening. (De andere 2 zijn te beroerd om te laten zien Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:37

Hmm... Maar ook als je wilt dat iets van het scherm 'afknalt', denk ik dat je dit ook had kunnen bereiken met een ander (beter!) kleurenpalet. Hoeft het nog niet eens realistisch voor te zijn hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:38

Ok, ik ga het toch vragen Haha!
Waar staat WIP voor?????

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:40

Ik vind het er heel leuk uitzien. Niet veel op aan te merken behalve dan het achterste hoorntje zoals je zelf al aangaf. Daarnaast zou ik ook proberen het oog een beetje te kantelen. Het staat volgens mij iets te scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:44

Ilindra schreef:
Ok, ik ga het toch vragen Haha!
Waar staat WIP voor?????

Work in progress/process Knipoog

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:49

@Nouks, Naja in hoeverre kan een draak ook realistisch zijn hè? Knipoog
Ik heb even wat geprobeerd, door er even met een simpele brush overheen te gaan, natuurlijk is dit even snel gedaan om te kijken wat het resultaat is. Misschien heb je gelijk en brengt dit ijzige kleurtje me ook op ideeën.... Een ijsdraak misschien??? Pling

Afbeelding

*duikt nog even in het kleurenpalet*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:52

Vind hem al een stuk beter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:06

Oei, die ijsdraak vind ik erg gaaf zeg!
De blauwe versie ook, de lijnen in z'n hals vind ik erg geslaagd.
Oog is ook echt een drakenoog (nou ja, zoals ik me een drakenoog voor stel Clown )
Mooi gedaan!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:25

Ik weet wel wat er met die achterste hoorn moet gebeuren. Clown Die moet gewoon meer omlaag gezet worden. Ik bedoel daarmee, meer achter de voorste hoorn. Nu staan ze te veel evenwijdig waardoor het lijkt dat ze voor elkaar staan. Maar als je die achterste gewoon meer kantelt en dus zeg maar meer achter de voorste tekent, gaat het al een veel realistischer beeld geven als je het mij vraagt. verder mooi gedaan Lachen