concertfoto's: welke digitale camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

concertfoto's: welke digitale camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 18:11

Mijn oude camera (Nikon coolpix 2100) is dringend aan vervanging toe, dus ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera die redelijke foto's maakt bij concerten. Natuurlijk heb ik ook bij winkels die camera's verkopen gevraagd om informatie, maar omdat ze vrijwel niets weten over hoe de toestellen het in het donker doen, kom ik niet echt veel verder.

Ik heb een paar eisen:
- geen accu maar penlights
- sportstand moet aanwezig zijn
- budget rond 150 euro
- flits moet makkelijk uit kunnen

Er bleven drie camera's over: Panasonic Lumix LS2, een Canon en de Nikon coolpix L3. De Canon vond ik geen fijne camera, dus die viel al snel af. De Panasonic was volgens de verkoper de beste optie, dus die heb ik na wat testjes mee naar huis genomen. Vorige week in Paradiso foto's gemaakt. Het grote voordeel van dit toestel is dat hij tot 400 iso gaat en dus met weinig ligt nog best goede foto's maakt. Groot nadeel is de lange sluitertijd, zelfs op de sportstand, dus veel onscherpe foto's. In de normale stand met flits was het beter, maar ik wil juist niet flitsen.

Woensdag bij Lacuna Coil heb ik de Nikon meegenomen. De sportstand werkt - net als bij mijn oude Nikon - erg fijn. Foto's zijn scherper, maar omdat deze een maximum heeft van 200 iso zijn ze wel een stuk donkerder. Nou kan je redelijk wat doen met photoshop en onderbelichte foto's zijn makkelijker te verbeteren dan onscherpe, maar ik ben nog niet tevreden.

Ik ben dus op zoek naar meer ervaringen. Met deze camera's, maar ook met anderen. Doorsparen en een klasse beter kopen heeft geen zin, dat geld heb ik op dit moment echt niet en ik wil zsm een nieuw fototoestel. Het liefst ga ik natuurlijk ook voor een goeie spiegelreflex, maar helaas...

Welke camera gebruiken jullie? En wat is het resultaat?

Mireille

Re: concertfoto's: welke digitale camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:38

Sorry Wind, ga deze even sluiten. Lachen

Er is op CB een centraal topic betreft het aanschaffen van een nieuwe camera. Ook is er onlangs een nieuw centraal topic voor het kopen van objectieven gestart. Maar wat ik hier uit haal is dat je een compact camera zoekt. Lachen

viewtopic.php?f=68&t=474650