[foto] Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[foto] Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:11

heey,

Vanmiddag even naar Amsterdam geweest om te oefenen met mijn camera. Ik moet nog veel leren en mij camera is maar een simpel dingetje, maar ik heb mijn best gedaan Lachen

1.
Afbeelding

2. Centraal station in zwart-wit
Afbeelding

5. Trap (met opzet scheef)
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Paleis op de Dam
Afbeelding

8. zwart-wit plaatje, en typisch Amsterdams, een coffeeshop Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Commentaar en tips zijn welkom, maar houd er rekening mee dat dit pas de 2e keer is dat ik foto's maak met deze camera.

Skogsmulle

Re: [foto] Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:08

Ik vind de foto's niet zo interessant: het licht is erg slecht (met slecht licht is het moeilijk om goeie foto's te maken, dus probeer volgende keer heel erg vroeg op de dag of juist erg laat op de dag te fotograferen) maar ook de onderwerpen spreken mij niet zo aan.

Alleen de zwart.wit foto van het cs vind ik een bepaalde sfeer hebben en die van de coffeeshop. Misschien omdat ze zwart/wit zijn, ik weet het niet, maar dat er mensen op staan is vooral interessant Lachen

En zelfs met goedkope/slechte camera's kunnen geweldige foto's gemaakt worden, dus gewoon door fotograferen en uitproberen!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:32

het zijn een beetje standaard amsterdam foto's op de 2 zwart-wit foto's na die vind ik wel wat hebben. alleen jammer dat ze niet scherp zijn.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:28

Nog even iets; foto nummer acht, de zwart/wit foto met onscherpe fietser vind ik juíst iets hebben omdat de fietser onscherp is. Hij 'crosst' echt voorbij. Het zou zelfs leuker zijn als de sluitertijd nog iets langer was, en je meer 'blur' zag! Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:31

Hee hotel Manofa. Daar heb ik nog gewerkt Haha!
Grappige foto's alleen mis ik de echte Amsterdamse taferelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:31

Ja dat is dus het jammere van mijn camera, ik kan al die dingen niet instellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:32

@ Schimmelig, hee wat leuk! Ik kom daar heel vaak langs Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:35

ik vind het ook hele gewone kiekjes...
ik had het paleis op de dam er juist helemaal opgezet en het cs er opgezet precies zo je die kraan niet zier en die tram kabels niet en ik had de coffee shop er wat schuiner opgezet en ook precies zo dat er geen fietsers voor stonden...