[foto] Paard en pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

[foto] Paard en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:23

Omdat ik het maken van foto's van paarden steeds leuker ga vinden ben ik gister weer met mijn camera op zak naar de manege gegaan om foto's te maken van de paarden van enkele pensionklanten.

Nou dit zijn de resultaten.
Laat weten wat je er van vindt en alle tips zijn welkom want begin nog maar net.
Houdt er rekening mee dat ik geef prof. ben en dat ik ook geen spiegelreflexcamera heb. De foto's zijn onbewerkt behalve een beetje zwart aangevuld bij de zwarte foto's.

Jaffar:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Fancy:
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Carlo
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Diddl
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Nou brand maar los!

Mireille

Re: [foto] Paard en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:33

Moderatoropmerking:
Zo als te lezen is in het welkoms topic op UK zien we graag inhoudelijke berichten. 'Oooh wat een mooi paardje' en 'Mooie foto's hoor' voegen niets toe. Deze reacties heb ik dan ook verwijderd.

Laten we allemaal het niveau op UK hoog houden.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:38

Ziet er leuk uit ! *LOL* mooie foto's. (ik heb niet echt veel verstand van fotografie) maar ik vind dat je leuke compositie's hebt gekozen! nr 9 vind ik mooi, met die schaduw. vind ik wel wat hebben Lachen jammer op foto 5 en 7 vind ik dat er wat storende dingen in beeld zijn zoals auto's. en lantarenpalen. Maar voor de rest leuke foto's hoor ! Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:41

Bedankt!
Die storende dingen ergerde ik mezelf ook aan (ben alleen geen photoshop talent) En paarden vinden de lelijke kant altijd leuker om naar te kijken bij mij..... Tong uitsteken

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:44

Haha Knipoog heb ik ook last van hoor Bloos sinds kort ben ik ook een beetje aan het experimenteren met het fototoestel. vind het erg leuk. en heb ook nog best last van storende dingen in beeld Knipoog Haha, Maar ik blijf proberen Haha! Nog veel succes ! Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:06

Ik "erger" me een klein beetje aan de achtergronden, voor de rest leuke compositities. Blijven verder oefenen Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:59

je hebt leuke composities maar net als bovenstaande bokker vind ik de achtergronden wel jammer.... maarja... als beginner niks te klagen hoor Haha!
Keep up the good work! Gewoon dooroefenen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:00

Bedankt beide!

Ja moet er toch maar eens meer op gaan letten op die achtergronden!

ff offtopic: Bonitobol hoe is het met je BWP'tje?

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:01

k vind de composities erg mooi, bij de ene foto is de achtergrond wat mooier dan de andere. Maar ik vind het erg mooie foto's en de verhoudingen vind ik ook erg goed.

Als je nog eens een model nodig hebt, ik woon niet erg ver en heb er eentje voor je klaar staan Knipoog

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:33

Nummero 1: Leuk dat het paardje zo allert kijkt, ook leuk vanuit welke hoek je de foto genomen hebt, maar ik vind niet dat het paard van de foto afspetterd. Meer scherpte/diepte zou je hier wel kunnen gebruiken.

Nummer 2: IK (let op, mening) vind het heel storend dat de frontriem niet netjes aansluit en dat je daar een stukje lucht ziet. Voor de rest, weer meer scherpte/diepte.

Nummer 3: Standaard foto, standaard positie, niet heel spannend

Nummer 4: Leuke locatie, maar had je paardje wat meer naar rechts gezet, nu staat er links nog een huis op de foto, dat stoort me wel.

Nummer 5: Tja, achtergrond, scherpte/diepte.

Nummer 6: Idd bewerkt, zie je aan de oortjes, hier is het niet helemaal goed gegaan. En het bit, dat stoort me ook. Ik weet dat paarden nu eenmaal kunnen zeiveren en zo het bit vies maken, maar als je dan een shoot doet, maak het dan met een doekje schoon.

Nummer 7: (wordt een beetje saai zo Nagelbijten / Gniffelen ) maar weer achtergrond, scherpte/diepte en het paard oogt een beetje duf met z'n mond zo open. Kan natuurlijk ook een momentopame zijn, dat ie juist aan het kauwen is, maar zo vind ik hem duf uitzien met die hanglip.

Nummer 8: Paardje kijkt erg actief, erg leuk! Mooie strakke blauwe lucht en een boompje erbij, deze achtergrond is erg goed gekozen. Mooi natuurlijk... Maare... dat meisje wat er achter staat, wat heb je met haar hoofd gedaan Nagelbijten / Gniffelen Iemand moet OF helemaal op de foto, OF helemaal niet. Zo half half is niks.

Nummer 9 : Veel te donker, ook voor een foto die je expers donker wilt maken voor ''het cea bea zijn'' Maar nu vallen alle details weg. Het zou anders zijn als het een haarscherpe foto zou zijn, maar dat is ie helaas niet.

Nummer 10: Van alle foto's vind ik deze het beste. De achtergrond is cliche zwart, maar daardoor niet storend. Paardje kijkt wakker en atent en het gebruikte materiaal (halster + touw) past bij elkaar en is mooi schoon.

Al met al, let vooral op je achtergronden en doe wild, probeer foto's te maken die nog niemand ooit gemaakt heeft Haha! Je bent zeker al lekker op weg, zie dit niet als een afkraking, maar als een standje, zodat je volgende keer extra je best zult doen en laat je zeker niet uit het veld slaan, laat ons maar zien hoe je groeit in het maken van je foto's.
Succes ermee!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 01:49

je maakt mooie foto's vind ik. Ik ben ook zo'n fotofan Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:12

@ kimftNinja Dankje Haha ik weet niet eens waar dat ligt waar jij woont...

@ loeckie Heel erg bedankt voor de tips. Je hebt idd gelijk wat betreft scherpte en diepte maar ik vond het voor een eerste keer echt foto's maken al heel wat haha...
Bij nummer 7 is het idd zo dat dat beest zijn lip bijna altijd laat hangen. (tis ook meestal net een ezeltje om te zien)
Bij 8 dat meisje had ik al 10 keer gezegd dat ze opzij moest gaan maar dat bleef niet doordringen dus heb ik het maar opgegeven. Vond het ook zo stom staan om dr aan de kant te gaan slepen haha...
Heel erg bedankt verder voor de positieve motivatie! Ik zal van de week nog eens proberen foto's te maken en proberen de tips mee te nemen.

@ Dseyy Dankje haha is leuk he foto's maken!

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:19

haha..nee mijn dorp is ook niet zo bekend...ligt naast Den Haag

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 11:56

Haha dat is toch een aardig eindje weg hoor!

Nog iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:44

Heejj
Mooie fotos en leuk paardje, denk alleen om storende elementen, en op sommige momenten is de horizon niet recht
Grotjes

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:46

Zijn idd leuke pic's! vind alleen dat dat hoofdstel van de zwarte pony wat vies oid lijkt ?
nummer 9 is helaas donker!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:47

Foto 5 vind ik echt prachtig! Op foto 8 vind ik het jammer dat je nog net de persoon ziet die het paard vastheeft.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:31

Flying_Angel Dankje dat van de horizon was me nog niet eens opgevallen haha...

Bedankt voor de tips en opmerkingen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:47

Ja.. foto 8 paard staat er leuk maar er staat een romp bij.. eng idee hoor iemand zonder hoofd Tong uitsteken

foto 6 volgens mij heb je een beetje te fanatiek geshopt... mis een deel van de oren.. verder mooie foto's

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 08:37

Haha het hoofd is niet weg gefotoshopt hoor maar die zit achter het hoofd van dr paardje...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:46

jah dat snap ik maar het shoppen was over foto nummer 6

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:48

ziet er wel leuk uit ya

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:22

Ok haha ik zie het heb ik verkeerd gelezen dan Lindy

SprinT wil je er ook aub bij aangeven waarom het er leuk uitziet?
Tips graag!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:16

Ik vind het heel eerlijk gezegd wat minder. Er zijn veel storende dingen op de foto, het paard springt er niet echt uit, storende achtergronden en hoofdstellen, vliegen, ongepoetst leer. Sorry, het heeft voor mij niet echt wat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:01

dat storende vind ik best wel mee vallen. op sommige foto's had je misschien de lantaarnpaal weg kunnen werken..
En ik zie nergens vliegen Clown