[VER] alles en niets...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

[VER] alles en niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:33

voor de eerste keer dat ik een verhaal geprobeert heb te schrijven en ik hier plaats Knipoog
ik hoop dat jullie het leuk vinden en tips zijn van harte welkom!
hier komt hij;

Liesbeth Alyssia van der Rosentuin kom onmiddellijk terug!” riep mijn vader. Arrogant stak ik mijn hand op en liep snel verder. Hij draaide zich boos om en ging terug naar zijn kantoortje. Ik wist het! Dat deed hij altijd, ik kreeg alles wat ik wilde. Ik liep met de honderd euro, die ik net had weggepakt, weg. Het was weinig, maar het moest maar! Ik kon altijd nog de creditcard gebruiken! Mijn moeder lag buiten in de zon. “Hey mam, ik ga met een vriendin naar de stad, dan weet je dat!” ze keek even op en knikte “heb je wel genoeg geld?” vroeg ze.
“Nou maar 150 euro!” zei ik met een zielig gezichtje. “dat is inderdaad erg weinig, neem je vaders creditcard anders maar dat ligt op de tafel!” Ik rende naar binnen en pakte de creditcard. Mijn moeder ging weer verder zonnen. Ik ging naar de garage en keek even welke auto ik zou nemen. De roze of toch de zwarte? De groene paste echt niet bij mijn kleding, dat kon gewoon niet. Ik keek nog even naar de auto’s toch maar de roze! Ik pakte mijn auto sleutels en reed even later naar mijn vriendin.
Mijn vriendin kwam al naar buiten toen ik aan kwam rijden. Ze had een te gek outfit aan! Ik stak mijn duim op en deed mijn zonnebril op mijn hoofd. Ze stapte in en we gaven elkaar 3 zoenen langs elkaar heen. “hey meis wat een geweldige outfit heb je!” zei Sarah. “dat wou ik dus net tegen jou zeggen!” ondertussen scheurde ik weg naar het winkelcentrum. Sarah deed het dak van de auto naar beneden. We deden het muziek aan en zongen hard mee.

Bij het winkelcentrum zette ik mijn wagen weg, bij de ingaan. Eigenlijk mocht ik er niet parkeren, het waren plekken voor gehandicapten. Maar wat kon mij het schelen?! Ik deed mijn auto op slot en we gingen naar binnen. We zagen een meisje uit onze klas aankomen uit de C&A, ze keek ons aan en begroette ons. We keken haar verwaand aan en liepen snel door. “Zag je dat! Dat was dat rare kind die bij ons in de klas zit en ze draagt C&A kleren! Ik wist wel dat ze goedkoop was, wie draagt er nou zulke kleren?! En wat doet ze op onze school terwijl ze C&A kleren draagt!” samen met Sarah lachten we haar uit en even later zaten we volop te roddelen over de domme kinderen op onze school die zulke domme kleding hadden! Ondertussen liepen we naar de duurste winkels en pasten we allerlei kleren. Ik kocht een stoere spijkerbroek, een bijpassend truitje, schoentjes, een jas, oorbellen en een enkelbandje. Bij elkaar was alles ongeveer 325 euro. Dat had ik toch mooi gedaan, mijn ouders mochten trots op mij zijn! Sarah had 2 broeken, 2 truitjes en een paar schoenen gekocht dus zij had het ook goed gedaan en ik was trots op haar en mezelf. Plots bedacht ik me dat we nog leuke jurkjes moesten hebben voor het feest van vanavond! “we moeten nog jurkjes hebben Sarah! Dat zijn we helemaal vergeten en ik heb echt niets om aan te trekken!” zei ik geschrokken. Sarah keek me aan en zei toen “ik heb nog wat. Ik ben niet zo rijk als jou en ik moet het met mijn jurkje van vorige week doen! Maar ik ga graag met je mee om wat uit te zoeken voor je!” “Je bent een engel!” antwoordde ik weer en we liepen naar een zaak die er duur uitzag. Ik vond Sarah wel zielig, ze moest het doen met haar jurkje van vorige week! Ik keek mijn ogen uit naar alles wat hier hing, hier zou ik vaker komen! Er hingen allemaal setjes van jurken met schoenen en bijpassende tasjes, geweldig gewoon! Uiteindelijk kocht ik een schattig jurkje wat toch ook weer iets stoers had, de schoenen en het tasje moesten er natuurlijk ook bij! En wat goedkoop was het toch! Bij elkaar maar 200 euro en dat voor al die dingen. Ik pakte de creditcard van mijn vader en betaalde. Op het moment dat ik net had betaald ging mijn telefoon en ik nam op terwijl in de winkel uitliep.

“met Liesbeth”
“Yo Liesbeth met Suzan, ik heb toch groot nieuws! Het is uit tussen dat domme kind en Michel. Hij heeft haar gedumpt EINDELIJK! ik wachtte al zo lang erop. Nu kan jij erop af vanavond! Hij zal er ook zijn weetje”
“ Meen je dat?! Eindelijk kan ik hem gaan versieren, maar ik ga nu naar huis want anders haal ik de pedicure niet en anders kan ik echt niet naar het feest! Dus ik spreek je vanavond wel!”
“Ja is goed! Tot vanavond!”
“au revoir my friend! See you tonight” en ik hing op. Sarah keek me vragend aan en ik vertelde het verhaal aan haar, alleen nog wat interessanter want het bleek namelijk dat Suzanna zwanger was! Ik wist dat andere mensen dit ook te horen zouden krijgen en ik maakte met Sarah er nog wat mooiers van. Ze was zwanger van een ander en Sarah zou het wel even doorvertellen aan iedereen. Ze zou te weten komen dat ze ons niet moest na-apen met haar naam en haar kleren. Ze was gewoon zo ontzettend dom!

Eenmaal bij mijn auto gooide ik de spullen achterin. Tussen mij ruitenwissers zat een parkeerbonnetje, ik keek er niet eens naar en gooide hem weg. Mijn vader zou er wel voor zorgen!
Met een vaart bracht ik Sarah naar huis en reed daarna naar mijn huis voor mijn pedicure, alles moest er tip top in orde uitzien!

na vier uurtjes was ik dan eindelijk klaar om naar het feest te gaan! Ik had mijn vader nog niet gezien en dat was maar goed ook, want hij zou het niet zo leuk vinden als hij wist waar ik het geld vandaan haalde, maar boos werd hij eigenlijk ook echt nooit! We zouden met de limousine gaan van mijn vader, dat was al afgesproken en mijn Charles zou ons brengen. Met andere woorden onze bediende, de chauffeur! Ik noemde hem altijd Charles, dat was een mooie bijnaam voor een bediende! Ik wist eigenlijk geeneens zijn echte naam, maar dat maakte ook niet uit, want een bediende is niet belangrijk!
Ik keek even in de spiegel voordat ik de deur uitging, ik zag er super uit, ik draaide een rondje en was dik tevreden. Ik smste Sarah dat we langs kwamen en liep naar buiten, Charles deed de deur voor me open, ik keek hem even superieur aan en ging de auto in. Ik zag dat Charles even zat te lachen, Pff wat dacht hij wel niet?! Hij hoort niet te lachen, dat doet hij nou altijd als ik hem zo aankijk, ik moet er maar eens over hebben om hem te ontslaan! Verder dacht ik er al niet meer bij na want ik werd gebeld.
“Met Liesbeth”
“Met Sarah, waar blijf je nou?! Ik zit op je te wachten, ik heb belangrijk nieuws!”
“Ik kom er aan, we zijn er bijna dus hou het nog even vol!”
“Ik hoop dat ik dat red.” zei Sarah overdreven, ik lachte even.
“Je bent gestoord!”
"Dat weet ik, net zoals jij.”
“Je hebt gelijk maar ik ben er dus ik hang op!” ik hing op. Wat zou ze te vertellen hebben? Ik was erg benieuwd vast over Michel! Hij zag me gewoon zo staan! Ik wist het gewoon, dit word het gewoon!
Even later stopte we voor Sarah haar huis, ze kwam aanrennen, Charles deed net op tijd de deur open want ze kwam met een luchtsprong binnen.
“Michel!” hijgde ze. “wat, wat is er met Michel” vroeg ik gespannen.
“Hij , ik hoorde dat hij met je wil! Dit wordt echt wat!” zei ze opgewonden. “Dat wist ik al, heb je nog wat te vertellen” vroeg ik even arrogant. Ze keek me verbaasd aan en schoot toen in de lach. “soms ben je best wel een arrogante trut, weet je dat?” ik knikte en glimlachte. Toch voelde ik me goed. Ik ben gewoon goed! Ik had alles wat ik wou en ik had macht, met het geld kon ik alles doen wat ik wou en niemand, maar dan ook niemand kom me wat maken!

Even later stonden we in een grote hal, op het eerste gezicht leek ze niet arm! Sarah en ik liepen verder naar een andere kamer en gingen bij onze vrienden staan. Michel stond er ook bij en keek de hele tijd. Ik liep naar het meisje toe die het georganiseerd had. “ zijn veel mensen, Ayla!” riep ik door de drukte heen. Ze knikte even. “Dank je!” Ik liep weer terug.
“Iemand een drankje?” vroeg Michel en ging de kring rond. “Ik loop wel even mee, je kan het nooit dragen in je eentje!” ik knipoogde even naar Sarah en ging met Michel mee. We stonden te wachten en Michel ging dicht achter me staan. “het is druk hier.” zei hij in mijn oor. Hij deed het expres, dat wist ik ook wel! Ik leunde meer naar achter tegen hem aan en ik voelde dat hij zijn armen om mij heen deed, ik glimlachte. We gingen maar terug en deelde mee dat ze het zelf mochten halen, omdat wij gingen dansen. Ze keken ons even sacherijnig aan maar het kon ons niet schelen, Michel deed een arm om mij heen en we gingen naar de dansvloer. Een paar andere volgden ons en we gingen dansen, even later kwam er een rustig nummer en michel en ik gingen samen dansen, ik deed mijn armen om zijn nek en legde mijn hoofd tegen zijn schouder. Zo stonden we een tijdje te dansen, tot ik een jongen zag. Ik had hem nog nooit eerder gezien, maar dat gebeurde wel vaker, vaak was het de vriend van een vriendin en daarvan de vriend.... en ga zo maar door. Hij had iets, hij was ouder dan Michel en hij leek veel volwassener! Hij keek in mijn richting en ik bleef hem aanstaren, tot ik ruw uit mijn gedachten werd verstoord: “Je luistert niet! Waar zit je met je gedachten?!” het muziek stopte net en hij keek me vragend en verwijtend aan. “Ja sorry, maar ik zag iemand ik moet echt even weg!” snel liep ik weg, richting die jongen die ik de hele tijd zag staan. Het was geeneens echt een jongen meer maar oké. Michel was “out of the picture” hij haalde het nooit bij deze jongen. Hij zag me aankomen en stond net op. Ik stelde me voor en even later stonden we volop te praten. Het bleek dat hij Jason heette en hij was 20 jaar, dus 2 jaar ouder, voor wat ik tot nu toe hoorde, goedgekeurd! We gingen samen dansen, Michel stond aan de kant wat verloren te kijken naar ons, maar het kon me niet schelen! Zo ging het de avond door, we praatte, lachte, danste en iedereen keek ons aan, ik zag niemand meer om mij heen behalve Jason.
“wil je even een drankje voor ons halen?” vroeg Jason. Ik knikte “natuurlijk!” en liep weg. Ik was vergeten te vragen wat hij wou en liep terug, hoe kan dat nu? Hij was weg! Ik liep naar buiten en keek om me heen, opeens zag ik iemand zwaaien vanuit de auto. Daar was hij! Waarom zat hij opeens in die auto? Ik liep er arrogant er naar toe, het was aan de over kant van de weg en niemand viel het op dat ik weg liep. De meeste mensen die ik kende waren binnen en had ik niet meer gezien sinds ik met Michel danste. Net toen ik de deur open wou gaan doen werd ik vast gepakt van achter en snel in de auto gegooid, diegene die mij vast pakte ging naast me zetten en scheurde weg. Nog verbijsterd keek ik om mij heen ...

als jullie het leuk vinden schrijf ik verder Tong uitsteken !
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-04-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VERHAAL] > [VER]

Nikki_

Re: verhaal; alles en niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:51

heey danielle!
mooi verhaal man!!
ik wil vervolg! Lachen
hopen dat er meer mensen dat willen Knipoog

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:03

schrijf verder!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:22

tja, je weet al wat ik ervan vind he Knipoog
zal de tips nu maar laten zitten Nagelbijten / Gniffelen
ben benieuwd hoe het vervolg word Ja

Danielle_

Re: [VERHAAL] alles en niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:39

dank je Lachen ik heb al weg nog een stuk, maar ik denk dat ik het er morgen neerzet Knipoog Lachen
oh en ik denk dat er paar keer in de week een stukje komt, als mensen het gaan volgen Knipoog !!

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:42

leuk Haha!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:45

Doorschrijven jij dame! Knipoog
Mooi stuk !Ben benieuwd!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:33

Leuk verhaal Daan! Lachen
Het is ook goed te volgen enzo, doorschrijven dus!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:30

Dankje, ik denk dat ik wel doorga en vandaag of morgen komt er een nieuw stukje dan.

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:11

Spannend Lachen
Ik weet dat een bericht alleen uit onderbouwd commentaar mag bestaan, maar dat heb ik momenteel niet Clown Goed geschreven!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:04

nou hier ben ik weer! ik hoop dat jullie het leuk vinden! maar hoor het vanzelf Knipoog Lachen
veel plezier Lachen

Toen werd ik boos en begon wild te slaan, te trappen en te schreeuwen. Wat dachten ze wel niet?! Iets doen wat ik niet wil, er gebeurt altijd wat ik wil! “Doe niet zo dom kind!” hoorde ik iemand zeggen naast me, maar ik luisterde er niet naar en ging gewoon. De man naast me deed zijn hand voor mijn mond, ik bedacht me geen seconde en beet hard in zijn hand en gilde weer verder. “Au, stomme trut!” schreeuwde de man tegen me. “Ze beet me!” ondertussen had Jason iets om mijn mond gedaan zodat ik alleen maar wat geluid kon maken, ook al kon niemand het horen, ik ging koppig door. De man naast me was woedend en had bijna geslagen, maar de andere man die voorin zat had hem rustig gepraat. Ik vroeg me af wie het waren en hoe ze heette. Ik wist alleen de naam van Jason, als hij zo heette. Ik keek naar de man naast me. Ik zou hem wel dikkop noemen, zo zag hij er in ieder geval uit. En die man voorin, dat was duidelijk “de baas” en zag er duur uit met zijn pak en dure horloge. Hij had ook ontzettende zwarte kringen om zijn ogen. Hij werd gedoopt tot zwartoog, iets beters kon ik echt niet bedenken. Ik hield uiteindelijk toch maar op met schreeuwen. Ze hadden ondertussen mij ook al vastgemaakt, met heel veel moeite. Dus ik kon ook niet meer trappen of slaan. We reden met een rap tempo voort, opeens bedacht ik me dat ik mijn mobiel nog in mijn broekzak had. Ik zat nu wel vastgebonden, maar ze moesten me toch wel een keer losmaken, maar dan moesten ze ook niet in de buurt zijn! De wc, de perfecte plek! Ze konden me moeilijk in de gaten blijven houden daar, dat was de perfecte plan dacht ik. En als ik thuis was kon ik het aan iedereen vertellen, hoe heldhaftig ik was en wat voor erge dingen ik meegemaakt had.
Ik lette goed op waar we reden, Jason had dat ook gezien, maar hem maakte het duidelijk niet uit. Dikkop daarin tegen pakte een blinddoek en deed het om mijn hoofd. Fijn hoor, echt geweldig, ze wouden me zeker ziek hebben! Ik dacht even na en begon toen te mompelen. Ze konden me natuurlijk niet horen met dat ding voor me mond, maar ik mompelde gewoon door. Misschien deden ze hem wel af! “Hou je kop.” Dat was het enige wat ik te horen kreeg, wat brutaal waren ze tegen mij! Ik ging gewoon door. Jason haalde op een wenk van zwartoog het doek voor mijn mond weg. “Ik ga kotsen zo hoor!” zei ik brutaal. “Ik zal een teiltje op je schoot zetten.” Kreeg ik als antwoordt. “Laat me nou maar gewoon gaan, ik weet niet wat je wil, maar het lukt toch niet.” Ik dacht even na en ging toen verder: “En geld hebben wij toch niet, we zijn zo arm als.. nou gewoon straat arm. Waar ik heen was had ik alleen maar geluk mee, mocht met een vriendin mee!” Probeerde ik geloofwaardig over te komen. Ik hoorde hen lachen en toen zei dikkop naast me: “We weten allemaal wie je bent, je vader is bekend weet je nog? Dus doe alsjeblieft niet zo dom! En probeer geen geintjes uit te halen want dan kom je er niet levend vanaf” lachte hij vals. “ Jullie hebben geeneens geweren man!” zei ik brutaal. “Je moet toch eens oppassen met dat mondje van je. Op een gegeven moment worden wij dat ontzettend zat en dan wil je ons niet mee maken! Je weet maar nooit wat wij allemaal achterhouden. Sowieso kan je niet tegen ons op. Je kan als meisje niet tegen ons op. We zijn met zijn drieën!” “Maar” begon ik weer “Ik ben slimmer.” Voordat ik nog verder kon gaan kreeg ik weer een doek voor me mond. Ik zuchtte. Fijn, erg fijn is dit!

Voor mijn gevoel, na een hele lange tijd, stopte de auto. Ik hoorde de deuren open gaan en ik werd eruit gehaald. Ze haalde de touwen om mijn voeten los. Ik bedachte even dat ik kon weg rennen. Maar aangezien ik nog met armen vast zat en een blinddoek om had kon dat natuurlijk niet! Gelukkig was ik daar net op tijd achter gekomen. Toen bedachte ik iets anders. Ik bleef op mijn plek staan en verroerde me niet. “Lopen!” hoorde ik zwartoog zeggen. Ik bleef staan. “Help haar.” Hoorde ik zwartoog zeggen en voordat ik het wist lag ik over een schouder heen. Ik begon weer te trappen en even later voelde ik me keihard op de grond vallen. “Au!” schreeuwde ik keihard, maar met het doek om mijn mond konden ze me niet goed verstaan. Maar het leek me nogal duidelijk en ze deden gewoon niets, achterlijke lui! Ik voelde dat mijn benen weer werden vastgemaakt. Waar was ik ooit in terechtgekomen?! Ze konden toch niet midden op straat mij neerzetten, iedereen zou het doorhebben wat er gebeurde! Zo slim waren zij ook nog net wel dus het zou hier wel verlaten zijn. Maar waar ging ik dan heen?! Ik voelde dat ik weer over een schouder werd getild en ze liepen verder. Ik voelde dat we een trap op gingen en erna ergens naar binnen gingen. Het waaide opeens niet meer. Ik werd neergezet op een stoel. Hoorde ze nog wat mompelen tegen elkaar en hoorde een deur dichtgaan. Toen werd mijn blinddoek afgehaald. Ik knipperde even en keek toen om mij heen. Dat meende je niet, ik zat in een vliegtuig. En wat voor een! Een oud, gammel vliegtuigje dat elk moment uit elkaar kon vallen! Wat wouden ze doen, mij een ongeluk bezorgen? Dan konden ze het geld wel schudden en sowieso wat hadden ze aan geld als ze een vliegtuigje bezaten?! Voor zoiets had je toch al wel heel wat geld nodig! Steeds meer krijg ik vragen; waarom zat ik in een vliegtuig? Waar ging ik heen? Wat wouden ze nou, want geld hadden ze genoeg! Ik kon niets vragen, omdat dat achterlijke doek nog om mijn mond zat! Ik voelde het vliegtuigje erg schokken en van de grond afkomen, ik deed een gebed dat we niet uit de lucht zouden vallen!

Toen eindelijk het doek van mijn mond werd gehaald en ik alle vragen stelde kreeg ik nog geen antwoord. Boos keek ik uit een heel klein raampje. Jason had nog niets gezegd. Hij zat naast mij, soms had ik het gevoel of hij wel wat wilde zeggen, maar het niet mocht. Wat was dit voor een achterlijk gebeuren? Het leek wel of Jason hier ook niet uit eigen wil was en hij een slaafje was van die andere mensen. Er moesten wel meerdere mensen bij betrokken zijn, want ze konden niet met zijn 2e een vliegtuig besturen. Daar hadden ze mensen voor en die moesten ook van de plannen afweten. Dit was vaker gebeurt, veel vaker! En ik dacht nog wel dat mij dit nooit zou overkomen. Ik kon alles met geld. Nou zo zag je maar weer dat was dus niet zo. En ontsnappen zat er ook niet meer in. Ik raakte steeds meer ontmoedigd. Moe viel ik uiteindelijk met allerlei vragen en boze gedachten, in slaap.

“Nee!” gilde ik boos. “Laat me los, ik heb jullie toch nooit wat misdaan?” ik probeerde me los te maken, maar het wou niet. “Je gaat eraan” zei de man die voor me stond en pakte een pistool die hij tegen mijn hoofd zette. “Nee” gilde ik nog eens hard.

Met een schok werd ik wakker. Waar was ik? Wat gebeurde er? O ja, ik was ontvoerd, maar waar kwam die schok van net dan vandaan? Dat moest wel echt zijn geweest, daarom werd ik wakker! Toen zag ik dat we aan het landen waren, en net op de grond stonden. Ik merkte dat het doek om mijn mond was weggehaald. “Waar zijn we?” vroeg ik een beetje angstig. “Niet meer zo stoer hè?” vroeg dikkop die voor me zat. “Eng gedroomd?” vroeg hij met een sarcastische glimlach. Ik keek hem verbaasd aan, hoe wist hij dat? “Je gilde in je droom, dat we niet mochten schieten.” Vertelde Jason rustig. “Oh” gaf ik alleen maar als antwoord en keek naar buiten. “Afrika” hoorde ik Jason weer naast me zeggen. Ik keek even naar dikkop die ontzettend boos keek. Toen keek ik naar Jason die net deed of hij zijn mond voorbij gepraat had, terwijl hij waarschijnlijk heel goed wist dat hij niks mocht zeggen. Toen keek ik weer naar buiten. Dan had ik dus heel lang geslapen, maar dat kon haast niet uit mezelf. Het zou betekenen dat ik meer dan 10 uur zo slapen! En met dit vliegtuigje konden ze echt niet zolang vliegen, dus ze moesten onderweg ook nog wel vaak gestopt hebben! En als ik daar niet wakker van was geworden was het wel van het schokken geweest! Hadden ze mij onderweg wat gegeven toen ik sliep? Maar hoe kwamen ze daarop en hoe wouden ze me iets geven terwijl ik sliep? En waarom was ik zo ver van huis, waarom Afrika, zo ver van Nederland?!

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:10

schrijf verder vind eht heel goed verhaal nu al Tong uitsteken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:28

heej dan Haha! tja wil wel ff reageren Tong uitsteken
ook al weet je al wat ik ervan vind Knipoog
zie dat je de fouten eruit hebt gehaalt Knipoog

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:30

dankje Jamaiiky Lachen
haha ja,net even gedaan terwijl ik engels moet leren! Knipoog Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:31

goedzo Tong uitsteken
kijk ik het niet voor niets na Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:59

Leuk verhaal danielle
ik heb verder niet echt tips voor je.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:44

komt omdat ik de fouten er al uit heb gehaald Tong uitsteken

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:31

Ik wil het wel gaan lezen maar ik heb nu geen tijd, ga douchen en dan naar bed...

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:21

Oeh leuk verhaal!
Lekker bitchie ik ga het zeker volgen! Haha!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:28

dankje Lachen

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:39

Komt er snel weer een stukje?

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:42

Ik denk dat zometeen nog wel een stukje komt en anders plaats ik het morgen Lachen

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:54

Hoop dat jullie het een leuk, nouja vooral boeiend stuk vinden.. Tong uitsteken Lachen

Nu werd ik toch wel erg bang. Ik was zo ontzettend ver van huis! Ze zouden onderhand wel door hebben dat ik niet thuis ben, dat wist ik zeker. Maar pas na 24 uur konden ze echt actie ondernemen, zoals een grootschalig onderzoek. Ik had mijn ouders er wel eens over horen praten, als ze dreigbrieven kregen. Maar ik had er nooit bij nagedacht hoe erg het zou kunnen zijn. We hadden sowieso zo veel geld, we zouden het wel aankunnen! Wat was ik ook dom! Ik deed atheneum, maar dat kon je niet aan me merken. Mijn ouders wouden graag dat ik het deed want zij hadden natuurlijk een naam hoog te houden! Als het aan mij lag was ik allang gestopt met school.
Na een tijdje zag ik een auto naar het vliegtuigje toe rijden en de deur ging weer open. Dikkop stond op en ging even naar buiten, toen hij terug kwam wenkte hij Jason die vervolgens ook opstond en mij meenam. Buiten kreeg ik een warmte vlaag over me heen, wat was het hier ontzettend warm! Even werd het me te veel en stond ik te wankelen op mijn benen. Jason had het blijkbaar door en hield me even stevig vast bij mijn arm. Na een tijdje was ik een beetje aan de warmte gewend. Ze gaven me een duwtje in mijn rug, ik liep maar rustig mee. Het had toch geen zin om er tegenin te gaan! Mijn handen alleen zaten nog vast, dat zou wel komen omdat ze minder bang waren dat ik er vandoor ging. Aangezien ik ook niet wist waar ik heen kon gaan! Zwartoog had ik nog niet gezien, maar die zou nog wel komen. We liepen richting de auto, waar dikkop al stond te wachten. “We gaan met de auto” zei Jason snel tegen me. “ Heet jij eigenlijk echt Jason? En hoe heten die mannen?” vroeg ik snel voordat we bij de auto waren. Jason wachtte even en dacht duidelijk even na, waarna hij toen zei: “Ja en ze heten Micheal en Jaap, die bij de auto is Jaap.” “wat een domme namen.” Mompelde ik half in mezelf, achter me hoorde ik wat gegrinnik. Jason was helemaal niet zo als die andere 2, tenzij hij nog zou veranderen. Vertrouwen deed ik nog niet, ik vertrouwde niemand, je wist maar nooit met deze mensen.
Ondertussen waren we bij de auto aangekomen en ik ging achterin zitten, weer tussen Jason en Jaap. We moesten nog even wachten, ik zag Micheal aankomen en ging achter het stuur zitten. De andere man, die de auto had gebracht ging ernaast zitten. Ik keek uit de autoraam en nam de omgeving aandachtig in me op. Er viel eigenlijk niks in me op te nemen want het was hier zo kaal als het maar kon.

Na een paar uur waren we aangekomen op plaats van bestemming. Het was een klein dorpje, een stuk verderop zag ik bos. Ik keek om mij heen, de mensen keken even naar mij, maar gingen al snel door met hun werk. De mannen stapte uit en ik werd er ook uit gehaald. Jaap liep voor me en Jason achter me, ik werd naar een klein hutje gebracht. Blijkbaar was dit mijn onderkomen, het was erg klein, had 3 ruimtes. Het was allemaal open en ik vroeg me af waarom ik hier gewoon zo mocht blijven. “Daar zul jij overnachten.” Zei Jaap en wees naar de kleinste kamer. “Jason let even op haar, dan voelt ze zich niet zo alleen.” zei Jaap spottend. Ik trok mijn wenkbrauw even op maar zei niets. We gingen de kamer in, een tijdje was het stil, maar toen begon ik vragen te stellen. “Waarom zijn we in Afrika zo ver weg van huis? Waarom moeten jullie mij hebben en wat gaat er gebeuren? En wat hebben jullie mij gegeven in het vliegtuig, want dat moet haast wel! Waarom doe jij hieraan mee, want je ziet er helemaal niet zo uit? En dit is echt gepland en vaker gebeurt of niet?” Ik werd steeds bozer. Jason zei niets, wat me nog kwader maakte.
Jaap kwam lang en keek ons even dan en verteld dan dat Jason weg moet.
“En wat vind je van je nieuwe onderkomen?” vroeg hij spottend. “Belachelijk, doe even normaal. Er zit geeneens een normaal bed in. Alleen een hangmat, daar lijkt het in ieder geval op!” Ik keek Jaap boos aan. Hij lachte mij alleen maar uit en duwde me aan de kant om weer weg te gaan. Snel zei hij nog: “Je komt er pas uit, als wij het zeggen. Eerder niet Begrepen?” Ik antwoordde niet. Ze dachten toch niet dat ze het makkelijk met mij zouden krijgen! Pff domme mensen, zeker nooit een opleiding gedaan! Ik keek uit het kleine raampje, er zat geeneens een raam in! Ik keek hier echt mijn ogen uit, ik wist dat er arme mensen waren, maar dit sloeg echt alles! Ze hadden geeneens muziek of een computer! Ik liep naar de andere kant van de kamer, waar de deur zat en keek om het hoekje. Jaap zat in de andere kamer. Hij dacht toch niet dat ik hier bleef ?! Zonder na te denken zette ik het op een rennen. Snel de deur uit, dwars door het dorp richting het bos. Ik wist dat ik het niet zou halen, want wat had ik daar? Zo ver van huis, maar op dit moment kon het me niet schelen. Jaap zal eens even een oefening krijgen! Ik hoorde gestommel en geroep achter me. “STOP JIJ, JIJ DOM WICHT!” riep iemand achter me, waarschijnlijk jaap. “ DENK JE DAT JE DAT RED? JE HEBT HELEMAAL NIKS. ZO GA JE TOCH DOOD!” Ja dat kon ik ook wel raden, maar zij kregen ook niks dan! Ik hoorde dat hij steeds dichterbij kwam. Ik was er bijna, nog een klein stukje! Toen hij vlak achter me was schoot ik snel naar links en toen het bos in. Ik hoorde hem kwaad schelden. Even had ik hem afgeschud, ik dook snel het dichte bos in en verstopte me snel. Even dacht ik na, terwijl ik hem hoorde bellen. Dat hij dat hier kon! Hij stond nu heel dichtbij en ik hoorde hem heel zachtjes zeggen: “Ja ik weet niet waar ze is. Nee ze is in de buurt daarom praat ik zacht. Ja ik weet ook wel wat er aan de andere kant van het bos zit! En ik weet ook wel dat zij daar echt niet achter mag komen! Ik ben niet gek!” hij liep weg en zijn stem vervaagde, de rest hoorde ik niet meer. Ik had wel iets heel belangrijks gehoord!
Aan de andere kant van dit bos moest ik zijn! Toen ik zeker wist dat hij weg was stond ik op en liep ik maar een kant op, weg van het dorpje. Het uitbreken was dus toch een succes geweest. Ik dacht dat het geen zin had, maar nu ik dit hoorde! Opeens zag ik ergens een man, het was duidelijk geen Nederlander, dus geen ontvoerders. Daar hoefde ik dus mooi niet bang voor te zijn! Rustig liep ik door, opeens pakte hij me vast en begon vaag te schreeuwen. Ik probeerde me los te wringen, maar hij hield me stevig vast. Nog een man kwam eraan en ze pakte me bij armen en voeten op. “Hallo ik ben geen beest” schreeuwde ik kwaad. Ze konden me natuurlijk niet verstaan. Ze hielden me stevig vast en er kwam een derde bij die even later weer weg ging. Jaap die nog altijd aan het zoeken was kwam al snel eraan. “Daar ben je, dacht je nou echt dat dit was gelukt? En ik dacht nog wel dat je slimmer was!” zei hij kwaad. Boos keek ik de andere kant op, ik probeerde nu ook niet meer los te komen, ze hadden me toch veels te goed vast! De mannen lieten me los en met een plof viel ik op de grond. Pijnlijk stond ik weer op en liep tussen de mannen terug naar het dorp. “We zullen je eens laten zien wat we doen, als je niet gehoorzaamd! Want je snapt toch wel dat dit niet ongestraft kan!” Hij keek me gemeen aan. Ik schrok toch wel heel erg, maar probeerde het niet te laten merken en keek hem verwaand aan. “De verwaandheid zal er wel snel af zijn dame.” Hij sleurde me mee naar een schuurtje bij ons huisje. Hij duwde me naar binnen en deed hem dicht. Er zat hier wel een deur in! “Ik zal zo je verdiende loon geven! Moet even overleggen hoeveel het gaat worden” hij liep weg, naar binnen. Ik slikte even, waar zou hij het over hebben? Geschrokken ga ik in een hoekje van het schuurtje zitten, bang wat me te wachten staat.....

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:55

Goed verhaal..
Ga het volgen Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:58

goed stukje daan Haha!