[FB] Fotobewerkingen, Tips gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

[FB] Fotobewerkingen, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:06

Hoi,

Ik ben nieuw hier op uit de kunst, maar vind het een superleuk onderwerp. Fotograveren vind ik erg leuk en nu ben ik met photoshop bewerkingen aan het maken. Het gaat nog niet allemaal naar mijn zin, dus vandaar de tips gevraagd. Ik plaats steeds eerst het origineel en daarna de bewerking met eigen commentaar erbij. Als jullie er andere ideeen over hebben, of tips zodat ik ze nog beter kan maken hoor ik het graag. Hier komen ze:

1. Mooie houding van paard, maar erg drukke achtergrond
Afbeelding

2. Achtergrond bewerkt, maar staart van paard is niet zo mooi en de rand van gras naar zand ook niet. Hoe kan ik dat anders doen?
Afbeelding

3. Storende lantaarnpaal
Afbeelding

4. Deze vind ik zelf wel mooi. Lantaarn en mest verwijderd
Afbeelding

5. Deze foto is te donker geworden
Afbeelding

6. Opgelicht,maar nog niet zoals ik zou willen. Wordt spikkelig.
Afbeelding

7. Een foto van het hoofd, wederom een storende achtergrond
Afbeelding

8. Achtergrond bewerkt
Afbeelding

9. Beeld wat ver weg en storende achtergrond
Afbeelding

10. Dichterbij gehaald en achtergrond bewerkt
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan???
Laatst bijgewerkt door Mireille op 12-10-06 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag veranderd.

Brookers

Re: [FOTO] Fotobewerkingen, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:07

Geen van allen zijn (voor mij) te zien.. ik TeM ff Lachen

Ettesil

Re: [FOTO] Fotobewerkingen, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:08

Hoe kan ik mijn bericht editten??

Edit: Ik zit met mijn neus te kijken. Gevonden en als het goed is zichtbare foto's nu Clown

Kkkaren

Re: [FB] Fotobewerkingen, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:14

Op zich zijn ze allemaal netjes bewerkt, al kan ik het niet zo goed zien op dit formaat.

2. De staart kun je nog wat vervagen met het vingertje, voor het gras zou je een stukje (eventueel uit een andere foto) moeten copieren waar de overgang wel goed op staat en die daar plakken. Pas erop dat je niet telkens hetzelfde stukje copieert en invoegt, dan krijg een raar effect, zoals bij het achterbeen, waar je een staandertje van de balk hebt verwijderd. Doordat je dat gedaan hebt, lijkt de balk nu ook onnatuurlijk te zweven, je zou erover kunnen denken om die helemaal weg te halen.
4. Netjes weggehaald, ik zou ook nog even de horizon recht zetten. Ik weet niet welk programma je gebruikt, maar met photoshop selecteer je dan de hele foto, edit > rotate > dan weer een stuk uitknippen. Dan wordt het paard ook mooier omdat de voorhand beter opgericht lijkt.
6. Hier zie ik weinig verschil, probeer nog eens te spelen met alle 'knoppen' van je bewerkingsprogramma.
8. Netjes weggewerkt, je zou 'm ook nog wat kunnen croppen.
10. Mooi gecropt. Je kunt ook wat meer spelen met composities, altijd het paard in het midden wordt saai. Kijk welke kant de beweging opgaat en probeer daar wat meer ruimte te maken, dan krijgt de foto meer spanning en dynamiek.