Ik heb de schets al geplaatst in het Aragorn topic, dit is de gekleurde versie. Een grotere versie is te zien op mijn DeviantArt site, want ik zit momenteel met een enorm bandwidth tekort op mijn eigen website. Ik weet echt niet waar al die bezoekers vandaan komen want berichtjes krijg ik nooit van ze. Hm.
De tekening hoort bij een van 2 romans in een fantasy setting. De linker is Ereprijs. Hij is de kroonprins van de Noordelijke Landen (elfen/feeën). Zijn moeder stierf toen hij nog erg jong was. Hij is niet opgevoed door zijn vader maar door voedsters tot hij oud genoeg was om onder de hoede van een jonge officier te worden gesteld, genaamd Hauwklaver. Ereprijs is op een belangrijke missie.
Wilgenroosje is een jong weesmeisje dat niets van haar afkomst weet. Ze wordt geplaagd door dromen over een verleden waar ze zich niets van kan herinneren. Bovendien raakt ze verstrikt in een reeks gebeurtenissen die volledig uit de hand lopen en waar zij vreemd genoeg een belangrijke spil in is. Wederik is het broertje van Ereprijs die ineens nogal uit de kluiten is gewassen (elfenpubertijd?). Hoewel hij erg veranderd is, is hij diep vanbinnen nog dezelfde, al is Wilgenroosje erg gaan twijfelen over hun vriendschap. Hij heeft een tweelingzusje, de verwende Windbloem.
Ereprijs, Wilgenroosje (Wilgje) en Wederik zijn verwikkeld in een driehoeksverhouding. Zowel Ereprijs als Wederik koesteren krachtige gevoelens voor Wilgenroosje, die moeite heeft de nogal tegenstrijdige signalen te doorgronden. Tussen dit touwgetrek door ontwikkelt zich een oorlogsdreiging met als hoofddoel het zogenaamde Elfheim (zoiets als Heim ins Reich dus, beetje kort door de bocht). Maar goed, dat is een poging het in het kort uit te leggen. Wederik en Ereprijs hadden een sterke band, Wilgje en Wederik waren onafscheidelijk en de liefde gooit hier alles nogal door de war. Het is een verhaal dat momenteel uit twee fantasy romans bestaat, waarvan dit zich afspeelt in deel1. Ben er al in 1992 mee begonnen en heb er al een hele tijd niets voor getekend.
Genoeg gekletst. De tekening:

(let niet op verhoudingsfouten en dergelijke, het was immers oorspronkelijk een schets op flutpapier met balpen). Bedankt voor alle beterschapwensen! Ik doe mijn best!

echt super!
Heel mooi, heel leuk bedacht! 

zijnde is denk ik heel veel kijken bij gelijksoortige boeken en van alles en nog wat uitproberen om te kijken hoe het staat.