[FOTO]Eerste serieuze foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO]Eerste serieuze foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:43

heey,

Ik heb eindelijk mijn digitale camera. Een Kodak C530 dus geen super ingewikkeld duur ding, maar toch. Ik wil graag verder in de fotografie en volgend jaar ook een opleiding fotografie gaan doen, dus ben nu alvast aan het oefenen. Vandaag even naar een 'natuurpad' in de buurt geweest om foto's te maken. Lachen

Sommige foto's zijn een beetje wazig, dat komt door het inzoomen.. Dus dat moet ik maar even niet meer doen Schijnheilig

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Commentaar is heel erg welkom Lachen!

Reem

Re: [FOTO]Eerste serieuze foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:38

Oefenen en nog eens oefenen. Ik vind de foto's erg standaard, ze doen me niet zo veel. Maar ook een simpele koe of boot kan een mooie foto zijn, probeer te expirimenteren met verschillende hoeken, lichtinvallen of instellingen van de camera.
Probeer als je een foto van dichtbij maakt de macro stand (het tulpje op de camera) te gebruiken. doordat je die instelling niet hebt gebruikt is de eerste foto onscherp.
Succes!

[edit] typo

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:55

Ik vind ze eerlijk gezegd een beetje saai en de kwaliteit is ook niet zo... Gewoon oefenen!

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:36

Hey juul,

Nog effies door oefenen Knipoog
ga je er wel bij helpen Vork

Groetties Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:51

@ Reem, ik heb volgens mij geen tulpje op mn camera ?

En dankje Chris Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:15

Bij je eerste foto begon ik al wat sneller te scrollen... Of te wel; de foto's boeiden mij totaal niet. Het zijn van die allerdaagse dingetjes en natuurlijk kun je die ook boeiend op de foto zetten, maar dat is nog niet gelukt. Blijven oefenen. Lachen

En bij de 'vogelfoto's' valt het mij erg op dat de foto's 'blokken' zijn? Nagelbijten / Gniffelen Hoe ga ik dat nou uitleggen nu. Scheve mond
*hoopt maar op iemand die hetzelfde vindt en het even uitlegt. Schijnheilig

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:19

VeirL misschien bedoel je te pixelig? Dat je dus duidelijk ziet dat de foto bestaat uit stipjes van kleuren etc wat je dus pixels noemt.

Verder boeien mij de foto's ook niet, ga gewoon lekker oefenen en spelen met instellingen, perspectieven etc.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:34

Anoniem schreef:
@ Reem, ik heb volgens mij geen tulpje op mn camera ?

En dankje Chris Knipoog

Kan me bijna niet voorstellen! Pak de handleiding er anders bij en zoek op macro, dankzij die functie kan je mooie foto's van heel dichtbij maken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:43

Foto's zijn idd nog een beetje standaard, dus nog even een beetje oefenen. Ja

Wat me opvalt is dat als je inzoomt de kwaliteit zo ontzettend verslechterd. Dat is wel jammer ja, misschien idd zo min mogelijk zoomen. De foto's van de zwanen vind ik bijv. erg leuk, maar door de kwaliteit wordt het toch weer een tikkeltje minder. Ja

Succes met je camera!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:46

@ Reem, ik kan hem echt niet vinden, ook niet in de handleiding. Kan het niet zijn dat ie er gewoon niet opzit omdat het nogal een simpele camera is ?

@ Sander, Dat vond ik idd ook heel jammer toen ik die foto's van de eenden&zwanen zag op de pc..