1. Je hebt hier zeker geflitst? Had je beter niet kunnen doen; je onderwerp wordt hierdoor heel lelijk belicht. Daarbij zijn er al miljoenen van dit soort foto’s, ik vind ze niet meer zo interessant om te zien. 
2. Leuk gedaan, maar niet zo’n interessant onderwerp. Je had beter een groter diafragma kunnen gebruiken. Er zij nu een paar houtsnippers scherp, die in mijn ogen niet meer of minder interessant zijn dan de rest. Dan liever alles scherp.
3. Heel mooi landschappelijk plaatje! Dat bruinige linksonder stoort me wel een beetje, maar dat kun je er zo af croppen. Verder is hij súper!
4. Apart, niet helemaal mijn smaak maar wel leuk. Is naar mijn idee te rommelig, wel leuk om als achtergrond van iets te gebruiken!
5. Hetzelfde als hierboven. 
6. Ziet er heel gaaf uit! Zoals Jaduhh (oid) al zei stoort de andere bloem links een beetje, maar dat kun je zo weghalen. Waar ik wel over val is de ‘kwaliteit’ van de bloemen. Ik had liever onbeschadigde bloemen gezien, deze zien er een beetje verlept uit
7. Nee, dit vind ik niks. Vind het meer een snapshot dan een foto waar fotografisch commentaar op gegeven kan worden 
8. Ook niet mijn smaak: alles is zo centraal. Probeer eens om 1 bloem als onderwerp te nemen, diafragma zo in te stellen dat die bloem scherp is en de rest niet. Je foto’s zullen dan veel aansprekender worden en prettiger om naar te kijken, omdat er dan iets is waar de aandacht naartoe gaat. Succes nog verder