[FOTO] Van alles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem_

[FOTO] Van alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:33

Ik heb laatst wat foto's gemaakt.

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar Lachen

Jaduuh

Re: [FOTO] Van alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:41

1] Lijkt net een negatief afdruk, wel leuke compositie. Lachen
5] Hmm, vind hem minder leuk dan vier en wat overbelicht/onscherpte.
6] Links komt de volgende bloem (?) alweer, dat stoort me

Verder niets op aan te merken, super. OK dan!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:51

1. Je hebt hier zeker geflitst? Had je beter niet kunnen doen; je onderwerp wordt hierdoor heel lelijk belicht. Daarbij zijn er al miljoenen van dit soort foto’s, ik vind ze niet meer zo interessant om te zien. Lachen
2. Leuk gedaan, maar niet zo’n interessant onderwerp. Je had beter een groter diafragma kunnen gebruiken. Er zij nu een paar houtsnippers scherp, die in mijn ogen niet meer of minder interessant zijn dan de rest. Dan liever alles scherp.
3. Heel mooi landschappelijk plaatje! Dat bruinige linksonder stoort me wel een beetje, maar dat kun je er zo af croppen. Verder is hij súper!
4. Apart, niet helemaal mijn smaak maar wel leuk. Is naar mijn idee te rommelig, wel leuk om als achtergrond van iets te gebruiken!
5. Hetzelfde als hierboven. Lachen
6. Ziet er heel gaaf uit! Zoals Jaduhh (oid) al zei stoort de andere bloem links een beetje, maar dat kun je zo weghalen. Waar ik wel over val is de ‘kwaliteit’ van de bloemen. Ik had liever onbeschadigde bloemen gezien, deze zien er een beetje verlept uit Haha!
7. Nee, dit vind ik niks. Vind het meer een snapshot dan een foto waar fotografisch commentaar op gegeven kan worden Lachen
8. Ook niet mijn smaak: alles is zo centraal. Probeer eens om 1 bloem als onderwerp te nemen, diafragma zo in te stellen dat die bloem scherp is en de rest niet. Je foto’s zullen dan veel aansprekender worden en prettiger om naar te kijken, omdat er dan iets is waar de aandacht naartoe gaat. Succes nog verder Lachen

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:55

dank jullie Lachen
ik heb erg moeite met 1 bloem scherp op de foto te krijgen op 1 of andere manier, en het diafragma snap ik niet zo heel veel van, hoe groter het getal hoe ?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:16

Hoe groter het getal, hoe kleiner de diafragma.
Zoek anders eens op google, ben zelf niet zo'n ster in uitleggen Haha!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 22:18

ok bedankt Lachen kom al weer een stukje verder, ik doe nu nog veel automatisch maar wil toch steeds meer handinstellingen doen