[ver] Bliksem, het angstige paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Orola

[ver] Bliksem, het angstige paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:48

Hoi, ik ben bezig met een verhaal, dit is deel 1.
Graag hoor ik een positieve reactie, ik heb nog nooit een echt verhaal geschreven.

Elise rende naast Fidar, een schimmelruin van rond de 1.50 m. Ze hield haar handen voor zich, legde die op Fidars billen en sprong op zijn rug. Daarna bleef ze zitten en stapte hem rustig uit.

Elise was een blond meisje van 15 jaar. Haar ouders hadden een fokkerij, waar ze verschillende paarden fokken en verkopen. Elise deed aan voltige en bracht de meest geschikte paarden uit op voltige-wedstijden.

Ze zette Fidar stil en sprong van zijn rug. “Kom Fidar, dan ga je naar je stal.” Fidar liep braaf mee. Elise bracht hem naar de poetsplaats, waar ze het tuig van zijn rug afhaalde en het zweet weg borstelde. Daarna bracht ze hem naar de stal waar zijn bix al in de emmer zat. Fidar vloog de box in en dook met zijn neus in de emmer.

Daarna ging Elise naar haar de box van haar pony, Muis. “Hey Muis! Kom je mee? Dan ga ik je lekker poetsen en maken we een rustig bosritje.” Muis hinnikte. Het was een grå-fjord, dus wildkleur met een grijs tintje. Elise pakte het halster met touw van de haak en maakte Muis vast. Ze nam hem mee naar de laatste van de 5 poetsplaatsen, want Muis was een echte fjord die zelf haar plekje wou uitzoeken. Elise poetste Muis goed, maar haar buik deed ze alleen met een wollen poetshandschoen. Muis was namelijk drachtig. Al 9 maanden, dus nu werd het echt tijd voor het rustig aan doen. Elise pakte het hoofdstel en deed het om Muis’ hoofd. Daarna ging ze zonder zadel het bos in.

Na een half uurtje gingen ze terug naar de stal. “Zo, meisje dat was een heerlijke rit.” Elise zette haar op haar eigen poetsplaats en verving het hoofdstel door het halster. Ze bracht de fjord naar de wei en zette Muis bij de vriendelijke Shetlander Spot, een gestippelde merrie. Muis en Spot gingen altijd samen rollen, grazen en spelen met elkaar en konden super met elkaar opschieten.

Elise liep op het erf, toen er plotseling de bekende zwarte auto met de trailer er achter aan kwam rijden. Elise’s vader stapte uit en gelijkertijd klonk er een luid, schrel en angstig gehinnik uit de trailer. De stalhulp kwam er bij en hield Elise’s vader met de trailer opendoen. Er kwam een grote, angstige vos tevoorschijn. De stalhulp ging daarna door het voorluikje naar binnen en Elise’s vader haalde de stang weg. De vos werd naar achter geduwd en de stalhulp gaf het touw aan Elise. “Breng deze merrie naar stal, en ga dan even naar je vader. Die wilt iets met je bespreken. Elise knikte en zei: “Okee, zal ik doen.” En daarna liep ze met de vos naar een box die Elise’s moeder voor haar had klaargemaakt. De merrie sprong de box in en begon te bokken, waarschijnlijk van nieuwigheid.

Toen de merrie in de box stond zocht Elise haar vader. Ze zag hem lopen voor de schuur en ze rende er naar toe. “Pap, je wou mij spreken? Wat is er?” “Zoals je weet heb ik net een merrie gekocht, nou ja, ik had haar gevonden. Een man kreeg het paard niet weg en liet haar maar achter op de markt. Toen de eigenaar weg was had ik haar maar meegenomen.” “Hmm, dat iemand zijn paard gewoon achterlaat!” “Okee, ik wil graag dat je deze merrie wat vertrouwen terug geeft, zodat het een fijn paard wordt.” “Ai, dat zal lastig worden. Ik heb nog nooit zo’n angsthaas gezien!” “Nou, probeer het gewoon. Het zal je wel lukken. Ik reken op je.” Met een knipoog liep Elise’s vader weg. “Wacht, hoe heet de merrie??” vroeg Elise terwijl ze achter haar vader aanrende. “Nog niet eens over nagedacht, verzin zelf maar een mooie naam.” Zei vader. Meteen liep ze naar de merrie die nog steeds rare sprongen maakte en ging over de boxdeur leunen. “Wat zal bij je passen voor naam? Een niet veel voorkomende naam, dat zou leuk zijn. Weet je wat, ik ga je gewoon een dag verzorgen en dan verzin ik wel een naam.” Vastbesloten pakte ze een touw van de haak en klikte het aan het halster. Ze bracht hem naar de poetsplaats waar de merrie nog steeds stond te dansen. Elise pakte haar poetsspullen en ging de merrie poetsen. Toen ze bij de billen poetste, ontdekte ze wat striemen. “Die zijn waarschijnlijk van een zweep. Oh, meisje, nu snap ik waarom je zo druk bent!” zei Elise bezorgd en ze gooide al haar borstels uit de poetskist om de zalf te kunnen pakken. Ze wreef wat zalf over de striemen en ging de hoeven uitkrabben, wat al een tijd niet was gedaan, aan de prut te zien. De merrie had duidelijk niet geleerd om haar hoef op te tillen, uit eindelijk gaf ze toe en tilde ze haar voorhoef op, maar liet hem meteen weer zakken. Met veel kracht tilde Elise de hoef weer op, hield het stevig vast en de grote vos wou haar hoef weer neerzetten maar dat lukte haar niet dus leunde ze tegen het schot aan. Elise liet de hoef zakken en pakte de andere voorhoef, waarbij de vos precies hetzelfde deed. Toen ze de achterhoef deed trapte de merrie naar achteren. “Ai, die was bijna raak. Ik zal mijn vader maar roepen.” Ze riep haar vader en die krabde de achterhoeven uit. “Pap, ik heb trouwens striemen op de billen gevonden. Ik heb ze met wat zalf ingesmeerd.” Elise liet de striemen zien. “Maar nu zet ik haar weer in de stal.” Ze bracht de merrie weg naar de stal en een naam schoot haar te binnen: Bliksem. De merrie kon zo snel trappen, die zag je niet aankomen, dus ongeveer net zo als je geraakt wordt door de bliksem.

De volgende dag moest Elise naar school. Ze pakte haar fiets uit de schuur en fietste weg. Het was een uur fietsen naar haar school. Op school aangekomen kwam Kaitlin, Elise’s beste vriendin van 14 en bruin haar, al naar Elise lopen. “Hoi Elise, zullen we vanmiddag samen rijden?” “Ja, natuurlijk wil ik dat wel! Je mag wel op Fidar, want er is een nieuw paard aangekomen en die moet ik vertrouwen geven. Ik ga dan op haar.” “Wow, een nieuw paard, hoe heet ze en ziet ze er uit?” “Het is een grote vosmerrie, ze had geen naam, maar omdat ze als de bliksem kan trappen heb ik haar Bliksem genoemd.” “Heb je al eerder op haar gereden?” “Nee, eerst gaan we dan even in de bak, en als dat goed gaat het bos in, oké?” “Is goed.” Daarna kwam Saskia aanlopen. “Haha, weer aan het afspreken?? Ik dacht dat je moest oefenen om wedstrijden te winnen!” Saskia liep gierend weg. “Pff, kan ze ook nooit haar mond houden..” fluisterde Kaitlin terwijl Elise stokstijf Saskia nakeek.

Om een uur of 3 fietste Elise naast Kaitlin weer naar de stal toe. Om 4 uur waren ze er en de meisjes poetsten de paarden en zadelden ze op. Daarna liepen ze naar de bak en stegen daar op. Ze gingen stappen. Bliksem gaf even snel een bokje terwijl Fidar er rustig naast liep. “Bliksem is een stuk groter dan Fidar.” Zei Kaitlin terwijl ze naar Bliksem keek. Na een paar rondjes stappen gingen ze aandraven en dat deden allebei de paarden heel netjes. Bliksem keek met oortjes naar voren om zich heen, waarschijnlijk vond ze het wel leuk. “Dit gaat prima, Kaitlin, dus gaan we het bos in. Fidar is altijd heel rustig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.” Het hek van de bak stond nog open, dus ze reden er zo uit. Ze hoefden alleen maar een weg over te steken, dan zijn ze in het bos. Eenmaal bij de weg begon Bliksem te dribbelen. Voor de weg stopten ze tot een auto die langs kwam razen voorbij was. Plots stond de auto stil met een oorverdovend remgeluid. Bliksem maakte een sprong en de auto wou de meisjes voor laten gaan, dus ging ongeduldig toeteren en toen kwam de druppel die de emmer deed overlopen. Bliksem schoot ervandoor en knalde het bos door. Elise zat angstig op haar rug, ze kon de merrie op geen enkele manier houden. Toen er ook nog eens een groep duiven langs vlogen ging ze nog harder. Eenmaal bij een grote, brede sloot dacht Elise dat ze wel zou stoppen. Ze maakte zich klaar voor de stop, maar nee, de merrie croste naar links! Daar had Elise niet op gerekend en ze viel uit het zadel, vlak voor de sloot. “Auw, mijn enkel!!” schreeuwde ze. Kaitlin kwam een paar seconden later aangalopperen met de nog steeds brave Fidar. “Gaat het??” vroeg ze bezorgt en sprong er af. “Ja, het gaat wel een beetje, maar mijn enkel doet zo zeer!” zei Elise terwijl Kaitlin naast haar knielde. “Stap maar op Fidar, dan ga ik Bliksem zoeken.” Kaitlin liep weg, ze zocht het bos door naar Bliksem, maar geen spoor. Opeens klonk er een schel gehinnik…

neetje86

Re: [ver] Bliksem, het angstige paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:20

oeeeee spannend... meer!!!! waar zou de pony zijn, zou die zich bezeerd hebben? ik wil t weten typ snel verder!

Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:22

Goed verhaal! schrijf zeker door Knipoog en ik ga hert ook zker volgen Knipoog *wacht in spanning op nieuw stuk*

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 19:34

Ik ben bezig met het nieuwe stuk. Knipoog

Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:00

Haha!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:07

Ik moet zeker nog een helft, ik zit nu op 671 woorden.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:10

snel typen dan Tong uitsteken

Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:10

Knipoog succes

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:31

898 Woorden, jongens! Tong uitsteken Het komt uiterlijk morgenavond!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:32

kan je niet alvast dit stukje posten
wij zullen niet temmen Knipoog

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:38

Sorry maar als er een mod langskomt is het dag dag topic.
Edit: 1.063 woorden.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:56

Nog 300 woorden.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:06

Kaitlin luisterde waar het gehinnik vandaan kwam en ging er op af. Uiteindelijk zag ze een paardenhoofd tussen de bosjes, ze rende er naar toe, het was natuurlijk Bliksem. Ze was gestruikeld over een laaghangende tak en nu is ze kreupel. Kaitlin liep rustig naar haar toe en pakte de teugels. “Kom, meisje, dan gaan we naar Elise en je vriend Fidar.” Bliksem hinkte achter haar aan totdat ze bij Elise kwam. Ze bleef stokstijf staan om Fidar te begroeten. “Oh, gelukkig, daar is Bliksem!” zei Elise opgelucht. “Kom, Elise, we gaan terug.” Kaitlin liep naast Bliksem en Elise zat op Fidar, en met z’n vieren liepen ze terug naar de stal. “Hou Bliksem goed vast bij de weg, hè.” Waarschuwde Elise. Ze bedoelde het serieus. De terugweg ging wel goed, zonder problemen. Eenmaal bij de stal aangekomen was Bliksem lekker ontspannen, alleen over de weg spande ze haar hals. Elise sprong voorzichtig, vanwege haar enkel, van Fidar af en ze ruilde met Kaitlin van pony want Kaitlin rijdt op een manege en heeft minder ervaring met verzorgen dan Elise. Elise struikelde samen met Bliksem naar de stal en zei: “Nou nou, nu hebben we alletwee onze enkel bezeerd. Ik ben niet boos op je, Bliksem, jij kon er niks aan doen dat je zo schrok.” Ze zadelde haar af, deed het halster om en zette haar in de stal. Bliksem liet weer een bokje zien. Het was Kaitlin gelukt om Fidar af te zadelen, die nu met zijn neus in de voerbak zit. Elise en Kaitlin gingen nog wat kletsen over de rit en daarna pakte Kaitlin haar fiets en fietste naar huis.

De volgende dag. Elise haar enkel deed alleen licht zeer, ze voelde er weinig van en kon gewoon lopen. Ze moest weer naar school, maar gelukkig had ze morgen vakantie. “Heerlijk, 2 weken van school en lekker tijd voor de paarden.” Zei Elise toen ze op de fiets naar school ging. Op school kwam Saskia naar haar toelopen. “Weet je ik heb morgen een wedstrijd en woensdag ook en nog volgende week zondag ook weer een springwedstrijd wedden dat ik zal winnen? Hé doe jij ook mee dan kan ik laten zien wie de beste is!” Grinnikte Saskia. “Ik heb gister zo goed geoefend dus ik ga winnen da’s logisch.” Saskia liep weg terwijl ze de slappe lach had. Elise haalde haar schouders op en liep naar het fietspad, waar Kaitlin net aan kwam fietsen. “Hoi Elise, hoe gaat het met je enkel?” “Nou het doet een beetje pijn, maar niet zo ernstig. “Mooi. Zullen we morgen weer rijden? Dit keer zonder Bliksem a.u.b .” Glimlachte Kaitlin. “Natuurlijk, na wat er gister gebeurd is. Ik ga haar maar eerst longeren voordat ik er op stap. Of gewoon in de bak rijden. Ik ga dan morgen wel mee op Muis, maar dat wordt een ritje met alleen stappen en draven. Trouwens, Bliksem is kreupel weet je nog.” Zei Elise met een serieus gezicht. “Maar dat is niet erg hoor, Elise. Ik hoef niet te crossen.”

Na de les fietsten Elise weer naast Kaitlin, maar dit keer ging Kaitlin afslaan richting haar huis. “Dag Kaitlin, tot morgen!” “Tot morgen, Elise!” Eenmaal thuis ging Elise gelijk naar Bliksem, ze stapte met haar over het erf om te kijken hoe het met haar been ging. Ze liep wat regelmatiger maar het was nog niet helemaal genezen. Ze werd in de wei gezet bij Fidar, wat goed leek te gaan. Daarna ging Elise de stallen uitmesten en ze deed het voer voor de paarden alvast in hun voerbakken en legde in iedere box die bezet was een baal hooi. Toen dat klaar was ging ze met poetsspullen de wei in van Muis en Spot, en ze poetste ze alletwee terwijl ze met een halstertouw aan het hek stonden.

Even later haalde ze Fidar uit de wei en borstelde hem. Daarna deed ze het voltigetuig om Fidar heen en bracht hem naar de bak waar ze gingen oefenen. Het ging prima, Fidar liep netjes en de oefeningen gingen super. Na het trainen zette Elise Fidar weer in de wei en ging naar binnen en achter de computer. Ze was op bokt.nl wat verhaaltjes op Crea Bea aan het lezen, en bezocht wat topics met foto’s. Daarna bezocht ze een ander onderwerp, waarbij een topic stond met dit bericht:

_______

Vermist, mijn voskleurige grote merrie

Mijn lieve voskleurige merrie is vermist, ze is nu al 1 maand weg maar nog steeds geen spoor van haar.
Ze is een vos van 1.78, is altijd heel angstig en vindt auto’s en wegen eng.
Stallen vindt ze heel vertrouwt, maar is buiten heel bang. Ik noemde haar altijd Orange Fire, maar ze zal nu wel anders heten. Het ras is een Australian Stock Horse.
Hier nog een foto:
Afbeelding
Dit is een foto van ons samen, ik heb geen betere foto.
Ken je haar? Stuur een mailtje naar love_my_orangefire@hotmail.com !
_

Elise kreeg de schok van haar leven. “Bliksem! Dat is Bliksem!!” Ze haalde haar vader erbij. Hij las het bericht en zei: “Tjonge! Dus Bliksem is eigenlijk van haar! Ze was zeker gestolen. Elise, stuur maar een mailtje naar haar en zeg dat ze langs mag komen, met het adres van de stal natuurlijk.” Elise klikte op de link van het adres en schreef:

_

Hallo,
Mijn vader had jouw Orange Fire gevonden op de markt, en ze staat op onze stal. Kom maar eens even langs, ons adres is Wilde Hoevenlaan 14, in het dorpje waar jij ook woont. Kom dus snel even langs.
Dag,
Elise
_

Ze verstuurde het bericht en keek op de klok. 6 Uur. Etenstijd. Ze ging de woonkamer in, waar het eten al klaar stond. Na het eten ging ze de paarden binnen zetten en daarna tv kijken, er kwam een leuke paardenserie die ze niet wilde missen. Uit eindelijk was het 9 uur en ging ze slapen.

Ze kon niet slapen, het idee dat ze op een gestolen paard heeft gereden, straks komt de politie eerder dan dat meisje, krijgen wij een boete en wordt Bliksem mee genomen, of eh… Orange Fire en ze kreeg nachtmerries over Bliksem. “Hoe moet ik haar nou noemen, Bliksem of Orange Fire?” Zo piekerde ze de hele nacht door.

Eenmaal ’s ochtends sprong ze haar bed uit, douchen en aankleden, hup, naar buiten, paarden voeren. Ze pakte een emmer die ze vulde met bix en ze pakte een bixschep zodat ze de paarden zonder heen en weer te lopen kon voeren. Toen ze hun voer ophadden gingen ze de wei in en bij Bliksems box bleef ze staan, er kwam hier en daar een traan te voorschijn bij de gedachte: ‘Dit is waarschijnlijk de laatste dag dat ik je zie, geen verzorgen meer voor jou, niet meer rijden of vertrouwen geven met jou en nog niet eens zien.’ Elise sloeg haar armen om Bliksems hals, ze vond dat niet erg, alsof ze wist wat er aan de hand was.

Toen Bliksem ook, na een uur gehang, buiten stond ging Elise even computeren om te kijken of die eigenaresse van Bliksem terug had gemaild. Ja hoor, een nieuw bericht.

_
Hallo Elise,
Om eerlijk te zeggen, ik heb niet genoeg tijd voor Orange Fire, ik moet veel leren op mijn school en heb bendes huiswerk, ik moet ook nog elke dag oefenen met blokfluiten en dan hou ik maar 1 uurtje voor haar over per dag. Ze mag bij jou staan, maar ik ga haar wel regelmatig opzoeken en verzorgen als ik kan, als je dat goed vindt.
Groetjes Mandy.
_

“Wow! Ze mag hier blijven!”
Ze riep haar vader, die zei: “Natuurlijk mag ze hier blijven. Wat fijn voor je!” “Yes!!” Elise sprong een gat in de lucht.

Ze liep naar boven, waar haar moeder de was deed, en zei: “Je hebt zeker van pap gehoord dat het echte baasje van Bliksem gevonden was, maar zij heeft niet genoeg tijd en nu mag ze hier blijven!” “Oh, dat is fijn, meid! Je moet trouwens nog je huiswerk afmaken, doe je dat nu even? Dan ben je er voor de rest van de vakantie er af!” “Natuurlijk, ik ga beginnen.” Elise liep naar haar kamer en pakte haar boeken en schriften en een pen, en ze maakte het helemaal af. “Zo, klaar. Even in mijn tas stoppen en ik hoef mij er niet meer druk om te maken.

Ze ging naar beneden en pakte Spot uit de wei, die zette ze op de poetsplaats en begon te poetsen. Daarna deed ze het hoofdstel om, zonder teugels, maar met longeerlijn en ze ging in de bak vrijheidsdressuur doen. Spot was heel ondeugend, als hij op een krukje moest staan gooide hij hem om en als hij moest steigeren gaf hij een flinke bok. Elise lag in een deuk. “Haha, wat ben je weer stout! Ik heb je het zelden goed zien doen!” Opeens rukte hij de longeerlijn uit Elise’s handen en kroop onder het bakhek door, op weg naar Muis.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:10

weer een leuk stukje! ga zo door!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

goed verhaal Knipoog
Echt goed geschreven!
Laatst bijgewerkt door Lady_Tamzz op 08-10-06 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

goed verhaal Haha!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:37

Ik ga aan het nieuwe stuk beginnen. Knipoog
Edit: Ik zit nu op de 510 woorden.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 15:41

Nieuw stuk! Haha!

“Spot, kom terug! Jij ondeugende shet!” Elise klom over het hek heen en ging achter Spot aan. Toen Spot bij Muis was gingen ze elkaar kriebelen, maar omdat Muis groter dan Spot was ging hij op zijn achterbenen staan. Dat hield Spot niet lang vol dus ze zakte weer neer. Daarna gingen ze samen grazen, maar door het bit kon Spot niet goed kauwen. Ze spuugde het gras weer uit, wat inmiddels om het bit zat gedraaid en ze begon vreselijk met haar tong te friemelen om het gras er uit te krijgen. Elise kwam er aan gerend en deed meteen het hoofdstel af. “Getverderrie, allemaal groene smurrie om het bit heen! Ik ga het maar goed schoonmaken, maar eerst zoek ik je halster zodat je die om kan.” Ze hing het hoofdstel in de wasbak en pakte het hoofdstel, die nog aan een touw van de poetsplaats zat. Ze maakte het los en rende er mee naar Spot, die niet graasde omdat ze bang was dat het weer zou blijven hangen. “Kom Spot, je halster om.” Maar Spot had andere plannen. Ze croste samen met Muis naar de handvaten van de wei en pakte de bovenste tussen zijn tanden. Ze hield het handvat wat naar boven zodat hij losschoot en Spot liet hem vallen. Samen met Muis sprong ze over de onderste en ze gingen naar de stal met maar een gedachte: ‘Eten! Eten!’ “Pff, het is hopeloos. Niemand kan tegen de ondeugende Spot de Verschrikkelijke.” Zei Elise met een zucht. “Nou, dan staan jullie maar een dag binnen. Eigen schuld.” Ze deed de boxdeuren dicht en liet ze er de rest van de dag in staan.

Later, toen ze het erf aanveegde, kwam Kaitlin aan fietsen. “Hoi Elise, hoe gaat het?” “Nou, er is een hoop gebeurd. Gister kwam ik op bokt.nl een advertentie tegen: Er was een paard vermist, en drie keer raden.” “Was het een bijzonder paard dan?” “Voor mij wel, het was Bliksem! Ik stuurde het meisje van de advertentie een bericht over dat Bliksem bij ons stond, en vanmorgen mailde ze terug. Er stond in dat ze niet genoeg tijd had, dus ze mocht blijven!” “Oh, wat leuk! Het zou jammer zijn als Bliksem weg ging. Het was net zo’n leuk paard.” “Ja hè? Maar je kwam hier om te rijden maar Muis heeft straf, dus ik vraag of ik Magic mag lenen, mijn moeders Haflinger.” Ze liep even naar binnen en even later kwam ze terug. “Het mag! Ga jij Fidar zadelen, dan pak ik Magic.” “Oké, ik zie Fidar al daar in de wei staan, en daar ergens een Haflinger, dus dat zal Magic wel zijn.” Kaitlin liep naar Fidars wei en haalde hem er uit. Elise had Magic ook al uit de wei gehaald en ze liepen nar de poetsplaatsen. Ze zochten een fijn plekje uit en Kaitlin zei: “Wow, wat is Magic mooi! Is het nog een hengst of een ruin?” “Het is een hengst, we gebruiken hem wel eens als dekhengst, maar heeft toch een fijn karakter.” Antwoordde Elise. Ze gingen poetsen, en opzadelen. “Kaitlin, wil je mij helpen Magic’s zadel te tillen, want dat is een westernzadel en die is heel zwaar.” “Is goed hoor, als ik Fidar heb opgezadeld zal ik je helpen.” Kaitlin legde het dressuurzadel op Fidar en singelde aan. Daarna hielp ze Elise met tillen en dat kwam ook goed op Magic terecht. Elise pakte het hoofdstel, een westernhoofdstel, en deed het om. “Tja, Magic is een westernpaard en daarom heeft hij zo’n zwaar zadel.” Zei Elise. “We hebben ook geen ander zadel voor hem.” Kaitlin maakte de neusriem vast en ze waren klaar, en liepen naar buiten met de paarden.

Eenmaal op het erf stapten ze op. “Zullen we naar het strand gaan? Het is in dit seizoen toch leeg en straks komt er een zonsondergang, dat wil je toch niet missen?” vroeg Elise. “Okee, ga jij maar voor, want ik weet de weg niet naar het strand vanaf hier.” “We rijden gewoon naast elkaar, blijf gewoon bij mij. Zullen we gaan crossen op het strand? Fidar stopt al als je je teugels naar je toe houdt, dus maak je maar geen zorgen.” “Okee, dat wil ik wel. Ik heb nog nooit een strandrit gemaakt!” Ze reden door het bos, net zolang tot er een zandpaadje over de duinen tevoorschijn kwam en langzaam werd het donker.. Op het strand kon Magic niet wachten, hij maakte een sprongetje en racete weg. Kaitlin dreef Fidar aan die in rengalop achter Magic aan ging. De meisjes hingen om de hals van hun paarden, en toen Elise Magic inhield liet Kaitlin Fidar ook stappen.
Elise vroeg: “Wedstrijdje?? Wie het eerst bij de pier is!” “Okee!” “1..2..3.. START!” De paarden raceten weg en het was geweldig. De lucht was oranje gekleurd en de zon verdween bijna achter de zee. Magic galoppeerde voor Fidar, maar later kwam Fidar dichterbij en was het een echte nek aan nek race. Uit eindelijk gingen ze langs de pier, en ze waren alletwee winnaar. Tegelijk kwamen ze door de finish. “Wow, Magic, dat was super! Jij kan echt snel!!” zei Elise. “Wauw, niet verwacht dat Fidar zo snel was!” zei Kaitlin er achteraan. “Voor een New Forest is Fidar echt wel snel, en voor een Haflinger Magic ook.” Antwoordde Elise. Ze gingen nog even door de poeltjes draven, wat heel leuk was. Fidar vond het water eerst een beetje eng, maar het er later plezier in. Magic ging lekker spetteren. Inmiddels was het donker. “Wow, zullen we naar huis gaan, onze ouders zijn vast ongerust!” vroeg Kaitlin. “Mijn ouders weten dat we een lange rit zouden maken, maar jouw ouders… Weet je wat, vraag of je mag logeren! Dat is altijd leuk!” “Ja dat ga ik vragen! Wow dat wordt leuk, áls het mag!” Ze reden kletsend terug, door het bos, en weer op de poetsplaatsen zadelden ze de paarden af en zetten de meisjes ze in de stal. Elise en Kaitlin haalden nog Bliksem uit de wei en de rest.

Daarna belde Kaitlin of ze mocht logeren, ja dat mocht en haar ouders zouden de spullen brengen. Na een kwartier kwam de auto vol met spullen aanrijden, Kaitlin, haar ouders en Elise zette de spulletjes in Elise’s kamer waar Kaitlin in een matras op de grond ging slapen. Alle tassen werden in een hoekje van de kamer gezet en het was alweer 7 uur. Ze gingen naar beneden om te eten en daarna gingen ze computeren. Elise liet de advertentie van Mandy zien, over Bliksem. En de mailtjes. “Wow, dat is geluk hebben! Als Mandy niet zou blokfluiten had ze wel tijd, en zou Bliksem nu bij haar gestaan hebben.” Zei Kaitlin. “Ja, want Bliksem brengt wat leven in de brouwerij. Nu gebeuren er eens wat dingen.” Antwoordde Elise

Ze stopten en gingen naar de stallen, ze haalden Bliksem uit de stal en gingen samen uitgebreid poetsen. Bliksem vond de aandacht wel fijn, en opeens begon ze tekeer te gaan. Ze hinnikte schel en begon te steigeren. “Weg hier, Kaitlin!” Er kwam een blond meisje aan fietsen, ze stapte af, liep het erf op en ging de stallen in. Ze zag Elise en Kaitlin van Bliksem wegrennen. “ORANGE FIRE! Oh, hoe gaat het meisje, ik heb je zo gemist!” Elise fluisterde naar Kaitlin: “Ik denk dat dat Mandy is…” “Hoi, ik ben Mandy, een van jullie is zeker Elise?” “Ja, ik ben Elise, en dat is Kaitlin, mijn beste vriendin.” Zei Elise toen ze een pasje naar voren zette. “Oh, hoi Elise, en hoi Kaitlin. Hoe gaat het met Orange Fire?” vroeg Mandy. “Nou, met Bliksem, of eh… Orange Fire gaat het wel goed.” Zei Elise. “Wat bedoel je, Bliksem? Hebben jullie haar Bliksem genoemd?” “Ja, omdat ze als de bliksem kan trappen als je haar achterhoeven doet.” Zei Kaitlin. “Bij mij doet ze dat NOOIT, dus kijk maar even.” Mandy pakte een hoevenkrabber en ging naar het linkerachterbeen. “Let op, dan zullen jullie zien dat ze dat niet doet bij mij…” Ze gingen met haar hand over Bliksems billen heen, over de striemen, en… “Auw! Niet trappen Orange Fire!” “Nou, geweldig. Ik zie dus dat ze jou niet trapt.” Mandy keek op haar hand. “Hè? Zalf?” Ze keek nog eens op Bliksems billen. “AARGH! Haar hele kont zit vol striemen!!! Wat?? Hebben jullie haar geslagen??” Mandy werd woedend. “Nee nee hoe kom je daarbij?? Toen ze hier kwam had ze dat al!!” Riep Elise geschrokken. “Jullie hebben haar mishandeld! Haar gestolen en mishandeld!! Hoe durven jullie?? Ik bel meteen de politie!!” Mandy pakte haar mobiel en belde. “Maar… je geen bewijs!! Wij hebben niks gedaan!”Elise trilde over haar hele lichaam, net als Kaitlin. Na een kwartier bekvechten klonk er plots een loeiende sirene en gierende banden…

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:49

Niemand meer geïntresseerd?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:40

spannend hoor! ik heb nu al en hekel aan die mandy Tong uitsteken

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:56

ik vind die link in je naam trouwens ook geweldig!!! beetje off toppic soory maar moest t even zeggen

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:44

<anneer ga je verder schrijven?? Tong uitsteken

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:30

volgen Tong uitsteken

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 09:43

Ik zal beginnen. Knipoog Had het deze week een beetje druk, huiswerk enzo...

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:42

Leuk verhaal, leest lekker weg Lachen
Blijf het zeker volgen.