[foto] Roosje -spiegelreflex-

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

[foto] Roosje -spiegelreflex-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:54

Ik heb na heel lang sparen en informatie zoeken eindelijk een nieuwe camera gekocht!

Het is de Nikon D50 spiegelreflex geworden, kortom een camera waar ik nog heel veel van kan leren en lekker mee aan de gang kan!

Ik heb vanaaf gehaalt, gelijk de batterij in de oplader gegooid en ben ermee aan de slag gegaan. Ik heb het boekje nog niet open gehad, dus heb er totaal geen idee van hoe die werkt, toch wil ik de eerste plaatjes al met jullie delen..

Ik ben eenvoudig begonnen met een roosje wat ik van mn vriendje heb gehad. Ik moet nog leren waar ik op moet scherp stellen enzow.. ik zou zeggen brand los met commetaar!!

1.
Afbeelding

De mooiste!

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

.

Soprano

Re: [foto] Roosje -spiegelreflex-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:31

De eerste vind ik eigenlijk de minst mooiste omdat het meer is scherpgesteld op de blaadjes achteraan dan vooraan. Nummer 3 vind ik ook niet zo speciaal.

2 en 4 vind ik dan weer wel mooi Lachen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:36

Ik vind de eerste ook niet mooi haha.
Inderdaad, het blaadje is scherp, maar de roos niet, terwijl je aandacht toch meteen naar het rood van de roos hoort te gaan.
Foto 3 vind ik ook niet veel hebben, het zijaanzicht maakt de foto een beetje saai.
Foto 2 en 4 zijn veel beter! Ja Foto 2 is vanuit een leukere hoek genomen dan foto 4 vind ik Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:28

Soprano schreef:
De eerste vind ik eigenlijk de minst mooiste omdat het meer is scherpgesteld op de blaadjes achteraan dan vooraan. Nummer 3 vind ik ook niet zo speciaal.

2 en 4 vind ik dan weer wel mooi Lachen

Idd zo jammer van die eerste.. Ik denk dat ik hem heb gefocust op die groene blaadjes, waardoor het voorste blaadje onscherp is geworden.. een goede les dacht ik zo Knipoog

Persoonlijk vind ik nr 2 dan leuker van nr 4.. Mn vriendje heeft er even de fotoshop op los gelaten.. Ik zal vanmiddag het resultaat ervan posten (die irritante blaadjes weg gehaalt enzo)

bedankt voor het commetaar! Ik ben benieuwd wat jullie van de rest vinden!

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:26

4 is het mooist van al, de rest vind ik wat minder, voor 1 en 3 zoals soprano al verteld, maar persoonlijk ook omdat het onderwerp zelf zo donker is in beeld, nr 4 is mooi, de roos zelf dan, enkel stoort hier het groene blaadje achteraan mij wel, ofwel zorg je dat overal in 3hoeksvorm de blaadjes tezien zijn, ofwel niet, althans bij deze foto dan toch Knipoog