Hoi,
Ik ben begonnen aan een verhaal, maar wil graag jullie mening weten!
Het is niet echt geweldig, en is mijn eerste stukje..
Hopelijk vinden jullie het wat..
Op stal de Pèèrdeboel staat Mieke in spanning te wachten. Haar ouders zijn bij haar. Haar moeder
legt een arm om haar schouder. Mieke's allereerste eigen paardje zouden ze vandaag om 19:00 uur
komen brengen. Het is ondertussen al 20:15 en nog steeds zijn ze er niet. Er gaat van alles om in
het hoofd van Mieke: Zouden ze nog wel komen? Is er onderweg wat gebeurd? Gaat het goed met
hem? Ineens begint Mieke te huilen, alle gedachten, het wordt haar te veel! Haar vader loopt naar
haar toe en legt een hand op haar schouder, "Stil maar Mieke, het komt wel goed" zegt hij op een
lieve, zachte toon. Maar Mieke gelooft hem niet, ze voelt gewoon dat het mis is!
Om 21:15 zijn ze naar huis gegaan. Mieke lag in bed maar te draaien en te piekeren. Ze wilde
zo graag weten wat er nou gebeurd is, maar haar ouders hadden gezegd dat ze morgen zouden
bellen. Uiteindelijk viel Mieke toch in slaap.
De volgende dag schrok Mieke om 4 uur wakker. Ze had gedroomd dat haar toekomstige paardje,
------, naast de trailer lag en niet meer kon opstaan. Nu kon ze echt niet meer slapen. Ze ging maar
even televisie kijken. Wachtend op haar ouders bleef ze maar piekeren. Toen Mieke weer half in slaap
gevallen was ging haar deur open, het was haar moeder "Mieke" zei ze "ik dacht al dat ik je hoorde,
kan je niet meer slapen meisje?". Mieke barst in tranen uit, en haar moeder komt naast haar op bed
zitten. "Stil maar meisje, rustig maar, het komt goed" klinken de geruststellende woorden van haar
moeder. "Nee het komt niet goed!" huilt Mieke.
Het is 10:15 en Mieke en haar ouders zijn aan het ontbijten. Plots gaat de telefoon en Miriam, Mieke's
moeder, neemt op. "Met Miriam" "Oh" "Wat erg! Ik zal het haar zeggen" "Mogen we komen kijken?"
"Overleeft hij het?" En Mieke hoort al niks meer, ze ziet het geschrokken gezicht van haar moeder,
en wordt lijkbleek! Haar moeder legt de hoorn neer, en loopt naar Mieke. "Schat, er is wat vervelends
gebeurt" zegt ze "gisterenavond is er een ongeluk gebeurd, een vrachtwagen is tegen de trailer van
----- aangereden. De trailer is omgevallen. ---- zat vast en raakte in paniek, hij probeerde zichzelf
los te krijgen, maar dat lukte niet. De veearts heeft hem een kalmeringsspuitje gegeven en ze
hebben de trailer uit elkaar gehaald. --- kon gelukkig nog opstaan en ze hebben hem naar de
kliniek gebracht." Mieke begint weer te huilen. "Hoe is het nu met hem?" vraagt ze snikkend.
"Hij kan niet goed lopen en heeft veel pijn" antwoordt haar moeder. "Gaat hij dood?" Vraagt
Mieke geschrokken. "Dat weten ze nog niet, niks is zeker.."
Een paar uur later gaat de telefoon weer. Het is de eigenares van --- . Het gaat al iets beter met
hem, als Mieke wilt mag ze komen kijken. Natuurlijk wil ze dat! Ze vraagt smekend aan haar
ouders of het mag. Zij vinden het goed en een half uur later zitten ze in de auto. Mieke is heel
zenuwachtig en weet niet wat ze moet verwachten. De rit duurt 1,5 uur maar voor Mieke is het
een eeuwigheid!
De naam van het paard weet ik nog niet, jullie leuke ideeën?
Vinden jullie dat ik verder moet gaan of is het niks en kan ik beter stoppen..?
Groetjes Linda!
Sorry als het hier verkeerd staat..